FOTO: Odblokiran Temerinski most
Dejan Milojević iz novosadske policije kaže za Radio 021 da su drugi bulevari i ulice u gradu prohodni, ali da problema ima na pojedinim izlazima, odnosno ulazima u grad: "Obustavljen je saobraćaj na izlazu iz Novog Sada, na putu M22, to je stari put ka Sirigu, odnosno Srbobranu i na putu F120 prema Bačkom Jarku i Temerinu. Tu je saobraćaj potpuno blokiran. Blokiran je takođe na izlazu iz Gložana prema Begeču".
Ponovo prohodni svi mostovi preko kanala
Novina je da je odlokiran Temerinski most, tako da se saobraćaj preko sva tri mosta na kanalu u gradu trenutno odvija neometano, dodaje Milojević: "Poljoprivrednici koji su se nalazili na Temerinskom mostu su se prebacili kod (bivšeg) Izvršnog veća".
Poljoprivrednici s kojima smo odgovarali, odgovornost za blokade prebacuju na policiju, koju optužuju da im ne dozvoljava da nastave put Beograda. Na pitanje zašto to ne učine, Milojević kaže da nema ovlašćenja da s tim u vezi da komentar.
Tokom današnje potpune blokade Temerinskog mosta, formirale su se velike gužve na prilazu Klisanskom mostu. Poljoprivrednici kažu da su se na tu blokadu odlučili jer su tri dana van svojih kuća, te da moraju da radikalizuju protest.
Prema rečima jednog od nezadovoljnih poljoprivrednika koji se predstavio kao Jaroslav, posle tri dana mučenja bez efekta moralo je nešto da se uradi. "Temerinski most je od 9 ujutru ponovo blokiran. Puštamo samo kola hitne pomoći, a ostali Novosađani neka imaju razumevanja, pokažu solidarnost i pređu preko Klisanskog mosta, koji je otvoren za saobraćaj. Ljudi, svega nam je preko glave, morali smo nekako da pokažemo da smo ozbiljni u svemu ovome", rekao je Jaroslav za 021 dok je trajala blokada.
Građani uglavnom solidarni sa zemljoradnicima
Kaćki most i prolaz ka auto-putu za Beograd su u potpunosti slobodni, a policija samo zaustavlja vozila na isključenju koje vodi ka Temerinu. Kod raskrsnice za Čenej naši reporteri naišli su na još jednu grupu poljoprivrednika koji protestuju na mestu gde građani presedaju nakon što su prepešačili od okretnice "petice". Građani sa kojima smo razgovarali su i dalje nezadovoljni što ispaštaju zbog protesta, ali i razumeju revolt paora.
"Kako stvari u našoj državi stoje, šetnja do autobusa je još i najmanji problem. Neka protestuju, i treba da protestuju, trebali bismo svi na ulice jer svi imamo nekog razloga da se pobunimo", kaže jedan brka ulazeći u autobus za Temerin.
Željko Radovanov, seljak iz Vrbasa, sedi ispod traktora i gleda Novosađane koji ulaze u autobuse. Prema njegovim rečima, većina ima razumevanja za njihovu muku i solidariše se sa ratarima. "Ima nas svakakvih, neki nas podržavaju, pitaju kako smo, a drugi su nezadovoljni i svađali bi se. Srećom, onih koji nas podržavaju je više, jer je svima jasno kakvo nam je stanje u državi. Svi su na ivici nerava", navodi ovaj zemljoradnik.
Moguća i potpuna blokada grada
Kako za 021 kaže Vladimir Njaradi iz Kucure, pregovori sa Vladom oko statusa zemljoradnika se vode svakodnevno, ali pomaka još uvek nema. "Vlada i Tadić kažu da para za subvencije nema. E, pa mi mislimo da ima i istrajaćemo dok ne dobijemo svoje", odsečan je ovaj agronom.
Prema Njaradijevim rečima, ratari nisu imali nameru da se zaustavljaju u Novom Sadu i da prave probleme žiteljima vojvođanske prestonice, ali im policija nije dozvolila da nastave za Beograd. Njaradi kaže da je protest poljoprivrednika nenasilan i da će takav i ostati, ali da postoje opcije da se protest radikalizuje a da u isto vreme ostane nenasilan.
"Naš protest je nenasilan. Ne pravimo nikakve tuče, izbegavamo svađe i idemo mirnim putem. Ali postoje i druge metode – da se zatvore svi putevi i spreči snabdevanje gradova hlebom i mlekom. Uveren sam da bi u tom slučaju Vlada za 48 sati prihvatila sve naše zahteve", kaže Njaradi.
Prema njegovim rečima, ideja da se blokira grad je za sad samo u nivou usmenog dogovora i ne predstavlja nikakvu zvaničnu strategiju Asocijacije poljoprivrednika. Njaradi kaže da je nezainteresovanost pokrajinskih organa za rešavanje problema ratara zapanjujuća.
"Juče smo imali cisternu punu stirola, koji je jedan vrlo eksplozivan organiski rastvarač, koji se pregrevao zato što je cisterna stajala 12 sati. Vatrogasci nisu hteli da dođu, a policajci su se samo pomerili na bezbednu udaljenost od opasne cisterne. Mi smo zahtevali da Pajtić razgovara sa našim kolegama ispred Banovine kako bismo pustili cisternu, na šta smo dobili odgovor da je vojvođanski premijer zauzet oko nekakvog festivala tamburice i da će razgovarati sa poljoprivrednicima nakon toga. Eto, toliko ih zanimamo", kaže Njaradi.
Miroslav Kiš iz Asocijacije poljoprivrednika jutros je za Radio 021 izjavio da je za blokadu saobraćaja odgovorna polciija, koja im nedozvoljava da odu u Beograd na protest. On je istakao da će se takvo stanje nastaviti dok im se ne ispune zahtevi.
"Pokušavamo da se sve u najboljem redu odvija i da nema nikakvih ograničenja, jer nije naša namera da pravimo blokade, nego da jednostavno krećući se ka Beogradu mirno protestujemo. A u tome smo onemogućeni", kaže Kiš.
Prema informacijama kojima raspolaže Miroslav Kiš, auto-put nije u blokadi, a poljoprivrednici ne planiraju da ga blokiraju.
U policiji ceo dan ćutaliPotpunu informaciju o stanju u saobraćaju od jutros nije bilo moguće dobiti u novosadskoj policiji. U policiji se nisu angažovali kako bi Novosađani pre polaska na posao dobili pravovremene informacije u vezi sa blokadama na putevima, a informacije o stanju u saobraćaju zvanično su nam saopštene u popodnevnim časovima.
Komentari 124
vladans
vladans
Ima jedna lepa stvar na Internetu, a zove se Googlemaps. Na tom Googlemaps-u kad ga otvoris se pojavi prvo nesto sivkasto a to je karta Severne Amerike. To ti ne treba. Kursorom vuces malo na desno i onda ce se posle puno plavog (Atlantski okean) pojaviti nesto sivkasto. To je Evropa, tj. Portugalija, Spanija... Ides jos malo na desno dok ne dodjes do dela gde pise Srbija, Madjarska... Tu par puta kliknes na + na ekranu i onda ce se pojaviti i tackice koje predstavljaju gradove Beograd, Novi Sad. Videces da levo i desno od Beogradu idu dve krivudave linije. To su tzv. reke. Na levo je reka Sava, a desno od Beograda je reka Dunav. E, sad ogroman problem za danasnje poljoprivrednike je to sto traktori mogu da idu ISKLJUCIVO po zemlji, tj. nisu amfibije, ne mogu ici po vodi. Mozda ce u buducnosti praviti i takve traktore, ali nazalost za sada ne mogu preko vode. Iako na toj mapi te plave krivudave linije deluju malo, to su zapravo poprilicno siroke vodene povrsine koje je nemoguce preci ako ne predjes preko mosrta, skelom ili trajektom. Takodje mozes da pogledas i gore iznad tackice koja predstavlja grad Beograd. To sivo se zove Vojvodina i tamo imas jako puno plavih linija, neke su reke koje su prirodne, a neke su kanali koji su vestacki (nije ih stvorila priroda vec covek) koja nazalost traktori jos uvek ne mogu preci.
Novosadjanin sa detelinare
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar