FOTO Pogledajte: Projekat podzemne garaže kod Banovine pred građanima

Projekat podzemne garaže ispod zelene površine kod Banovine i zgrade Skupštine Vojvodine nalazi se na javnom uvidu do 22. septembra i u tom roku građani mogu da ulože prigovore ili predloge.
FOTO Pogledajte: Projekat podzemne garaže kod Banovine pred građanima
Foto: 021.rs
Projekat garaže je izradila novosadska firma "Inobačka", koja je zajedno sa austrijskom firmom "Best in Parking - Holding" pre godinu dana, nakon konkursa, potpisala koncesiju za gradnju četiri javne garaže u centru na 40 godina, uz tri godine perioda za projektovanje i gradnju.
 
Kako se uverio 021.rs uvidom u urbanistički projekat, prva od tri predviđene podzemne garaže u centru Novog Sada imaće dva nivoa ispod zemnje i površinu od 6.299 kvadratnih metara neto. 
 
U dve podzemne etaže će se naći 158 redovnih parking mesta i devet za osobe za invaliditetom. Predviđeno je da parking mesta za osobe sa invaliditetom budu grupisana na prvom podzemnom nivou nedaleko od lifta. Osim toga, na ovom nivou će osam parking mesta imati i punjače za električna vozila. 
 
Kako se vidi iz projekta, pristup je predviđen prvenstveno iz pravca Ulice Žarka Zrenjanina, odnosno u garažu će se ulaziti skretanjem iz ove ulice u Ulicu Vladike Platona. Nasuprot tome, saobraćajnica ka Banovskom prolazu i potom ka Žarka Zrenjanina služi samo za izlaz iz garaže. Zbog ovih planova, predviđeno je da se u Vladike Platona u budućnosti promeni jednosmerni smer kretanja vozila, koji sada ide od Polita Desančića ka Žarka Zrenjanina, te će po početku rada garaže biti promenjen u suprotni pravac. 
 
Jedan od pešačkih izlaza sa liftom i stepeništem će biti na sadašnjoj zelenoj površini naspram autobuske stanice u Žarka Zrenjanina, a drugi samo sa stepeništem naspram ugla Vladike Platona i Polita Desančića. Takođe, biće još jedan prolaz ka garaži, ali namenjen samo vatrogascima i nalaziće se neposredno uz zgradu Skupštine Vojvodine sa strane Banovskog prolaza.
 
Cela garaža će se nalaziti potpuno ispod postojeće zelene površine, a urbanistički projekat otkriva da je predviđeno očuvanje drveća koje se tu nalazi. 
 
Zanimljivo je da se prilikom projektovanja razmišljalo o čuvanju drveća i njihovog korenskog sistema. U nacrtu se tako vidi da je u delu ka Ulici vladike Platona oko drveća pomerena granica garaže kako podzemne etaže ne bi bile ispod korena, a isto je i kod nekoliko stabala u delu ka Banovskom prolazu.
 
 
U urbanističkom projektu se navodi i da parterno uređenje koje je izneto predstavlja predlog mogućeg uređenja površine iznad objekta garaže, zbog čega ne bi trebalo da se smatra konačnim, jer će se uređenje prostora odrediti na posebnom konkursu. 
 
"Paralelno sa izradom ovog dokumenta sprovodi se javni arhitektonsko-urbanistički konkurs putem koga će se doći do krajnjeg rešenja izgleda i strukture sadržaja na površini terena. Konkursnim rešenjem će biti predviđeno i odgovarajuće osvetljenje u skladu sa potrebama korišćenja prostora kao i novo mesto za spomenik koji se privremeno uklanja", stoji u dokumentu koji je na javnom uvidu. 
 
Dodajmo i da se u urbanističkom projektu iznose detalji sistema za gašenje požara i on se predviđa kao automatski sistem sa mlaznicama i rezervoarom koji će imati kapacitet od 120 kubika vode. Ukoliko ikad bude bilo potrebe da se aktiviraju mlaznice i sva voda upotrebi, garaža će biti pokrivena sa nivoom vode od četiri centimetra.
 
Građani ceo projekat mogu da pogledaju na sajtu Novog Sada na ovom linku. To mogu i da učine i u Upravi za urbanizam, u Školskoj 32, na drugom spratu, od 10 do 13 časova. Primedbe i sugestije se šalju na urbanizam@uprava.novisad.rs.
 
Podsetimo da su prema koncesiji "Best in Parking - Holding" i novosadska "Inobačka", odnosno preduzeće pod imenom "Javne garaže" gde je austrijski partner vlasnik 65, a srpski 35 odsto, od Novog Sada dobili pravo da sagrade podzemne garaže kod Banovine, u Ulici Modene i ispod Trga republike, kao i spratnu garažu u Šafarikovoj ulici.
 
Novi Sad je koncesionaru već predao lokacije u Modene i kod Banovine, dok je za Trg republike rok za predaju bio 4. septembar. Za lokaciju na uglu Šafarikove i Uspenske još traje rešavanje imovinsko-pravnih odnosa i Novi Sad ima rok od dve godine da to reši, što je 4. septembar 2022. godine. Kada se sve to završi, u roku od 120 dana treba lokaciju da preda koncesionaru.
 
Podzemna garaža u Modene treba da ima 100 parking mesta po etaži, uz preporuku da ima dva podzemna nivoa. Podzemna garaža ispod Trga republike trebalo bi da ima dva nivoa ispod zemlje sa ukupno 400 parking mesta. Spratna garaža na uglu Šafarikove i Uspenske ulice, sa podrumom i četiri sprata, imala bi kapacitet od 350 parking mesta. 
 
Prema najavama, osim radova pored Banovine, očekuju se da vrlo brzo uslede radovi i u Ulici Modene, iako projekat još nije bio na uvidu. Obe garaže bi trebalo da počnu da se grade tokom 2022. godine. 
  • Joca

    19.09.2021 17:10
    Dunavski park
    Na obodima Dunavskog parka su otvoreni sportski tereni prevazidjenog nivoa..vecinom prazni.. Sport se preselio na Djacko, kej..i druge lokacije blize nnaselju, limanu... Realno teniski tereni kod radia ili teren kod ambulante mogli bi sa manjim investicijama da se pretvore u parking. Jos uvek ostaju tereni na JNA i kod pozorista....
  • Tamara

    17.09.2021 19:50
    Dragisa Brasovan
    Dobro da nije ziv jer bi se sigurno prevrnuo!
  • Vlada

    17.09.2021 11:58
    @Vozač

    Pazi bećara, teško mu je da se prošeta 300 metara. Ličiš mi na jednog od ovih divljaka što su se parkirali u Limanskom parku na ovomfestivalu hrane jer im je teško da nose opremu 100 metara s parkinga. Treba zabraniti parkiranje skoro svuda u centru grada pa da svi idete peške i javnim prevozom, jer niste za ljude.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti