"U Novom Sadu, gradu sa više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, bicikl deluje kao očigledan izbor. Na bilo koje mesto biciklom je moguće stići brzo, ekonomično, parking se retko traži i zagađenje koje potiče od bicikla je praktično nepostojeće. Istraživanja koja su vršena u Novom Sadu pokazala su da se do ovog broja došlo različitim aktivnostima kojima je podsticana vožnja bicikla i da je pre 10 godina broj biciklista bio tri puta manji", navode u NSBI.
Računica Inicijative polazi od toga da u poređenju sa najavljenim subvencijama od 8.000 evra za kupovinu jednog taksi vozila, 80 građana može dobiti podsticaj od 100 evra za kupovinu bicikla, što za većinu građana u manjim gradovima predstavlja efikasno rešenje.
"Gradovi koji su veći ili imaju uzbrdice bi bili pogodniji za električne bicikle, za koje bi bilo potrebno izdvojiti nešto više novca i dati nešto veće podsticaje. Prema predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u tri ili četiri godine, pod uslovom da kupe nov bicikl tehnički u opremljen u skladu sa propisima za učešće u saobraćaju. Na ovaj način bi se smanjilo zagađenje vazduha, ali i zagađenje bukom", kažu u NSBI.
Dalje navode da u dodatne predloge spadaju podsticaji privredi za nabavku dostavnih bicikala (naročito teretnih), kao i omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, nasuprot stavu Ministarstva finansija da ovi troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz.
"Novosadski biciklisti su takođe predložili i promenu regulative u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mlađoj od 12 godina i kako bi se navika korišćenja bicikla razvijala što ranije", zaključuje NSBI uz napomenu da u razvijenijim zemljama Evrope za kupovinu bicikla podsticaji postoje već duže vreme, dok su se regionu pojavili u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori.
Komentari 66
Maja
Za pocetak, najmanje i najefikasnije ulaganje bi bilo postavljanje kamera na mestima za parkiranje bicikla.
Vlada
Stari mrzitelju biciklista, da li ti je razumevanje rečenica postalo toliko problematično? Niko nije rekao da su oni koji idu s jednog kraja grada na drugi u manjini - to radim i ja, biciklom bez problema svaki dan. U manjini si ako voziš jedno dete u 4 km udaljeno zabavište, a drugo na bazen praktično izvan grada. Većina roditelja ima jednostavnije rešenje kako za čuvanje dece, tako i za njihove sportske aktivnosti. A čak i da nije tako, to ne menja činjenicu da desetine hiljada ljudi u Novom Sadu za razliku od njega koriste bicikl za svakodnevni prevoz.
/
po cemu mislis da je on manjina zato sto mora da predje iz jednog kraja grada u drugi?
tipicna diskriminacija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar