Ovi studenti, mahom 5. i 6. godine studija medicine, od 14. marta rade u tri smene i dnevno pozivaju oko 4.000 ljudi, kontakata i nedavno dospelih građana, kako bi proverili njihovo zdravstveno stanje, analizirali eventualne simptome novog virusa korona, ali i pružili psihološku podršku koja je prekopotrebna u ovo vreme.
Volonteri Dragan Bjelić i Maša Rapajić jedni su od njih i za 021 dele svoja iskustva iz svakodnevnog rada u kol-centru, koji nedeljno obavi više od 30.000 poziva.
"Kol-centar je specifičan zbog toga što mi zovemo građane, a ne oni nas. U pitanju su dve grupe građana - kontakti inficiranih virusom korona, ali i svi oni koji su se nedavno iz inostranstva vratili u našu zemlju. Naš zadatak je da proverimo njihovo zdravstveno stanje putem telefona, a čujemo se svakodnevno, u zavisnosti od toga da li mera samoizolacije traje 14 ili 28 dana. Savetujemo ih u vezi sa zaštitom članova porodice, ličnom higijenom i higijenom prostorija, načinom ishrane i slično", priča Maša za 021.
Namera volontera je da ista osoba u timu uvek zove istog građanina, a zbog takvog ličnog pristupa stvorili su dobru komunikaciju i, kaže Maša, upoznali se dovoljno da postoji dobra doza poverenja.
"Ljudi su navikli na nas, jedva čekaju da ih pozovemo i najveći broj građana je izuzetno prijatan, a i poštuju mere opreza. S obzirom na to da se gotovo poznajemo, mi možemo da ih smirimo i pružimo im psihološku podršku, a samo mali broj ljudi nije raspoložen da sa nama komunicira. Mi za to svakako imamo razumevanja zbog situacije u kojoj se svi nalazimo", smatra ova studentkinja Medicinskog fakulteta u Novom Sadu i jedna od koordinatorki u timu.
Upravo zbog potrebe da građanima/kontaktima budu od još veće pomoći, studenti upravo smišljaju način da oforme i mobilni tim.
"Iz kontakata sa građanima saznali smo da im je potrebna pomoć da, recimo, nabave namirnice i lekove. Tome bi služio naš mobilni tim i upravo ga formiramo. Zbog stečenog poverenja, ovim građanima više znači da im od takve pomoći budemo mi. Takođe, došli smo na ideju da formiramo i tim koji će se baviti isključivo pružanjem psihološke pomoći", priča Dragan Bjelić za naš portal.
Šta studentima znači ovakvo iskustvo? Iako oni još uvek formalno ne rade u zdravstvenim ustanovama, svima je ovo iskustvo od ogromnog značaja u razvoju veština i znanja.
"Za nas je ovo velika škola i iskustvo, prvenstveno zato što zahteva ozbiljan timski rad i dobru organizaciju da bi se iznelo, a s obzirom na to da imamo veliki broj poziva svakog dana. Takođe, na kraju dana lično mislim da je to za sve nas veliki osećaj zadovoljstva i ispunjenosti jer smo pomogli tim ljudima, a i lekarima kojima ćemo sutra biti kolege. Oslobađamo ih dela posla koji je sada izuzetno velik", navodi Maša.
"Snage imamo, a tražimo načine kako dodatno da pomognemo svima, naročito epidemiološkim timovima. Građanima bismo poručili da se pridržavaju pravila i mera opreza, te da nema mesta za paniku ukoliko pazite na sebe i one oko vas", zaključuju Dragan i Maša.
Inače, ovaj SOS kol-centar formiran je na osnovu uredbe Pokrajinske vlade i naloga Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo i sekretarijata za visoko obrazovanje.
Komentari 24
Kolega
Ina
Mikrobiolog
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar