Odbornici u petak usvajaju plan novog mosta u Novom Sadu, pogledajte odbačene primedbe
Predlog plana generalne regulacije novog mosta u produžetku Bulevara Evrope biće ovog petka pred odbornicima Skupštine grada.
Foto: 021.rs (Grad Novi Sad)
Most će, kako je 021.rs već izveštavao, graditi kineska kompanija CRBC, odnedavno poznata po tvrdnjama lokalnih aktivista da je u Crnoj Gori devastirala korito reke Tare.
Planom je obuhvaćeno više od 21 hektara površine, mahom neizgrađenog prostora, osim u delu Ulice Sime Matavulja i zapadnog dela, gde je kasarna Vojske Srbije.
Šta sve piše u predlogu plana?
Objekti u Sime Matavulja su u vrlo lošem stanju, a slično je i na prostoru kasarne. Kad je reč o samom Bulevaru Evrope, on je do sada izgrađen do dvotračne kružne raskrsnice, u koju se ulivaju Bulevar patrijarha Pavla, Ulica Ćirila i Metodija i produžetak Bulevara cara Lazara.
Od ove raskrsnice do obale Dunava, sa novosadske strane je neizgrađen prostorni potez istočnog oboda Telepa i Depresije na zapadnom obodu Limana IV, ali i deo kompleksa Vojske Srbije.
Predložena saobraćajnica treba da bude primarna gradska saobraćajnica (gradska magistrala) namenjena kretanju automobila, javnom gradskom prevozu, teretnom saobraćaju, pešacima i biciklistima, te da omogući prelaz sve planirane infrastrukture preko Dunava, uz uslov da se obezbedi slobodan profil plovnog puta.
Ovaj most povezaće primarnu uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom i mora da ima najmanje dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka.
Most i saobraćajnice u njegovom nastavku treba da imaju drumsku, pešačku i biciklističku vezu sa planiranim nastavkom Bulevara Evrope, Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara, Ulicom heroja Pinkija i Ulicom Ive Andrića, planiranim nastavkom Bulevara despota Stefana, odnosno Ulicom 1300 kaplara i planiranim nastavkom Ulice Sime Matavulja, kao i budućim drumskim saobraćajnicama koje će povezivati Ribarsko ostrvo i Kameničku adu.
Sa Kameničke ade planira se isključivo biciklistički i pešački direktan pristup mostu.
Čitavom dužinom od Bulevara Evrope do poslednje raskrsnice iznad površinskih saobraćajnica, planirana je mostovska konstrukcija.
Nakon Ribarskog ostrva, koridor Bulevara Evrope prelazi preko Dunava na sremsku stranu. Za razliku od novosadske, leve obale Dunava koja je niska i ravničarska, desna sremska strana je izuzetno strma.
Biciklističke staze na mostu idu od Sremske Kamenice do veze sa Ribarskim ostrvom pa dalje nastavljaju ispod mosta. U tom smislu se planiraju dva para biciklističkih rampi - jedan u zoni kružne raskrsnice koja vodi ka Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, a drugi po silasku sa centralnih raspona mosta preko Dunava na novosadskoj strani (veza za Kameničku adu i planiranu međunarodnu marinu).
Koje predloge i primedbe građana i stručnjaka su urbanisti odbacili?
Nacrt generalne regulacije budućeg mosta bio je na javnom uvidu od 13. marta do 11. aprila. U tom periodu pristiglo je 15 primedbi, između ostalih i novosadskih ekoloških udruženja, stručnih organizacija i pojedinaca. Žalbe su se odnosile na omogućavanje teretnog saobraćaja preko mosta, što bi dovelo do veće buke i zagađenja u delovima grada kojim se proteže saobraćajnica.
Građani su tražili da se izradi studija o uticaju na životnu sredinu, ali su urbanisti tu sugestiju odbili obrazloženjem da se za urbanističke planove ne rade ovakve studije, ali se rade prilikom izgradnje objekata. To znači da će studija biti izrađena kad na red dođe idejno rešenje ovog mosta.
Neke od odbijenih primedbi su i da se planirani most ne uklapa u arhitekturu grada, da je štetno i neopravdano graditi marinu i vijadukt, ali i da će izgradnja mosta negativno uticati na živi svet, pogotovo na ptice vodenih staništa.
Urbanisti u obrazloženjima navode da će se, izgradnjom planiranog mosta, ostvariti velike uštede.
Inače, na dve lokacije u predlogu plana navodi se konstrukcija "Most Evrope" kao naziv novoplaniranog mosta. Međutim, to je greška koja se ne odnosi na ime mosta koje će, prema najavama Grada Novog Sada, birati Novosađani. Zvanično ime mosta još uvek nije odabrano, a koje predloge su u anketi 021.rs dali naši čitaoci saznajte na OVOM LINKU.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 55
sasa
a meni je krivo što me je neko sa pitanjem "odakle sam " isprovocirao
sasa
ne možeš očekivati oazu mira i tišine u gradu ....( nigde u svetu ) i tebi je važno odakle su moji.... belci ,slobodni strelci , ... prapra deda ili dede iz Austo-Ugarske
otac kupio (ne dobio ) stan na limanu
i ti moraš da se složiš da most treba
Novi Sad
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar