Reč je o nabavci "usluge informisanja i obaveštavanja javnosti u cilju promovisanja i predstavljanja projekata, drugih programa i informacija Pokrajinske vlade" ili, drugim rečima, o promotivnim tekstovima koje plasira Uprava za kapitalna ulaganja (Uprava).
Uprava je raspisala javnu nabavku 13. marta i tražila okvirni sporazum sa najviše pet medijskih kuća koje će, po određenoj ceni, u narednih godinu dana na svojim sajtovima objavljivati promo-tekstove. Javili su se "Alo Media System" i "Ringier Axel Springer", tačnije portali Alo i Blic, kako se da zaključiti iz sajtova u vlasništvu ovih firmi.
Tabloid Alo je bio u vlasništvu Ringijera do 2017. godine, kad je prodat firmi izvesnog Saše Blagojevića. Blagojević je tri meseca pre nego što je javnost saznala za ovu prodaju osnovao firmu "Dnevne novine Alo", koju je 2019. preimenovao u "Alo Media System". Firme se nalaze u istoj ulici u Beogradu, Kosovskoj.
Namera Uprave za kapitalna ulaganja Vojvodine je da ovi mediji u narednih godinu dana objavljuju PR tekstove na svojim portalima, u skladu sa zahtevima Uprave. Prema predlogu ugovora, dobavljači-mediji su dužni da "predmetne usluge izvrše" u roku od 24 sata po dobijanju pisanog zahteva Uprave i dostavljanja sve potrebne dokumentacije za to. To znači da će ovi mediji na mejl ili poštom dobiti sav materijal - tekst i prateće ilustracije/fotografije koje treba da objave, a svoje usluge i medijski prostor naplaćivaće po svakom objavljenom tekstu.
Oba medija dala su svoje procene cena objave promotivnog teksta, pa je tako "Alo Media System" uslugu objave jednog teksta procenio na 57.600 dinara sa PDV, a "Ringier" na sličnu sumu od 60.000 dinara sa PDV.
S obzirom na to da je Uprava za kapitalna ulaganja APV za objave PR tekstova u medijima opredelila 2,4 miliona dinara, tu sumu će raspoređivati na ova dva medija.
Oba medija ispunila su uslove tražene konkursnom dokumentacijom - da imaju elektronsko izdanje, da su u prethodne tri godine ostvarile poslovni prihod u iznosu od najmanje 2,5 miliona dinara bez PDV, te da nisu bile u blokadi šest meseci pre raspisivanja nabavke.
Ugovori su zaključeni 26. maja, a važeći su narednih godinu dana.
Ovakve javne nabavke promotivno-propagandne prirode nisu retke među javnim organima i ustanovama. Kako je pre dve godine otkrila
Cenzolovka, Blic je takođe objavljivao promo-tekstove Uprave za kapitalna ulaganja APV na svom sajtu
bez ikakve oznake da je reč o plaćenom sadržaju tj. zakupljenom prostoru, a ista saopštenja i vesti iz delatnosti rada Uprave objavljivali su i drugi mediji.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
čišćenje od parazita
Mira
poreski obveznik
Sve OK, izuzev što njihovu promociju plaćaju građani Vojvodine. Ali ko nas pita, baš je jadno sve ovo .....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar