Plate kartu, a stoje u autobusu
Iako temperatura u autobusima za vreme letnjih vrućina često premašuje 40 stepeni, građane koji uđu u neke autobuse sa Međumesne autobuske stanice često polije hladan znoj kada vide da je autobus krcat. Već je postalo uobičajeno da u tim situacijama putnici slegnu ramenima, opsuju u sebi i plate punu cenu karte, no, da li je to njihova obaveza?
Kako za 021 kaže predsednik Udruženja potrošača Vojvodine Goran Papović, ni prevoznici ni autobuska stanica ne smeju da prodaju veći broj karata nego što ima mesta za sedenje. "Međumesna autobuska stanica zna tačan broj slobodnih mesta. Ukoliko se tako nešto dešava, nema nikakve sumnje da je u pitanju prekršaj", navodi Papović.
Imaju pravo na novu kartu, ali kad?
U Gradskom saobraćajnom preduzeću isključuju mogućnost da putnik na šalteru kupi kartu za autobus koji nema slobodnih mesta. Prema njihovim rečima, prevoznici su ti koji određuju broj raspoloživih sedišta u vozilu, a radnici na šalteru nikad ne izdaju karte preko tog broja. Prema njihovim rečima, isključiva je krivica prevoznika ukoliko putnik nije imao mesto za sedenje u autobusu jer je po pravilima dužan da putniku to obezbedi. Kako za 021 kaže pokrajinski inspektor za drumski saobraćaj Jova Šarac, u autobusima koji kreću sa novosadske stanice uglavnom ima dovoljno slobodnih mesta ali se situacije da se putnici voze stojećki ipak dešavaju. Prema njegovim rečima, ukoliko putnik uđe na peron i vidi da je autobus za koji ima kartu pun, stanica je dužna da mu troškove refundira.
"Ukoliko vozno osoblje autoprevoznika ne dozvoli putniku da sedne na mesto koje je upisano na njegovoj karti, on ima svako pravo da se vrati na šalter i reklamira kartu. Tada je autobuska stanica dužna da tom građaninu ili refundira novac ili izda kartu za drugi polazak na kom ima mesta", kaže Šarac.
Kako za 021 kaže portparol beogradskog autoprevoznika "Lasta" Marko Bogdanović, takve situacije po pravilu ne bi smele da se postoje, ali se ipak dešavaju. On ipak navodi da ne može da komentariše ukoliko ne postoji konkretna prijava da se sličan događaj desio na određenoj liniji. "Ja ne mogu da komentarišem nešto za šta nemam konkretan podatak poput broja linije i vremena kada se prekršaj desio, ali mogu da kažem da se slažem sa vama da problema ponekad ima, najviše kod nerenomiranih prevoznika, ali to su priče koje oduvek postoje", kaže portparol "Laste".
Putnici ponekad insistiraju
Bogdanović navodi da su često putnici ti koji zbog žurbe iniciraju vožnju u punom autobusu. Prema njegovim rečima, dešava se da ljudi ulaze u autobus i kondukteru plaćaju punu cenu karte jer ne mogu da sačekaju na sledeći polazak.
"Takođe bih napomenuo da su putnici ti koji insistiraju da uđu u autobus kada je pun. Verovatno ima i sa njihove strane nekog pritiska, jer ljudi kad žure, na primer, na posao, ne obraćaju puno pažnju na to da su sva mesta popunjena, već samo žele da stignu na odredište", kaže Bogdanović.
U slučajevima gde se karta naplaćuje prekobrojnima, obično je kondukter taj koji novac stavlja u džep. Putnicima se tada najčešće izdaje neoporezovana "karta", koja ne predstavlja ništa drugo nego iscepljen listić iz službenog blokčića. Ukoliko putnik padne ili se na drugi način povredi u autobusu u kom mu nije obezbeđeno sedište, on neće imati pravo na naknadu štete jer se, formalno, i nije vozio na toj liniji. (Miodrag Sovilj)
Komentari 10
mille
deyan
Najskuplja je. Ima najskuplju peronsku kartu. Naplaćuju (preskupo)overu povratne karte što ne rade ni u Beogradu ni u Nišu.
Posebno je interesantan sledeći izum novosadskog GSP-a:
Ako u Novom sadu kupiš kartu 2-3 dana ranije (kupiš i platiš a NE rezervišeš)oni ti naplate 120 dinara REZERVACIJU !! Ejjj, gde to ima. Pa karte za avion su jeftinije ako ih kupiš ranije samo GSP Novi sad pljačka ljude kako stigne.
Pored toga što imaju najskuplje usluge od ove tri stanice osoblje im je najgore. Nezainteresovano, neljubazno i neobavešteno.
Potpuna je istina da se izdaju duple karte.Često izdaju karte koje nisu numerisane i posle nstaju gužve i svađe.
Lično sam se svađao sa radnicom novosadske autobuske stanice koja je puštala ljude bez karata u autobus Niš expresa i govorila im da sednu gde hoće bez obzira što im karte nisu numerisane.
Mnogo puta sam bio svedok kada po 10-ak ljudi stoji u autobusima jer ih puštaju da se tako voze do Beograda. Istini za volju ovo je krivica i prevoznika i šofera koje ništa ne zanima.
Pioppo
Aaajmoo malooo sredinaaa!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar