Za nešto više od dve godine rada u Novom Sadu, kompanija Continental zaposlila je više od 500 inženjera. Oni trenutno rade u Pupinovoj palati, u prostoru od 6.500 kvadratnih metara.
Međutim, kako je najavio generalni direktor Continental Automotive Serbia Saša Ćoringa, zbog novih projekata, laboratorija, trening centra i novih zaposlenih, kompanija će svoj prostor na istoj lokaciji u centru grada proširiti za još 1.500 kvadratnih metara.
"Kriza uvek podrazumeva šansu za budućnost, pogotovo za izuzetne ljude, kompanije i zemlje. Mi to moramo da iskoristimo. Zaposleni u Continentalu ne rade male delove koji će kasnije biti integrisani negde druge, već od nule prave kompletna rešenja... Izuzetno se radujem što smo doneli zaista atraktivne i izazovne poslove za mlade i kvalifikovane softver, sistem, elektro, test inženjere i inženjere mašinstva u Srbiji. Oni sada razvijaju visoko napredne tehnologije za vodeće svetske proizvođače automobila. Što je još važnije, ovi pametni ljudi mogu da ostanu u zemlji i da ovde planiraju svoju budućnost", poučuje Ćoringa.
Po Ćoringinim rečima, da bi uspeh bio potpun, potrebno je da se znanje jedne države transformiše u proizvode i rešenje. Iz tog razloga, Continental će do kraja godine otvoriti fabriku u Novom Sadu.
"U pitanju je fabrika inovativnih proizvoda - radiće se na sistemima koje će informisati vozače, pravićemo ekran i kamera sisteme. To su veoma kompleksni proizvodi i u fabrici će raditi mnogo inženjera. Mislim da to za Srbiju znači mnogo, jer nije više mesto samo za jeftinu radnu snagu, već mesto na kom su znanje i nauka predominantne. Mi to imamo i to moramo da upotrebimo", kaže generalni direktor kompanije, ne iznoseći detalje, jer nije još sve u potpunosti izdefinisano.
Start Continentala u Novom Sadu nije bio baš najbolji, najpre zbog reakcije novosadske IT zajednice na vest o tome da je država ovoj multinacionalnoj kompaniji dala subvenciju u iznosu od 9,5 miliona evra. Ćoringa kaže da je subvencija ulaganje u nekoga, ali i stvaranje obaveze između države i kompanije, po kojoj se država obavezuje na isplaćivanje određene sume novca, a kompanija na zapošljavanje određenog broja radnika.
Po njegovim rečima, država taj novac dobije nazad kroz dve godine, finansijski je na nuli, ali kompanija ostaje za stalno i dalje se razvija. Ćoringa nije isključio mogućnost dobijanja subvencije i za novi fabrički pogon, ali ukazuje da još ništa nije dogovoreno u vezi sa tim.
Između ostalog, Ćoringa poručuje i da Continental doprinosi domaćoj IT zajednici.
"Radimo kompletan proizvod, ne neke sitne delove koji se integrišu negde u svetu. Ne radimo jeftine usluge za strance, radimo inovativna rešenja za budućnost automobilske industrije. Nije reč o outsourcingu, igricama, programiranju, već je reč o bezbednim i inovativnim proizvodima za budućnost. Naravno, mnogo cenimo IT industriju Srbije i drago nam je što se tako razvija, jer je ona jedna od najboljih i njen rast će omogućiti Srbiji dodatnu vrednost, te smo mi ovde da je pomognemo", zaključuje generalni direktor Continental Automotive Serbia.
Multinacionalna kompanija Continental je u 2019. godini ostvarili prihod od prodaje u iznos uod 44,5 milijardi evra i trenutno, u 59 zemalja sveta, zapošljava oko 240.000 ljudi.
Komentari 22
Anja
Ferenc pap
Mirjana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar