Među tim projektima su izgradnja brze pruge između Beograda i Budimpešte, koju država sprovodi sa ruskim partnerima, kao i Koridora 11 koji iz kineskog kredita gradi kineska firma.
Istinomer piše da oko 70 državljana Indije, trenutno angažovanih na izgradnji vijadukta "Čortanovci", danima štrajkuju zbog uslova rada i hroničnog kašnjenja plata.
Smešteni su u kolektivnom radničkom smeštaju u Surčinu. U malim sobama od oko deset kvadratnih metara borave po četiri radnika, a poslodavac im je, pored smeštaja, obezbedio i tri obroka dnevno. Osnovna mesečna plata od 320 evra je duplo veća nego u njihovoj matičnoj zemlji. Sa prekovremenim satima, ona mesečno iznosi u proseku između 500 i 600 evra, pokazuju ugovori o radu i mesečni izvodi plata u koje je Istinomer imao uvid.
Inspekcija rada je prošle godine protiv poslodavca podnela dve krivične prijave - jednu zbog toga što neki od Indijaca nisu imali radne dozvole, a drugu zbog toga što poslodavac inspekciji rada nije pokazao svu potrebnu radno-pravnu dokumentaciju, piše Istinomer.
Radnici su formalno zaposleni u američkoj firmi "IDEA Capital LLC", sa sedištem u Majamiju. Ova firma, koja ima i srpski ogranak, suštinski je samo posrednik, jer je indijske državljane ugovorom o poslovno-tehničkoj saradnji pre godinu dana uputila na rad kod srpske firme "Nikolić doo" iz Kraljeva.
Ovo preduzeće je kao podizvođač dobilo posao na izgradnji vijadukta Čortanovci u okviru izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte, kao i na nedavno završenoj deonici Surčin-Obrenovac na Koridoru 11.
Celu priču pročitajte
OVDE.
Sloga: Vlada da svojim avionom vrati radnike kući i obešteti ih
Udruženi sindikati Srbije "Sloga" zahtevaju hitnu reakciju Vlade Srbije zbog indijskih radnika u Čortanovcima.
"Licemerno je ako misle da Srbija ima pravo da od drugih država zahteva i traži humane i pravične uslove za rad svojih radnika u inostranstvu, a da pritom dozvoljava ugnjetavanje tuđih i to na poslovima koje ona izvodi kao infrastrukturne i od nacionalnog značaja. Indijski radnici su brutalne žrtve, borave u nehumanim uslovima, ne isplaćuju im se zarade, pritom su i onemogućeni da se vrate kući, budući da prema ugovoru moraju sami da plate povratnu avionsku kartu, jer poslodavac to nije u obavezi da uradi", navodi Sloga.
Ovaj sindikat je pozvao nadležne da hitno reaguju, oduzmu licence za rad u Srbiji firmama "IDEA Capital LLC" i firmi "Nikolić doo" iz Kraljeva, a Vladu Srbije da svojim avionom vrati radnike u Indiju, obešteti ih za neisplaćene zarade, s obzirom da rade na državnim infrastrukturnim projektima.
"Iz ovoga se vidi koliko je neophodno da se sprovede ranija inicijativa Udruženih sindikata Srbije Sloga da se u Krivični zakon Srbije uvede 'Eksploatacija radne snage' kao potpuno novo krivično delo, koje bi se podjednako odnosilo za domaće ali i strane radnike u Srbiji", zaključuje Sloga.
Podsetimo, 31. oktobra prošle godine, na gradilištu tunela poginuli su turski državljani, dva mladića starosti 24 i 25 godina. Prema tadašnjim informacijama, oni su koristili čeličnu korpu, koja nije namenjena za podizanje ljudi, kako bi se popeli na stub konstrukcije.
Njih je na gradilištu brze pruge kod Čortanovaca angažovao podizvođač radova, turska kompanija "Rejl tek", a imali su ugovore o radu.
Ni tri meseca posle pogibije dvojice radnika na gradilištu tunela na trasi brze pruge Beograd-Novi Sad u Čortanovcima, nije poznato usled čega je došlo do nesreće i da li su postojali neki propusti u bezbednosnim procedurama. Iz Inspektorata za rad na pitanja 021 u vezi sa ovom nesrećom su krajem decembra naveli da je postupak inspekcijskog nadzora još uvek u toku. Više
OVDE.
Komentari 31
I eto, opet ja
Mora da je nešto u vazduhu...
Dovl
Mislilac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar