Dolazak velikog broja regionalnih i internacionalnih igrača, učinio je da lokalni trgovinski lanci usmere svoje poslovanje u skladu sa svetskim trendovima i standardima. Primena znanja i iskustva koje donose pridošli veliki igrači, svakako je doprinela razvoju, a oni koji su i dalje insistirali i na tradicionalno toplom, iskrenom, autentičnom "komšijskom" odnosu, napravili su pravi balans po meri lokalnog potrošača.
U PerSu objektima "Dobar dan i kako ste" ne izgovara automat, već iskreno nasmejani prodavac.
"Naš kupac u market ulazi sa spiskom, a iz njega izlazi sa punim cegerom i još punijim srcem. Razmena iskustva, savet, komšijsko ćaskanje, sve je to što kupovinu u PerSu objektima čini lepšom, prijatnijom, toplijom. Naši zaposleni nisu roboti koji automatski, prema utvrđenoj matrici, vrše prodajne aktivnosti, već su prijatni i uslužni prodavci koji poznaju svoje komšije i iskreno ih pitaju kako su, posavetuju i saslušaju. Oni su stub našeg uspeha", kaže Darko Bjeloglav iz PerSu marketa.
U želji da svoje iskustvo, znanje i energiju podeli, nadogradi i usmeri ka jačanju veze sa potrošačima, kompanija PerSu je pre deset godina, sa još nekoliko trgovačkih preduzeća, pokrenula inicijativu formiranja Domaćeg trgovačkog lanca DTL. Okupili su se oko ideje da udruživanjem zadrže poziciju na tržištu, ali i da zajedno rastu i razvijaju se.
Da su uspeli u tome, govori i podatak da DTL lanac danas čini čak 13 trgovačkih preduzeća sa više 700 maloprodajnih objekata na celoj teritoriji Republike Srbije. Način poslovanja i jedinstven tretman svakog potrošača, prema preporuci kompanije PerSu, već deset godina unazad primenjuju i ostale članice lanca DTL.
Zašto se kupac odlučuje za market u komšiluku?
Strategija PerSu marketa je od prvog objekta, do danas ostala ista. Ponuditi kupcu najkvalitetniji asortiman, povoljne cene i vrhunsku uslugu. Kao takvi, objekti su vremenom postali važna tačka lokalne zajednice. Kupci svakodnevno pazare u PerSu objektima upravo zato što najvišom ocenom ocenjuju ljubaznost osoblja, lokaciju, povoljnost i snabdevenost. Cilj rukovodstva PerSu kompanije bio je da za kupca odlazak u nabavku ne predstavlja iscrpljujuće iskustvo, naprotiv, da to bude prijatna aktivnost u kojoj će obaviti neophodne obaveze, a iz koje će poneti pozitivne emocije.
U skladu sa ovim ciljevima, upravo se razvija i DTL lanac, koji svoju poslovnu mrežu širi u odnosu na to gde su kupci, gde su lokalne zajednice kojima je potreban kvalitetno snabdeven market, vrhunska usluga zaposlenih. Vođeni tim kriterijumima, DTL objekti su uspeli da postanu tačka kupovine za preko 250.000 potrošača svakog dana, a ono što sve ove objekte čini autentičnim jeste zapravo taj komšijski duh, koji je lajtmotiv poslovanja čitavog lanca.
Inspiracija nisu samo rast i razvoj – razmišlja se šire
"Rast i razvoji nisu najvažniji ciljevi u kompaniji PerSu. Pred nama su svakodnevno jednako važna pitanja: briga o zajednici u kojoj poslujemo, naročito o najugroženijim članovima, realizacija projekta razvoja sporta i kulture, kao i promovisanje lokalnih proizvođača. Ponosni smo što na našim rafovima posebno mesto zauzimaju upravo proizvodi lokalnih proizvođača. Na taj način motivišemo svoje kupce da ih kupuju i time zajedno doprinosimo ekonomskom razvoju zajednice. Na našu veliku sreću, uspeli smo da inspirišemo i ostale članice DTL lanca da slede ove važne principe i uvek razmišljaju šire", ističu u PerSu marketima.
Kompanija PerSu, zajedno sa ostalim članicama DTL lanca već čitavu deceniju razvija poslovne planove, koji integrišu zajednički nastup u oblasti marketinga, nabavke, uvoza, razvoja robnih marki i svih drugih pitanja koja definišu razvoj. Paralelno sa velikim planovima i strategijama, fokus ostaje na potrošaču. Njegovo zadovoljstvo, kao i zadovoljstvo svih dobavljačima i lokalnih zajednica, ostaju primarni ciljevi.
U godini u kojoj se obeležava prvi jubilej, kupce će u objektima svakodnevno čekati ljubazno osoblje, kvalitetan asortiman, pristupačne cene i puno prijatnih iznenađenja.