Rekordnih 97 miliona dinara za nove službene automobile u Novom Sadu, bez odgovora na pitanje zašto se nabavljaju
Ova količina novca prevazilazi višegodišnja izdvajanja iz gradske kase za kupovinu vozila. Istovremeno, to je suma koja je veća od knjigovodstvene vrednosti više od 100 raznih automobila i drugih prevoznih sredstava koje Grad Novi Sad ima u svom vlasništvu.
Da Novi Sad planira rekordna davanja za nove automobile vidi se iz Programa investicionih aktivnosti za potrebe organa Grada koji je na predlog gradonačelnika usvojilo Gradsko veće 13. januara. Ceo program je vredan 261,2 miliona dinara, tako da na nova vozila otpada trećina ukupne sume.
U Gradskoj kući na pitanje 021.rs o tome zbog čega se opredeljuje ovolika suma, kao i koji broj vozila se nabavlja, nisu odgovorili. Tačnije, poslali su samo da su "iskazane potrebe za vozilima Uprave za inspekcijske poslove, Komunalne policije, Uprave za imovinu i imovinsko-pravne poslove i Službe za zajedničke poslove, što ne znači da će one biti realizovane u 2021. godini". Ipak i u ovom kratkom odgovoru postoje nedoumice, s obzirom na to da umesto Komunalne policije postoji Komunalna milicija koja je deo Uprave za inspekcijske poslove. Na dodatne pozive 021.rs Gradskoj kući da dostave potpune odgovore, nije bilo reakcija.
Iako svih 97 miliona dinara za ovu namenu možda neće biti potrošeno ove godine, ova suma je veća od izdvajanja za kupovinu vozila u odnosu na prethodne godine. Podaci govore da Novi Sad godišnje kupi nekoliko vozila, oko pet, što za svoje službe, što za potrebe policije, vatrogasaca.
Kako se nabavljalo prethodnih godina?
U 2020. godini je u Programu investicija prvobitno planirano 9,4 miliona dinara, ali je na kraju sve obrisano i svedeno na nula dinara. Nije obrazloženo zašto, ali se iz plana javnih nabavki vidi da je bila planirana kupovina vozila u vrednosti od 7,8 miliona dinara, što su smanjili na oko 2,8 miliona dinara jer je pet miliona preraspoređeno za nabavku licenci za Microsoft softvere. Na kraju su i to obrisali i nije bilo tendera.
Godine 2019. je, prema planu investicionih nabavki u Službenom listu, pisalo da je opredeljeno 12,8 miliona dinara. Potom je ta suma umanjena na šest miliona dinara. Godinu dana ranije je za kupovinu vozila planirano 11,7 miliona dinara.
U 2017. godini programom je bilo planirano 9,4 miliona, pa je to povećano na 12 miliona. U 2016. godini Novi Sad je u programu investicionih aktivnosti prvobitno planirao trošenje 16,9 miliona, što je potom povećano na 19,5 miliona. Kroz plan javnih nabavki može se videti da je utrošeno manje sredstava, a ova vozila su uglavnom pripala bezbednosnim službama, o čemu možete da čitate OVDE.
Programom za 2015. nije bila predviđena kupovina vozila, ali je potom suma kroz plan bila povećana na šest miliona. Nabavka 24 vozila za policiju bila je izvedena 2014. godine, kada je izdvojeno 33 miliona dinara, što je najveća suma za nabavku automobila do sada. Ta suma je bila planirana još u budžetu za 2013. godine, o čemu smo pisali na OVOM LINKU.
Trebalo bi da se doda i to da je tokom godina iz budžeta izdvajano za razna terenska vozila, kamione, motocikle... Međutim, do sada nije primećeno da se jedne godine za vozila lokalne uprave ili drugih službi izdvajalo čak 97 miliona dinara.
Zanimljivo je da, prema popisu imovine, knjigovodstvena vrednost vozila u vlasništvu Novog Sada (103 putnička automobila, šest terenaca, četiri kombija, četiri dostavna vozila, autobus, dva kamiona, jedno vatrogasno vozilo) iznosi 67,3 miliona dinara, dok je nabavna cena bila 222,4 miliona. Deo vozila je ustupljen policiji, Žandarmeriji, Okružnom zatvoru, Kulturnom centru, ali i osobama sa invaliditetom.
DJB: Otkud nagla potreba za nabavkom tolikog broja automobila?
Novosadski odbor Pokret "Dosta je bilo" je reagovao povodom informacije da se izdvaja 97 miliona dinara, odnosno više od 820.000 evra za kupovinu vozila. Oni su naveli da je gradska vlast, bez slova obrazloženja, već na početku godine odlučila da donese odluku o kupovini novih automobila.
"Relativno lako se može zaključiti da se za toliki novac može kupiti više od 50 prosečnih automobila pa se postavlja pitanje šta se to u funkcionisanju lokalne samouprave promenilo da se, odjednom, pojavila potreba za nabavkom tolikog broja automobila? Ili, zašto gradska administracija ne koristi javni prevoz? Da li, možda, nisu zadovoljni kvalitetom usluge, cenom karte, ili je nešto drugo u pitanju? I, možda najvažnije, zašto neko od gradskih čelnika ne izađe pred one ste kamere i mikrofone i kaže građanima: Planiramo da kupimo 50 automobila?", zaključuje DJB, o čemu možete da čitate na OVOM LINKU.
Komentari 68
Frida
Lemi
QQjado
Pa moraju ljudi u nečemu da se voze. Neće valjda u autima predhodne vlasti. Moraju biti novi.
Treba postići i na lokacije stići na nadziranje svih tih silnih investicija u ime naroda na raznim lokacijama.
Neće valjda svojim ličnim autima (kupljenim od provizije) da se voze, pa to su njihova privatna auta.
Plaćaj rajo, palćaj, zato si ih birala, zato ćeš za sledeće glasanje dobiti 30+30 Eu + 50 za penzoše.
Viš kako AV i SNS misli na tebe, samo pazi kako glasaš.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar