FOTO: Posle četiri godine stigli novi autobusi

Gradsko saobraćajno preduzeće je prvi put posle četiri godine nabavilo nove autobuse.
Gradsko saobraćajno preduzeće je prvi put posle četiri godine nabavilo nove autobuse.

Reč je o šest solo vozila na gas koji su isporučeni gradskom prevozniku, a direktor Gradskog saobraćajnog, Branislav Bogaroški, kaže da na gradskim ulicama uskoro treba očekivati još novih autobusa.

"Ugovoreno je pet mini buseva "Irisbus Iveko" i oko 20. ovog meseca ih očekujemo da budu u GSP-u", kaže Bogaroški.

Šest novih autobusa na gas, proizvođača "Solaris", plaćeno je nešto više od milion i po evra. Predsednik Skupštine grada, Aleksandar Jovanović, kaže da su autobusi na gas skuplji od onih na dizel, ali da su isplativiji, jer je gas jeftinije gorivo.

"A druga stvar je pitanje ekologije, odnosno zaštite životne sredine. Ovi autobusi će uglavnom saobraćati u urbanom delu grada, gde je najveće zagađenje", kaže predsednik Skupštine grada.

U poređenju s klasičnim tečnim gorivom, prirodni gas prilikom sagorevanja daje do 97 odsto manje ugljenmonoksida, 25 odsto manje ugljendioksida i smanjuje emisiju azotnih oksida do 60 odsto.

Pri sagorevanju prirodnog gasa ne stvaraju se karbohidrati koji utiču na stvaranje smoga, a autobusi stvaraju mnogo manje buke, u odnosu na vozila koja koriste druga fosilna goriva.

Nova vozila Gradskog saobraćajnog su klimatizovana i prilagođena lakšem ulasku osoba s invaliditetom i majki s dečijim kolicima. (D.S.)

Gradsko saobraćajno preduzeće je prvi put posle četiri godine nabavilo nove autobuse.

 

Reč je o šest solo vozila na gas koji su isporučeni gradskom prevoziniku, a direktor Gradskog saboraćajnog, Branislav Bogaroški, kaže da na gradskim ulicama uskoro treba očekivati još novih autobusa. „Ugovoreno je pet mini buseva „Irisbus Iveko“ i oko 20. ovog meseca ih očekujemo da budu u GSP-u“, kaže Bogaroški.

 

Šest novih autobusa na gas, proizvođača „Solaris“, plaćeno je nešto više od milion i po evra. Predsednik Skupštine grada, Aleksandar Jovanović, kaže da su autobusi na gas skuplji od onih na dizel, ali da su isplativiji, jer je gas jeftinije gorivo. „A druga stvar je pitanje ekologije, odnosno zaštite životne sredine. Ovi autobusi će uglavnom saobraćati u urbanom delu grada, gde je najveće zagađenje“, kaže predsednik Skupštine grada.

 

U poređenju s klasičnim tečnim gorivom, prirodni gas prilikom sagorevanja daje do 97 odsto manje ugljenmonoksida, 25 odsto manje ugljendioksida i smanjuje emisiju azotnih oksida do 60 odsto. Pri sagorevanju prirodnog gasa ne stvaraju se karbohidrati koji utiču na stvaranje smoga, a autobusi stvaraju mnogo manje buke, u odnosu na vozila koja koriste druga fosilna goriva. Nova vozila Gradskog saobraćajnog su klimatizovana i prilagođena lakšem ulasku osoba s invaliditetom i majki s dečijim kolicima.

  • Boki NS

    29.08.2011 23:54
    'Oce sad biti jeftinija karta u busu koji trosi vise nego duplo jetiniji energent???

    Pfff...
  • bred

    22.07.2011 20:16
    bus
    Autobusi su skroz ok. Znam da nisu ispunili svoje obećanje da kupuju tih 20ak buseva godišnje, ali s obzirom kakav je ovo raspad od države, dobro je da su i ovo uzeli.
  • 15.07.2011 07:33
    Ovde jedino Bogaroski vredi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti