Biciklisti ozelenjavaju Beograd i Novi Sad sa Holanđanima

Kao deo odgovora na globalne klimatske promene i zagađenje u gradovima, udruženja Ulice za bicikliste i Novosadske biciklističke inicijative uz podršku holandske ambasade promovišu korišćenje teretnih bicikala i ozelenjavanje gradova.
Akcija jesenje sadnje će se u petak i subotu odvijati u Beogradu i Novom Sadu. 
 
U proteklih deset godina, dva udruženja se bave pitanjima biciklističkog saobraćaja i načina na koji može doprineti da gradovi budu čistiji, zdraviji, bezbedniji i bolja mesta za život. Veća zastupljenost teretnih bicikala u svakodnevnom životu i ozelenjavanje su jeftina, jednostavna i funkcionalna rešenja koja treba podržati. 
 
Za potrebe ove akcije, udruženja su izradila dva bicikla: u Beogradu je sklopljen električni teretni bicikl Veloljub, u Novom Sadu klasični "dugajlija" Lale. Oba bicikla su neuobičajenog dizajna za naše podneblje: dugački i uski bicikli sa jednom osovinom u Holandiji se koriste gotovo 100 godina za prevoz stvari i najčešće dece i jedan su od prepoznatljivih simbola holandskog bicikliranja. 
 
U toku akcije biciklisti će posaditi u Beogradu 10 lipa u petak u 11 časova i u Novom Sadu ukupno 12 japanskih trešnji. Novosadski biciklisti će saditi japanske trešnje u saradnji sa školom za dizajn "Bogdan Šuput". Zbog epidemioloških mera na snazi, broj prisutnih volontera će biti ograničen. 
 
"Holandska biciklistička akcija" podseća na globalne klimatske promene
 
Osim što promoviše bicikl kao zdravo, ekonomično i ekološko prevozno sredstvo, projekat ukazuje i na potrebu za ozelenjavanjem i očuvanjem prirode i okoline i izazov u vidu globalnih klimatskih promena.
 
Projekat je u skladu sa ciljevima 3 i 11 održivog razvoja: dobro zdravlje i održivi gradovi i zajednice. Da su klimatske promene globalni problem koji ne zaobilazi ni Srbiju, ukazuju podaci da su od početka merenja temperature u Srbiji, 10 najtoplijih godina zabeležene u novom milenijumu. Poslednje dve godine, 2018 i 2019. bile su najtoplije godine u istoriji Srbije od kada postoji sistematsko merenje. 
 
Sadni materijal obezbeđen je uz podršku OPENS 2019 i Hajnrih Bel fondacije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Симеон

    04.12.2020 09:39
    Једна о озељењавању НСа . . .
    Обилазница од Руменачке до аутопута, мислим да нема нити једно дрво посађено, а ширине и пространства колико хоћеш. Шта онда очекивати од идеја у урбано уништеним деловима града као што је НДетелинара, Салајка, Подбара, Адамовићево. Сви треба да имамо на памети да је НС град са најмање зеленила у Европи, према величини града и броју становника, па се онда треба запитати од чега обољевамо и умиремо?
  • Pots

    04.12.2020 08:51
    Da, videla sam Holandiji kako vaspitacice voze decu u ovim biciklima u muzeje,park, na lokalne izlete... Kao prednja prikolica sa 2 klupice i 8 malih ili 6 starijih moze da sedi. Recimo kad bi vaspitacice ovde vozile u tome decu u Futoski park, Kamenicki park ili na Sodros, samo sto tamo nece poginuti u saobracaju do destinacije jer je pesacko-biciklisticka infrastruktura savrsena
  • Bela

    04.12.2020 00:54
    Japanske Tresnje
    Svaka cast!
    Nesto pozitivno u ovom Sivilu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti