Koncesionaru rok od tri godine da sagradi četiri garaže u centru Novog Sada
Predviđeno je da koncesionar dobije četiri lokacije na 43 godine, od kojih su prve tri godine za projektovanje i gradnju, a preostalih 40 za upravljanje, nakon čega ih preuzima novosadska vlast.
Podzemne garaže će biti ispod Ulice Modene sa minimum 200 parking mesta, ispod Trga republike sa minimum 400 mesta, ispod zelene površine pored zgrade Skupštine Vojvodine i Banovine sa minimum 180, a nadzemna garaža u Šafarikovoj ulici će imati minimum 350 parking mesta.
Iz odluke u koju je 021.rs imao uvid, vidi se da je koncesionar ponudio minimalane uslove iz koncesionog akta koji je Skupština grada usvojila prošle septembra, tj. da će novac u budžet grada početi da se sliva od koncesione naknade za 16 godina i da će to biti 10 odsto prihoda. U ugovoru nema računice koliko Grad očekuje da će dobiti tačno novca osim okvirne procene da će to biti trećina od sume koja je izračunata za 12 garaža koje su bile u opticaju za koncesiju.
Naime, lokalna vlast je prošle godine računala da bi za 27 godina naplate koncesije za 12 garaža dobila ukupno oko 1,4 milijarde dinara, dok bi koncesionar svake godine prihodovao oko 293 miliona dinara u proseku. Više o koncesionom aktu koji je osnov za ugovor možete pročitati OVDE.
U dokumentima koji su dostavljeni odbornicima se kaže da je odluka o izboru najpovoljnije ponude doneta 29. maja, dok su ponude na osnovu javnog poziva stigle 20. marta. Jedini ponuđači su "Best-in parking-holding" AG iz Beča i "Inobačka" iz Novog Sada.
Ranije je bilo navoda da će biti i drugih ponuđača poput neimenovane firme iz Kine, ali se niko drugi nije pojavio ni kada je probitni rok za dostavu ponuda pomeren. Iako u dokumentaciji nema podatka koliko bi koštala gradnja garaža, cena se može naslutiti iz ranijih procena lokalnih vlasti dok se planiralo da ih Novi Sad sam fiansira. Tako je procenjeno da će garaže u Modene, Šafarikovoj i Banovini koštati od četiri do pet miliona evra, a na Trgu republike od devet do 10 miliona evra.
U ugovoru koji ide pred Skupštinu, stoji da Grad u roku od šest meseci od početka rada garaže promeni režim javnog parkiranja na ulicama u okolini tako da se onemogući parkiranje svim drugim licima, izuzev stanarima i osobama sa invaliditetom. U slučaju Modene radi se o ukidanju 100 od 425 javnih parkinga, u Šafarikovoj o 175 od 207 javnih parkinga, kod Banovine 90 od 375 i na Trgu republike 200 od 485.
Dalje se navodi i da ukoliko popunjenost garaže bude manja od 55 odsto Grad može da na obrazložen predlog koncesionara smanji broj javnih parkinga u okolnim ulicama i u većem obimu od ovako utvrđenog, o čemu će biti doneta posebna odluka. Kako se sve četiri garaže nalaze u centru, ovo znači da će minimum 565 javnih parking mesta u užem centru grada za tri godine biti ukinuto, a treba uzeti u obzir da će uskoro prestati da radi i montažno-demontažna garaža iza SNP-a sa oko 150 parking mesta. U dokumentaciji se navodi i da se Grad obavezuje da u periodu od pet godina od početka rada svake garaže neće početi sopstveno upravljanje javnom garažom u udaljenosti manjoj od 300 metara.
U Ugovoru o koncesiji se navodi i da će garažom upravljati preduzeće koje će koncesionar formirati u roku od 75 dana od potpisivanja ugovora, a da će Grad Novi Sad biti upisan kao nosilac javne svojine na svim lokacijama. Definisano je i da nije dozvoljeno da Grad ulaže ili pozajmljuje sredstva privatnom partneru koji je u obavezi da potpuno finansira projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaže. Predviđena je obaveza Grada da bečkoj i novosadskoj firmi pruži svu potrebnu pomoć u pogledu ishodovanja dozvola, licenci i slično, posebno onih koje je izdavalac Grad Novi Sad.
Koncesionari će Gradu garancije dati u roku od 20 dana od dana zaključenja ugovora sa važenjem od 12 meseci, a ukoliko se to ne desi, ugovor se smatra automatski raskinutim. Garancija se obnavlja svakih godinu dana. Bankarska garancija za Modenu za prvu fazu projektovanja i gradnje je 23,4 miliona dinara, za Banovinu 21,4 miliona i Trg republike 47 miliona dinara. U slučaju Šafarikove garancija je 10 miliona dinara dok Grad nereši imovinsko-pravne odnose, a potom u prvoj fazi 63,3 miliona. U drugoj fazi koja traje 40 godina garancija je po 45.000 evra za svaku garažu.
Lokacija gde će se graditi garaže će se koncesionaru predati u roku od 45 dana od potpisivanja ugovora. Za Šafarikovu su rokovi drugačiji i navodi se da će lokacija biti predata 120 dana od rešavanja imovinsko-pravnih odnosa na ovoj lokaciji, a Grad se obavezao da ovo reši u roku od dve godine od potpisivanja ugovora. Za sve četiri lokacije Gradu će ostati pravo svojine.
Prema ugovorima u koje je 021 imao uvid, predviđeno je i da privatni partner u roku od 60 dana od potpisivanja ugovora dostavi "Program implementacije" u kojem će navesti dinamiku projektovanja, planirani datum ishodovanja građevinske dozvole i drugo, a po dobijanju dozvole za gradnju u roku od 30 dana i druge dodatne dokumente sa planovima gradnje, zaštiti životne sredine i slično. U slučaju lokacije nadzemene garaže u Šafarikovoj koja će tek da se oslobodi od vlasnika u postupku koji vodi Grad, koncesionar će po dobijanju ovog prostora dostaviti projekat za građevinsku dozvolu.
Kada krene gradnja, koncesionar će do 10-og u narednom mesecu Gradu dostavljati izveštaj o radovima. U ugovoru stoji i da je rok za dobijanje upotrebne dozvole tri godine od primopredaje lokacije, što znači sa danom završetka prve faze. Ukoliko koncesionar ne dobije upotrebnu dozvolu, Grad može za svaki dan kašnjenja da im naplati penal od 3.000 evra.
Takođe, ukoliko tokom radova dođe do nepredviđenih okolnosti, kao što su arheološka iskopavanja, koncesionar može tražiti od Grada da se za taj period produži važnost ugovora. Ovde je predviđeno da Grad snosi troškove ukoliko dođe do arheoloških iskopavanja, kao i premeštanja podzemne infrastrukture, dok u ostalim slučajevima sve troškove plaća koncesionar.
U periodu koncesije do 40 godina privatni partner će Gradu na svake tri godine morati da dostavlja plan poslovanja.
Cenu parkiranja određivaće "Best in parking" i "Inobačka" uz saglasnost Grada, ali predlog minimalne cena nije naveden u dokumentaciji, već će to biti definisano zasebnim dokumentom.
Pomenimo da je u koncesionom aktu kao primer za računanje zarada i troškova uzeta cena sata parkiranja od 84 dinara sa PDV-om, što je malo više od cene koju je za parking mesto utvrdio Parking servis u crvenoj zoni u centru Novog Sada.
Komentari 39
Milos NS
radijatorka
telep
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar