Pored toga, iz drugih delova Vojvodine za ove subvencije se prijavio još 81 taksista, dok ukupna cifra na republičkom nivou iznosi 775.
Bespovratna državna pomoć iznosi 8.000 evra, a taksisti bi trebalo da je iskoriste da zamene dotrajale automobile novim vozilima. Država može da doprinese kada je u pitanju učešće za namenski kredit, učešće za finansijski lizing i plaćanje dela kupoprodajne cene novog putničkog vozila. Da bi koristio subvenciju, taksi prevoznik mora da obavlja ovu delatnost najmanje godinu dana, a vozilo koje kupuje ne sme koštati manje od 13.000 evra. Jedan od uslova je i da ne duguje porez državi.
Ono što je posebno naglašeno u Urebi o subvencionisanju koju je donela Vlada jeste da vozila moraju da zadovoljavaju jedan od dva kriterijuma: da imaju potpuno električni, hibridni ili pogon na prirodni gas i da zadovoljavaju najmanje euro-6 standard u pogledu izduvnih gasova, što sugeriše da je cilj ove uredbe i smanjenje izduvnih gasova kako bi se smanjilo zagađenje u većim gradovima.
Kada je, krajem prošle godine doneta uredba, taksisti su tvrdili da ovo znači da će kvalitet usluga biti podignut, ali i da su kriterijumi strogi, naročito zato što mnogi prevoznici imaju dugovanja veća od pola miliona dinara.
Novosadski taksisti sa kojima je reporter 021 na terenu razgovarao kažu da pomoć države znači mnogo kada je u pitanju kupovina novog i sigurnijeg vozila. Smatraju i da će ovo unaprediti taksi prevoz u gradu.
Međutim, pojedini prevoznici nisu sigurni koliko će taksista moći da priušti kupovinu novog vozila čak i sa subvencijama.
Postoje i oni koji smatraju da država zapravo ne pomaže taksistima, već samoj sebi.
"Činjenica je da ako neko vozilo vredi 25.000 evra, državi se u startu vraća 8.000 evra kroz PDV i carinu, što država i predstavnici države neće da kažu narodu", priča jedan taksista za 021. Poseban problem je, dodaje, to što država nije u stanju da reši problem prevoznika Cargo.
Država je najavila izdvajanje 144 miliona dinara za 6.000 taksista u periodu od tri godine.
Uredba o subvencijama doneta je nakon velikih protesta beogradskih taksi prevoznika zbog nesmetanog rada firme Cargo, a proteste su podržale i njihove kolege u Novom Sadu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
ZORAN MIĆOVIĆ
Biciklista
Izjava za 25k auto je nerealna. Zamislite koliko taksista bi odvojili 17k za auto.
penal
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar