Tu deonicu od 40,4 kilometra, na pruzi od Beograda do Subotice, gradi ruska kompanija RŽD Internešenel, koja će u septembru početi da gradi novi Dispečerski centar za upravljanje železnicom u Srbiji.
Radovi u vrednosti oko 580 miliona dolara počeli su 2017. godine. Vučić je rekao da je ugovorena nabavka tri voza za prugu od Beograda do Novog Sada, koji će uskoro biti dopremljeni.
On je rekao da očekuje da redovni železnički saobraćaj na toj relaciji počne u februaru naredne godine, a da će karta koštati oko 1.000 dinara.
"Na pruzi će saobraćati jedan brzi voz koji će stajati samo na jednoj stanici i vožnja će trajati pola sata, a drugi voz će stajati na devet stanica i njime će se stizati za 52 minuta", rekao je Vučić.
Vučić je danas obišao i gradilište na železničkoj stanici Zemun, koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Subotice. Modernizacija 34 kilometra pruge od Beograda do Stare Pazove biće završena krajem septembra i deonica će do kraja godine biti puštena u saobraćaj, rečeno je danas prilikom obilaska predstavnika vlasti gradilištu na železničkoj stanici Zemun.
Najavljeno je i da će poslednja deonica brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom početi da se gradi 1. septembra ove godine. Vučić je rekao da je od kineskih kompanija dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.
Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.
Na deonici Beograd Centar - Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar - Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.
To je prva deonica pruge brze Beograd - Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji. Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara na sat u teretnom saobraćaju.
U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.
Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin. Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.
Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put". Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.
Inače u okviru deonice Stara Pazova-Novi Sad gradi se i tunel Čortanovci za dva smera ukupne dužine 2,2 kilometra, kao i vijadukt od tri kilometra.
Izgradnja brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada počela je 2017. godine, a ukupna vrednost radova je nešto veća od 580 miliona dolara. Na toj deonici ukupno će biti izgrađeno 28 objekata, među kojima su galerije, nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, vijadukti i mostovi.
Komentari 31
Gloginje
Zoki
Alan Ford
Pritom SVA roba od NS do Beograda je godinama skuplja jer bi željeznički saobraćaj trebao da bude najjeftniji, sve ide kamionima, kombijima. Eto ti skuplji prevoz, gužve na putevima i dodatno zagađenje...
U međuvremenu željeznica kompletno uništena, uključujući i željezničku stanicu.
A cena ? Prava sitnica kaže Mali Sir Oliver.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar