ZGOP trenutno izvodi radove na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge koja povezuje Mađarsku i Srbiju na deonici Beograd centar - Stara Pazova, kao i deo radova na deonici Stara Pazova - Novi Sad. Takođe, ZGOP radi i na sanaciji prige Niš - Zaječar i to deonice Matejevac - Svrljig i Svrljig - Knjaževac.
Preuzimanje vlasništva kompanije ZGOP od strane firme iz Vrbasa doprineće boljoj organizaciji, povećanju raspoloživih potrebnih resursa za unapređenje kvaliteta i ubrzanje pružanja usluga, kaže za
Novu ekonomiju direktor preduzeća ZGOP
Zoran Stanojević.
"Sada već zajednički činimo napore da svoj deo radova na pomenutim deonicama završimo u što kraćem roku, sa napomenom da krajnji rok završetka ne zavisi samo od nas", odgovara Stanojević na pitanje da li će prodaja ZGOP-a uticati na završetak radova na deonicama železničke pruge.
Komisija za zaštitu konkurencije odobrila je po skraćenom postupku da Extra-auto transport kupi preduzeće ZGOP. U obrazloženju Komisije se navodi da je Extra-auto transport podneo zahtev u junu ove godine.
Podnosilac prijave je naveo da većinu svojih prihoda ostvaruje izgradnjom i rekonstrukcijom puteva, mostova, nadvožnjaka i slično. Tako se može zaključiti da u 2020. godini nije ostvario prihode od izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica što je osnovna delatnost ZGOP.
Ova kompanija je u vlasništvu Marka Sokanovića (35 odsto), firme Extra Agrar iz Vrbasa (35 odsto), dok je 30 odsto vlasništva u sopstvenom udelu društva.
Jedini vlasnik kompanije Extra Agrar iz Vrbasa je Željko Karišić.
Extra-auto transport i Integra Construction su u junu potpisali Obavezujuću ponudu za kupovinu akcija kompanije ZGOP. To znači da bi obe strane morale da plate penale u slučaju da odustanu od transakcije.
ZGOP privatizovan 2017. godine, ima više od 250 zaposlenih
Preduzeće ZGOP je privatizovano 2017. godine kada je kupila firma "Zhol Zdondeushi" iz Kazahstana. Kompanija koja kupila domaću firmu iste godine menja svoj naziv u Integra Construction.
ZGOP je tokom 2020. godine bio angažovan na remontu i izgradnji pruge za Infrastrukturu Železnice Srbije na deonicama Senta - Subotica i Niš - Zaječar, za China Railway 21st Bureau Group na modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko - srpske železničke veze na teritoriji Srbije na deonici Beograd Centar - Nova Pazova, za TENT rešetanje i regulisanje koloseka na deonici Stubline - Vorbis, navodi se u godišenjem izveštaju o poslovanju ovog preduzeća.
Takođe, preduzeće je vršilo popravku mašina za RŽD International, kao i iznajmljivanje mehanizacije.
Prosečan broj zaposlenih u prošloj godini je 268.
Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga - ZGOP a.d. Novi Sad osnovano je 1957. godine, u okviru Jugoslovenskih železnica, odnosno ŽTP Beograd i ŽTP Novi Sad, piše na sajtu kompanije. Navodi se da je su radnici ZGOP-a za 60 godina izgradili su i remontovali preko 6.000 km železničkih pruga.
Komentari 8
Milan
Argumentovano
Gambit
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar