Međutim, kako navodi
Danas, to će biti samo na jednoj manjoj deonici u dužini od svega 15 kilometara.
"To znači da će putnici imati priliku da iskuse putovanje na brzoj pruzi u ukupnom trajanju od tačno četiri i po minuta", navodi ovaj beogradski list.
Kako tvrdi izvor lista blizak Železnici Srbije, vozovi kompanije "Štadler" sposobni da razviju brzinu od 200 kilometara na sat, a prvi naručeni će u našu zemlju stići u oktobru, zaista će moći da postignu maksimalnu brzinu, ali samo na malom delu pruge između Beograda i Novog Sada.
Ta deonica će, kako tvrdi sagovornik
Danasa, biti dugačka "maksimalno 15 kilometara" od ukupno oko 75 kilometara koliko je dugačka pruga između ta dva grada. To praktično znači da nadležni, kada govore o izgradnji pruge Beograd - Novi Sad, javnosti prećutkuju
da se brzina od 200 kilometara neće odvijati na čitavoj dužini te železničke deonice.
Shodno tome, teško je pretpostaviti da će se ostvariti tvrdnje zvaničnika da će se iz Beograda do Novog Sada nakon rekonstrukcije pruge stizati za pola sata. Zbog toga je upitno i da li se pruga Beograd - Novi Sad može nazivati "brzom" posmatrajući standarde koje je za to potrebno ostvariti.
Trenutna maksimalna dozvoljena brzina vozova na toj deonici iznosi 120 kilomatara na sat, ali samo na delu između Nove i Stare Pazove. Domaća stručna javnost je u više navrata isticala da su tvrdnje nadležnih da će se voz između Beograda i Novog Sada kretati brzinom od 200 kilometara na sat, na celoj deonici, nerealne.
Struka smatra da je bitno da se brzina na toj železničkoj deonici nakon modernizacije koja se sprovodi poveća u meri u kojoj je to izvodljivo umesto što se potencira maksimalna brzina "Štadler" vozova koju je nemoguće razviti na čitavoj deonici.
Inače, modernizacija pruge od Beograda do Novog Sada je u toku. Na prvoj deonici Beograd - Stara Pazova dužine 34,5 kilometara radove izvode kineska preduzeća "China Raiway International" i "China Comunication Construction Company".
Projekat se, u najvećem delu, finansira iz kredita kineske Eksport-Import banke. Rok za završetak deonice je septembar.
Druga deonica između Stare Pazove i Novog Sada dužine 40,4 kilometara radi se iz kredita Rusije a izvođač je RŽD Internešnal i taj posao bi trebalo da bude završen do kraja godine.
Celokupna investicija je vredna oko 850 miliona evra.
Komentari 109
Aurora
Ozvalavljen
Bojan
Odsustvo smisla u tvom komentaru bi me zaprepastilo, da ne znam sa kime razgovaram. Blizina užeg centra grada i mnogih važnih turističkih i poslovnih lokacija u njemu je je od nesumnjivo većeg strateškog značaja za ljude koji vozom dolaze u Beograd od Mostarske petlje i Autokomande, samo budala bi uopšte pokušala to da porekne. Međutim, ja sam prvo i osnovno govorio o povezanosti. Stara beogradska stanica je bila na neksusu gradskih linija isto kao što je i novosadska autobuska stanica, i njeno pomeranje negde gde prolazi gradska linija ili dve ima podjednako smisla kao i ovdašnji suludi pokušaj pomeranja stanice s kojim smo imali posla. Sa stare železničke si relativno brzo i bez presedanja mogao da stigneš i do Sajma i do Autokomande i do Karaburme i do Zemuna, a da bi se omogućila slična povezanost nove stanice trebalo je početi ozbiljno prekrajati beogradske linije još pre 10 godina, a ne osloniti se na jedan bus i metro koji će možda jednom postojati. No interMet stručnjaci iz fotelje koji su železnicu poslednji put koristili pre 20 godina svakako znaju bolje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar