Kako tvrde, tek nakon što su otpočeli radovi na izgradnji višespratnice na mestu nedavno srušenog prizemnog objekta, saznali su da se ulaz u zgradu koja se gradi predviđa sa parkinga koji koriste stanari njihove zgrade.
Nakon što su se u vezi sa ovim problemom angažovali upravnici svih stambenih zajednica u njihovoj zgradi, saznali su da je do ovakvog rešenja došlo nakon promene Plana detaljne regulacije, i to po primedbi investitora nove zgrade, pošto je u prvobitnom nacrtu Plana koji je bio na javnoj raspravi ulaz bio predviđen iz Cara Dušana.
Ocenjuju da je zbog toga Plan bio netransparentan, jer "nisu bili obavešteni o primedbama koje su usvojene".
Smatraju da će, ukoliko se nastavi sa ovim planom, njihova bezbednost biti ugrožena, pošto bi se obim saobraćaj značajno povećao na mestu koje je širine kretanja jednog motornog vozila i to na jedan metar od ulaza u zgradu. Dodatno, smanjio bi se i broj parking mesta dostupan stanarima.
Stanari su se sa ovim problemom obratili Skupštini Grada Novog Sada, gradonačelniku Novog Sada, Javnom preduzeću "Urbanizam", Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije, Gradskoj upravi za urbanizam, članu gradskog veća zaduženom za urbanizam, građevinskoj inspekciji i lokalnom i pokrajinskom ombudsmanu. Dobili su nekoliko odgovora i kako navode "svi su samo konstatovali šta su uradili ili da nisu odgovorni i prebacili odgovornost na drugog".
U odgovoru koji je 021 dobio od Grada navodi se da je već u prvoj polovini godine završena izrada tehničke dokumentacije saobraćajnih površina sa pratećom infrastrukturom u ovoj ulici, te da je investitor već dobio građevinsku dozvolu.
Ističu da je projektna dokumentacija izrađena u skladu sa ishodovanim lokacijskim uslovima i važećom planskom dokumentacijom i da parcela na kojoj se nalazi zgrada u Ulici braće Krkljuš nije predmet radova, već je to parcela do nje koja je u javnoj svojini grada.
"Pešačke staze su projektovane uz objekte, zahvatajući samo javne površine. Sa istočne strane, odmah uz saobraćajnicu, celom trasom predviđeno je 151 parking mesto za putničke automobile i 6 parking mesta za lica sa invaliditetom. Između saobraćajnice i pešačkih staza planiran je zeleni pojas. Sem saobraćajnih površina, projektnom dokumentacijom predviđena je i izgradnja fekalne i atmosferske kanalizacije, vodovodne mreže i novog javnog osvetljenja", navodi se u pisanom odgovoru za 021.
U međuvremenu, muke stanara sa formalnih prelaze na realne, kažu za 021.
Kako navode, problemi su već sada vidni.
"Više buke, smanjena funkcionlanost dela parkinga (faktički oduzet deo mesta), smanjeni kapaciteti time, posečeno je drvo. Ono što se očekuje je i svakako veći promet automobila, kao i nebezbedan prilaz zgradi, onemogućen prostor za normalno prolaženje, dece koja se igraju ispred će imati manje mesta, generalno prilaz ulazima u zgradu, pogotovo broju koji se nalazi tačno ispred", navodi za 021 jedna od stanarki Anja Malinović.
To što je donošenje Plana "svršen čin" od koga nema odstupanja, smatraju pogrešnim pristupom, jer pre svega traže da budu saslušani i da njihova građanska prava budu poštovana.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 61
Zorana
Ja tvoju vec imam I cim dodjem u Novi Sad, pozvacu te na kafu I pokazati moj pasos. Ako si imalo covek, bice te sramota. Ja nikoga nisam vredjala samo sam navela primer sta se dogadja sa gradnjom u Sidneju I Melburnu.
Mene politika nikad nije interosava ni njene vodje. Zato sam I otisla van.
Svako dobro.
Security
Pa gde je bre zakon u ovoj drzavi, kako moze opet ista firma da gradi posle one katastrofa. Katanac na firmu zauvek a gazdi zatvor jer je ugrozio bezbednost a ne ovako.
Limanac
Tako da bote, spinuj negde drugde za svoga vođu!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar