Plan za Detelinaru: Čuva se prostor za tramvaj, stižu javne i podzemne garaže
Gradnja ovih garaža je i najveća novina za ovaj deo grada omeđen Rumenačkim putem, ulicama Oblačića Rada, Milenka Grčića, Kornelija Stankovića, Bulevarom Evrope, Veselina Masleše i Avijatičarskom ulicom, što je prostor od 45,4 hektara. U Planu detaljne regulacije dela Avijatičarskog naselja i Detelinare koji se nalazi na javnom uvidu, ovaj deo grada je uglavnom namenjen za stanovanje, uz nekoliko javnih sadržaja kao što su škola i dva vrtića. Uglavnom je urbanistički uređen u prethodnim decenijama, pretežno sedamdesetih godina.
Kako se navodi u odluci, plan se donosi jer se predviđa izmeštanje postojeće trase pruge koja je uglavnom neaktivna već godinama, uz rezervisanje prostora za budući laki šinski prevoz (tramvaj) koji bi išao ulicom Oblačića Rada (sadašnja pruga) i zelenom površinom na Bulevaru Evrope, mogućnost izgradnje javnih podzemnih garaža uz Bulevar Evrope, kao i drugih blokovskih garaža. Takođe, plan omogućava da se nastavi promena porodičnog tipa stanovanja u višeporodično u ulici Janka Čmelika i omogućava delimično proširenje kuća i vila u Avijatičarskom naselju, ali nema značajnijeg rasta, pa će i dalje tu biti maksimalno jednospratnice sa potkrovljem. Urbanisti nisu predvideli da se zgrade sa ravnim krovom nadograđuju, ali su ostavili mogućnost sanacije krovova.
Na nekoliko mesta u ovom delu Detelinare i Avijatičarskog naselja moguća je gradnja stambenih zgrada i to uglavnom na mestu gde su sada prizemne kuće uz ulicu Janka Čmelika, u delu od Kornelija Stankovića do pruge. Takođe, tu je i prostor u Ulici Đule Molnara gde je 1999. pala bomba, kao i prostor uz Veselina Masleše, u delu od Kornelija Stankovića do Orlovića Pavla gde su danas prizemne kuće. Zgrade bi bile do pet spratova sa potkrovljem, a u Janka Čmelika do dva sprata sa potkrovljem. U planu se navodi da je predviđeno da se sagradi oko 260 novih stanova prosečne veličine od 90 kvadrata. Ispod svih zgrada je predviđena gradnja suterenskih garaža za potrebe stanara.
Urbanisti javne garaže planiraju na nekoliko lokacija. Najveće bi bile uz Bulevar Evrope ispod zelene površine, a na njima bi bili tzv. "krovni vrtovi" sa igralištima, teretanama i slično, a nad delom garaže bi išao i tramvaj. Prva garaža bi bila u delu Bulevara od Kornelija Stankovića do planiranog produžetka Oblačića Rada (otprilike gde sada skreće pruga), a druga od produžetka Oblačića Rada do sadašnje autobuske okretnice i obe garaže bi imale oko 28.700 kvadrata i po 950 parking mesta po jednoj etaži. Pomenimo i da se, prema drugim urbanističkim planovima, slične podzemne garaže planiraju i ispod Bulevara Evrope u delu od Kornelija Stankovića do Hadži Ruvimove.
Urbanisti su predvideli i spratnu automatizovanu garažu do tri sprata, sa oko 200 parking mesta i mogućnošću dodatnih mesta u podzemnim nivoima, u dvorištu na uglu Veselina Masleše i Kornelija Stankovića. Broj podzemnih etaža nije ograničen i po jednoj je moguće imati oko 60 parking mesta.
Takođe, planirana je blokovska garaža sa 20 mesta u Janka Čmelika, dijagonalno od osnovne škole, iza kuća koje treba da se zamene novogradnjom, kao i u delu iste ulice pre ugla sa Kornelija Stankovića, gde takođe kuće treba da zameni zgrada. Zanimljivo je da se u planu predviđa i obaveza da garaža sa 200 i više mesta mora imati dva odsto kapaciteta za punjenje hibridnih i električnih vozila.
U Planu detaljne regulacije dela Avijatičarskog naselja i Detelinare koji je na javnom uvidu kaže se i da je moguća manja dogradnja OŠ "Svetozar Marković Toza" čime bi joj se kapacitet povećao za oko 30 učenika (danas škola može da primi 1.730 učenika), kao i dogradnja vrtića "Veseli vozić" u Janka Čmelika kod sadašnje pruge, da bi mogao da primi do 530 mališana. Vrtić uz osnovnu školu takođe može da se nadogradi za jedan sprat.
Dodajmo i da, prema planu, zelenila u ovom delu grada, koji obuhvata više od 45,4 hektara, ima u vidu međublokovskih površina koje su planirane na oko 11 hektara.
Urbanisti planiraju i mesta za spomenike, pa tako za osnovnu školu ostavljaju mogućnost postavljanja najviše tri biste ispred ulaza, a podsetimo da se tamo već nalazi bista narodnog heroja Svetozara Markovića Toze, po kome ova obrazovna ustanova i nosi ime. Druga lokacija za spomenik ili spomen obeležje sa česmom je zelena površina u Ulici Franje Kluza i preporučuje se da tu bude spomenik u vezi sa avijacijom, dok je treća lokacija u Ulici Đule Molnara na mestu gde je 1999. godine pala bomba, pa se predviđa obeležje koje bi podsećalo na taj događaj.
Građani predloženi plan mogu pogledati na sajtu Urbanizma OVDE, kao i u prostorijama Mesne zajednice "Jugovićevo" u Tarasa Ševčenka 1 i MZ "Radnički" u Braće Mogin 2, kao i u prostorijama Urbanizma na Bulevaru cara Lazara 3. Primedbe i sugestije na plan se šalju do 22. aprila Upravi za urbanizam i građevinske poslove u Školskoj 3. Komisija za planove će prigovore sa javnog uvida razmatrati na sednici 20. maja u 9 časova, u amfiteatru Spensa.
Komentari 44
Milan
plan
Detelinsrac
Unistili ste Novu Detelinaru nije vam dosta
Bar jednom poslušajte glas ljudi koji tamo zive
No beton no laži
Hocemo zelenila vise parkinga
Gradite u širinu a ne zgradu na zgradu
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar