Novosadske taksiste "pojela" korona: Rade više od 12 sati, napravili jedni drugima konkurenciju u dnevnoj smeni

Tokom pandemije korona virusa taksistima je značajno smanjen promet, te im je potrebno između 12 i 15 sati rada dnevno kako bi nešto zaradili. Problem je nastao i u tome što se većina preselila u dnevne smene, te je konkurencija mnogo veća i teže se dolazi do vožnji.
Novosadske taksiste "pojela" korona: Rade više od 12 sati, napravili jedni drugima konkurenciju u dnevnoj smeni
Foto: 021.rs
Pandemija korona virusa uticala je na brojne uslužne delatnosti koje su građani koristili gotovo svakodnevno. O kafićima, restoranima, klubovima se možda i najviše tokom pandemije razgovaralo. Stvari su u nekim trenucima dolazile na ivicu apsurda kada je kao mera zabranjena živa svirka.
 
Međutim, oni koji su ostali na margini korona krize bili su taksisti. Novosadski taksisti su i pojave virusa i svih pratećih mera iskazivali nezadovoljstvo zbog, iz njihovog ugla gledano, niskih cena prevoza. Međutim, nova situacija je još značajnije uticala na njihovo poslovanje.
 
Taksista koji je za volanom već više od 12 godina kaže da je ovaj period izuzetno težak, navodeći da nije niti malo lako da se opstane, pogotovo u situaciji kada taksisti rentiraju vozilo, zbog čega su na početku dana u minusu zbog novca koji moraju da odvoje auto.
 
"Prilično je smanjen obim posla, mnogo više mora da se radi za isti novac, čak smo isposlovali i povećanje cena pre tri meseca. I sa tim povećanjem zaradimo isto, ali sa dodatnih sat ili dva posla. Uglavnom je loše, pogotovo vikendima, ljudi ne izlaze, malo ljudi se vozi noću. Dok nije bilo korone, dnevno je oko devet sati bilo dosta, a sad bez 11 sati ne može ništa da se zaradi, pogotovo ako rentirate i auto", kaže novosadski taksista za 021.rs.
 
On naglašava da su svi koji su inače radili noću sada počeli putnike da prevoze tokom dana. To znači da je mnogo više taksista na gradskim ulicama, što za posledicu ima manje posla za svakog. Dok je ranije bilo danju vozilo između 200 i 300 taksista, sada ih ima više od 400.
 
Predsednik Ugovorne privredne taksi komore Vojvodine Radenko Vidaković kaže za 021.rs da samim tim što virus i mere utiču na sve grane društva, utiču i na njihov posao.
 
"Situacija sa virusom utiče na nas kao i na sve ostalo. Naravno da ima mnogo manje poziva, ne rade firme, škole ni vrtići, smanjen nam je obim posla za više od 50 odsto. Kafići i restorani su zatvoreni od osam uveče i posle toga nema posla, a noću je još i mnogo gore. Mi smo i inače imali najviše dnevnih vožnji, ali naravno dok su ljudi cirkulisali i sve drugo radilo kako treba. Noću ljudi više ne izlaze jer nemaju gde. Vikendom je bili mnogo više posla, pogotovo dok su ljudi izlazili i išli na žurke. Sada svega toga nema", navodi Vidaković.
 
On poručuje da se mere poštuju i da je još uvek na snazi pravilo da ne sme više od troje klijenata da bude u vozilu, te i da oni moraju da sede nazad dok je na mestu suvozača zabranjeno sedenje. Vidaković takođe dodaje i da im je sada potrebno između 12 i 15 sati dnevno kako bi nešto pristojno zaradili. Ipak, situacija ni pre nije bila sjajna, te im je, ukazuje naš sagovornik, pre pandemije bilo potrebno najmanje 10 časova rada kako bi zaradili dovoljno za život. 
 
Taksista iz Novog Sada Mile Tošić, osim na problem koji je nastao zbog pandemije korona virusa, prstom upire i u gradsku vlast za koju kaže da svojom neodgovornošću dodatno otežava posao taksistima.
 
"Nema šta tu da se priča, obim posla je smanjen, ja nemam utisak da je to previše ali sigurno za nekih 20 do 30 odsto, zavisi samo koji je dan i kakvo je vreme. Ja noću ni inače nisam radio ali je primetno da je konkurencija veća preko dana, a da je posla manje. Osim čitave ove situacije, moram da kažem da sam i ogorčen na gradsku vlast zato što niko ništa ne preduzima u vezi sa vozila koja su parkirana na stajalištima. Ja kada pozovem Parking servis, oni kažu da to nije njihova nadležnost, zovem inspekciju oni se ograđuju, komunalci takođe beže od odgovornosti. Po ceo dan su nam zauzeta stajališta od nekih kabadahija. Nemamo kome da se žalimo, a nas svi kažnjavaju. Na Trifkovićevevom trgu po tri, četiri kombija stoje i mi nemamo gde, a posle nam i prete", priča Tošić za 021.rs
 
Kao najveći problem sagovornik 021.rs vidi što novosadski taksisti ni oko jednog pitanja nisu ujedinjeni, iako jedino zajedno mogu da se izbore za svoja prava i bolji položaj. Tošić zaključuje da, iako se taksiranje bavi već više od 17 godina, nije siguran kako i dokle će moći da nastavi sa ovim poslom.

Teme

taksi
  • Jukatan

    10.02.2021 12:00
    Iz razgovora sa većim brojem taksista zaključio sam da se njihova mesečna zarada kreće između 600-100 evra neto. I to je za vreme pandemije. Bahatost, bezobrazluk nepoznavanje bontona, nepoštovanje saobraćajnih propisa su apsolutno doprinele da taksisti postanu omraženiji i od političara. Ako im se ne sviđa da sede u svojim vozilima i da primaju subvencije, slobodni su da promene profesiju.
  • Sale NS

    10.02.2021 05:32
    Nije dobro organizovano
    Retko koristim taksi, samo kad ostavim auto kod majstora ili neka hitnoća. Ne bančim noću, ne pijem ni danju. Vozeći svoj auto kroz nekada lepi i najčistiji grad u SFRJ, primećujem svašta vezano za taksiste. 1. Zakrče saobraćaj u uzanim ulicama čekajući mušteriju ili dok naplaćuju vožnju; 2. Vozila nisu čista (ne baš sva); 3. Vozači nisu lepo obučeni niti uniformisani (ne mora odelo ali ne može trenerka i papuče); 4. Par puta sam video kako taksista i mušterija guraju pokvareno taksi vozilo u stranu; 5. Divlje taksiste ne znam kako da prepoznam (gde je tu Udruženje ili Policija). Često putujem i imao sam prilike da vidim kako to treba da izgleda. Ako u Nemačkoj postoji samo jedan model Mercedsa u određenoj bež boji koji se pravi za taksiste zašto to ne može kod nas (ne mora Mečka, neka budu makar u istoj boji)? U Ukrajini sam video taksi kompaniju gde svo voze Daewoo LANOS u istoj boji. Vozači imaju aparat za fiskalni račun, za plaćanje karticom, mini štampač za izdavanje računa... A KOD NAS? Jednostavno - to je oblast poslovanja koja u ovom Gradu NIJE UREĐENA!
  • Prolaznik

    10.02.2021 03:03
    Cast izuzecima.
    Zivim u blizini jednog veceg taksi stajalista koje nikada nije popunjeno preko 50-60% kapaciceta. U neposrednoj okolini ima par kafana i cest slucaj je da je nekoliko "civilnih" parking mesta oko moje zgrade zauzeto taksi vozilima u raznim periodima dana pa tako i nocu kad se kolega malo zapije pa jbg, ostavi svog ljutu zardjalu guju tu pred kafanom.
    U nekoliko navrata nisam imao gde da se parkiram posle kruzenja po kvartu od nekih 20 minuta i pribegavao sam ostavljanju vozila na taksi stajalistu dok ne ustanem ujutro da ga preparkiram. Svaki put mi je vozilo nije bilo na neki nacin osteceno posle toga - prevrnuti retrovizori, pocupan brisac, skinua antena, izlupana vrata, ogrebotine kljucem i tako.
    Takva STOKA kvari vas ugled dragi taksisti! Malo je falilo jednom da odem do gvozdjare da kupim jedno 5 kila eksera i masinskih srafova da vam posolim stajaliste - ali onda bih bio isti kao i oni... Navozao sam se taksijem za zivota i ispricao se brdom divnih i zanimljivih ljudi, naravno ima i onih drugih. Oni sto skrave tudju imovinu... ko vas j**e, sve ce vam se vratiti.

    A o saobbracajnoj kulturi u gradu ne vredi ni pricati. Iskreno mi je drago sto plavci idu i rotacijama teraju "sva cetri" i "samo dva minuta da ja nesto..."

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti