Reč je o placu koji je Lidl nedavno kupio
na Limanu IV, kao i o parceli koju je ranije
kupio između garaže GSP i starog rasadnika Zelenila, na Futoškom putu.
Građani smatraju da će izgradnja novog Lidla "uveliko uticati na promenu uslova življenja u okruženju zbog povećanog obima automobilskog i kamionskog saobraćaja, samim tim povećane količine izduvnih gasova i povećanja nivoa buke u radno vreme objekta, kao i lokalnog povećanja temperature zbog zagrevanja betonskih površina parkinga i krovova objekata u letnjim mesecima".
Građani se pozivaju na odgovornost koju Lidl tvrdi da poštuje time što imaju politiku kvaliteta i očuvanja životne sredine.
Od Lidla se traži da se automobilski ulaz i izlaz na parking objekta na Limanu izvedu iz pravca postojeće okretnice za autobuse ili da se, umesto postojeće raskrsnice ulica Ive Andrića i Narodnog fronta, izgradi kružni tok iz kojeg bi jedan izlaz vodio ka marketu.
Građani traže i da se oko granica objekta posadi novi drvored od već odraslih i formiranih stabala koji bi imao ulogu prstena primarne zaštite od buke, prašine i izduvnih gasova, kao i da se postojeći drvored uz ulicu Ive Andrića u potpunosti očuva.
Traži se i takozvani zeleni parking, koji Lidl ima u više zemalja u kojima posluje.
"Izgradnjom trgovinskog objekta na lokaciji 'Livadice' biće uništena omiljena zelena površina na kojoj su se igrala deca i izvodili kućni ljubimci, te bi s toga Lidl, kao novi komšija, u znak dobre volje mogao da uredi tj. izgradi nova dečija igrališta u susednim stambenim blokovima", sugerišu građani u apelu koji su poslali kompaniji krajem prošle nedelje.
Kad je reč o lokaciji na Adicama, pre Veternika, građani traže da se napravi pristup objektu mimo Futoškog puta, kako bi se smanjila mogućnost kolapsa u saobraćaju.
"Taj deo puta je inače preopterećen kamionskim saobraćajem zbog nepostojanja obilaznice oko Novog Sada. Slična situacija je i za kupce iz Novog Sada koji će se po izlasku na Futoški put morati polukružno okretati na sledećoj raskrsnici u pravcu Futoga. Takva saobraćajna gužva će definitivno povećati zagađenje zbog povećane emisije izduvnih gasova", navode građani Limana IV.
Oni traže da se i ovde ne ugrozi postojeći drvored, kao i da se oko granica planiranog marketa posadi novi drvored od već odraslih i formiranih stabala koji bi imao ulogu "prstena" primarne zaštite od buke, prašine i izduvnih gasova.
S obzirom na to da se Zelenilo iz starog rasadnika iselilo bez da je ponelo sve sadnice, građani sugerišu da se ove sadnice i stabla iskoriste kao "zelena barijera" na obodima objekta, a takođe se pozivaju na zeleni parking i prednosti koje isti ima.
"Iako su primarne potrebe Novog Sada, pre svega, zelene površine, a kako urbanistička politika grada ne prati prioritete i potrebe građana, apelujemo na Vašu kompaniju da prilikom projektnog planiranja ovih objekata predvide parking prostori sa primarnom zelenom zonom zaštite i krovovi po principu zelenog krova, kao vid očuvanja zdrave životne sredine za građane Novog Sada, koji su istovremeno i korisnici planiranih objekata. Kako navedeni predlozi već postoje u praksi Vaše kompanije i saglasni su Vašoj poslovnoj politici, verujemo da ćete imati razumevanja za sve navedene zahteve i savesnim planiranjem i izgradnjom pokazati brigu i dobru nameru prema građanima Novog Sada", zaključuju građani, članovi inicijative "Sačuvajmo Liman od betona" u dopisu kompaniji Lidl.
Kako za 021 potvrđuju u Lidlu, dobili su dopis građana i u saradnji sa njima će ovi zahtevi i sugestije biti razmatrani u budućnosti.
Komentari 65
zbunjen
-X-
https://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Ostanite urbani...
Mastodont
Kad ti ološ iz oklenda željan betona pridikuje o metropolama...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar