Momirović je rekao Tanjugu da se već vode pregovori sa Kinezima i evropskim partnerima o nabavci vozova koji će moći da idu tom prugom brzinom od 200 kilometara na sat.
Tako će građani za nešto više od pola sata moći da putuju vozom između Beograda i Novog Sada, naglasio je on.
"Nije tajna da je to projekat gde imamo dosta problema u prošlosti. Došli smo do toga da je i predsednik Aleksandar Vučić morao svojim autoritetom da se umeša da i naše i strane partnere natera da se drže ugovora. Mi smo sve te probleme rešili i oni su iza nas", rekao je Momirović.
Uveren je da će do kraja 2021. biti gotova deonica do Novog Sada koji će biti deo brze pruge Beograd - Budimpešta.
"Očekujem da će u roku od dva meseca, od kada se radovi završe, biti obavljena sva testiranja i da će pruga biti u komercijalnoj upotrebi. Mi smo otvorili razgovore i sa Kinezima i sa evropskim partnerima o nabavci vozova. Nama je cilj da imamo najmodernije vozove u ovom delu Evrope i ko bude ponudio najbolju cenu i u najkraćem periodu, od njega ćemo kupiti".
Dodaje da se sve radi transparentno, kao i da je cilj da što više strana bude uključeno u pregovore o nabavci vozova.
Momirović poručuje da će u 2021. biti nastavljena ubrzana realizacija velikih infrastrukturnih projekata, kao i da je prioriret da se do kraja godine završe radovi na izgradnji autoputa "Miloš Veliki" od Preljine do Požege i brza pruge od Beograda do Novog Sada. Tu nema diskusije i kompromisa, poručio je ministar.
Ističe da je u fokusu izgradnja autoputeva i pruga koji će vrlo brzo premrežiti našu zemlju i omogućiti da se brzo stigne sa jednog njenog kraja na drugi.
Takođe, kaže da je za oko dva meseca obišao sva strateška gradilišta u zemlji kako bi se uverio u obim investicija i radova koje realizuje vlada.
Podsetimo, zvaničnici nikad nisu objasnili koji su tačno problemi nastali sa izvođačima radova, naglašavajuči samo da će isti biti rešeni. Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić rekao je za
Radio Slobodnu Evropu da su problemi nastali sa nosačima stubova za elektrifikaciju, kao i sa radovima na vijaduktu kod Čortanovaca.
Prema mišljenju stručnog konsultanta za strana ulaganja Milana Kovačevića, glavni problem zapravo je netransparentnost u celom projektu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 35
prokop i ostale teme
2. Pruga BG-NS je divna prica, svi smo sretni i nasmejani. Ali, zasto se gradi toliko dugo i zasto SAD, kad je Temerinska u NS vec zatvorena, nije uradjen kruzni tok na ukrstanju sa Venizelisovom, koji ce se svejedno raditi kad se bude probijala Koste Sokice??? Da bi se ulica opet zatvarala???
3. Kad ce deo NS-Subotica??? Tu vozovi idu 40 km/h! Pruga se bukvalno raspada!!!
4. Ko ce ovu brzu fensi prugu da odrzava? Da li ce, zbog neodrzavanja, svake godine da brzina pada za 10 km/h???
/
ja sam jednom od bg-a do ns-a putovao 4 sata.
od tada nikada vise nisam seo u voz
ovo se garant gradi zbog nekog duga srbije prema zajednici koju su pre 30g milosevic i zelenovic pokrali tadasnjim brzim prugama.
zelenovicu je zbog tih zasluga napravljen ftn a ne zbog talenta silnih profesora i studenata
Limanac
Izgleda, da su svi minusi od samo jednog dežurnog bota, koji brani lik i delo.
Kako ovaj režim nema sluha za običan narod i njegovu muku!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar