Prvi validatori (aparati za očitavanje kartice) postavljeni su u junu prošle godine u 105 autobusa na gradskim linijama, a prve godišnje kartice izdate su đacima i putnicima u povlašćenim kategorijama. To je učinjeno nakon tendera GSP na kojem su ovaj posao, vredan 65 miliona dinara, dobili "Telekom Srbija" i "Bus Logic" iz Požarevca.
Sam tender je bio zanimljiv, uz zapažanje drugog učesnika da su uslovi prilagođeni pobedniku javne nabavke, a čemu detaljnije čitajte
OVDE.
Prema rečima nadležnih u GSP, krajem prošle godine nabavljeni su softveri, uređaji i sistemi elektronske naplate voznih karata i za autobuse u prigradskom i međumesnom autobuskom prevozu putnika.
"Validatori su zasad stavljeni u funkciju u gradskom prevozu, a u narednom mesecu to će u sklopu druge faze biti urađeno i u autobusima na prigradskim i međumesnim linijama. Do sada su beskontaktne čip kartice imali priliku da za 5.000 dinara izrade učenici i studenti koji kupuju godišnje karte (oko 7.500 putnika), kao i oni koji imaju pravo na godišnje povlašćene karte, među kojima su nabrojniji građani stariji od 65 godina (28.000 putnika). Ovih dana počeće primanje zahteva za izradu mesečnih građanskih i đačkih NSMART kartica, tako da će ova kategorija putnika od aprila dopunjavati karte po novom sistemu. Dopuna će biti jednostavna, a obavljaće se kao i dosad, na prodajnim mestima preduzeća. Na kraju će se u sistem elektronske naplate uvesti i preostale, mesečne karte za radnike, o čemu ćemo putnike blagovremeno obavestiti", kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
NSmart sistem podrazumeva četiri načina plaćanja karte u autobusu. Postoje beskontaktne čip kartice: personalizovane i nepersonalizovane kartice, gde se personalizovane prodaju na određeni period i slične su sadašnjoj mesečnoj kartici, s markicom. One mogu biti obične građanske, đačke, radničke (namenjene zaposlenima), penzionerske, povlašćene i kartice za nosioce prava na socijalnu pomoć.
Nepersonalizovane kartice ili "elektronski novčanik" su kartice na koje je uplaćen novac i koje se koriste tokom vožnje onoliko koliko sredstava ima na kartici. Ove beskontaktne čip kartice izrađuju se na šalterima GSP. Koriste se tako što putnici na gradskim linijama svoje karte obavezno validiraju prilikom ulaska u vozilo na validatoru. Dobiće odobravajuće (zeleno) ili neodobravajuće (crveno) svetlo. Na prigradskim i gradskim linijama kartica se daje na uvid vozaču, a dopunjuju se na prodajnim mestima GSP, na sajtu preduzeća ili putem mobilne aplikacije (koja još uvek nije zaživela).
Elektronska karta se kupuje onlajn na
sajtu GSP ili putem mobilne aplikacije i aktivira se putem validatora u autobusu.
Postoje i papirne karte koje se kupuju u busu i važe za jednu vožnju, kao i dnevna karta.
Ono što je prošle godine najavljeno kao mogućnost je da se putem mobilne aplikacije dobije uvid u mrežu autobuskih linija, trenutnu poziciju busa i procenu vremena dolaska na određenu stanicu. Na pitanje 021.rs kada će ova opcija zaživeti, u GSP navode da je planirano do leta.
"Molimo putnike za razumevanje zbog faznog uvođenja sistema koji je izuzetno složen, a koji će nakon potpune implementacije doneti značajne benefite korisnicima usluga prevoza", poručuju u GSP za naš portal.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
DonKon
Nikola
Slažem se da treba uvesti vremenske karte za presedanje. U Beogradu za 89 din. može da se promeni neograničen broj linija za 90 min. Za 89 dinara može da se ode do grada, obavi neki posao i vrati kući ili da se stigne od Batajnice do Železnika, što je razdaljina više od 30 km.
Zoran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar