Manjak vozača u GSP-u zbog korone, često "nema ko da sedne za volan"

GSP ima problema da obezbedi dovoljan broj vozača autobusa kako bi se ispoštovao red vožnje, jer je nikad veći broj njih na bolovanju zbog zaražavanja korona virusom ili izolacije, saznaje 021.rs.
Manjak vozača u GSP-u zbog korone, često "nema ko da sedne za volan"
Foto: 021.rs
U Upravi GSP-a su za 021.rs. potvrdili da je u četvrtak bilo 110 vozača na bolovanju, ali to je samo deo odsutnih, jer ima i desetine vozača koji su na godišnjem, odnosno na slobodnom danu prema rasporedu.
 
Kako je za odvijanje gradskog prevoza radnim dana potrebno više od 200 autobusa koje vozi više od 400 vozača, u poslednje vreme se dešava da je od oko 600 raspoloživih odsutno i više od 200 vozača, te je jasno u kakvom problemu je GSP da pokrije sve polaske.
 
Gradski prevoznik nam nije potvrdio da li je ovo do sada najveće odustvovanje vozača zbog korona virusa, ali je nesporno da se poslednjih nedelja najviše njih prijavljuje zbog kovida.
 
Ovo se vidi i iz tabele sa presekom broja raspoloživih vozača za prvi u mesecu od januara do oktobra ove godine. GSP je u proseku imao od 622 do 631 vozača na spisku, od kojih je tek manji deo novozaposlenih koji su na obuci, računajući da je 14 napustilo preduzeće od početka godine zbog smrti, penzije ili drugih razloga. 
 
Podaci dostavljeni 021.rs pokazuju da u GSP-u dnevno ima od 50 do 60 vozača na godišnjem, dok tokom letnjih meseci taj broj raste i na stotinu. Na slobodnom danu, u skladu sa rasporedom i zakonskim propisima se nalazi uglavnom oko sto vozača. Sa ovih oko 150 odsutnih GSP ne bi trebalo da ima problema jer ostaje dovoljno vozača koje mogu da pozovu da "uskoče", ali onda dolazi do problema sa brojem njih na bolovanju koji sada stalno raste. 
 
Naime, dok je to ranije bilo oko pedesetak, poslednjih meseci je broj vozača koji su zbog zdravstvenih problema odustni znatno veći. Ovo je vidljivo iz podatka od 1. oktobra, kad ih je bilo 96, a već sada 14. okotobra ih je 110. 
 
 
Dok zvaničnih podataka o tome koliko sve ovo utiče na red vožnje nema, sagovornici 021.rs iz redova zaposlenih koji su zatražili anonimnost kažu da je smanjenje broja raspoloživih vozača za rad uticalo na pokrivanje svih polazaka u javnom prevozu, jer se dešava da u toku dana nema ko da vozi.
 
"Dešava nam se da ujutru ili u toku dana kolega ne dođe jer je bolestan ili mora u izolaciju i tada krene vijanje zamene. Kako je već dosta njih na bolovanju, a ima i onih na godišnjem ili na obaveznom slobodnom jer propisi su strogi koliko sme dnevno i nedeljeno da se vozi, sve češće imamo situaciju da nema ko da sedne za volan i onda jednostavno nema polaska", kaže jedan od vozača.
 
On za 021.rs dodaje da mu se čini da nikad gora situacija sa nepokrivanjem reda vožnje nije bila.
 
U GSP-u već neko vreme imaju problem da ispoštuju red vožnje i Novosađani se zbog toga žale 021.rs svakodnevno, mada ovo javno preduzeće uglavnom navodi da se radi o manjem procentu, o čemu je 021.rs pisao OVDE.
  • /

    16.10.2021 22:39
    Rešenje plata
    Nema tu ni k od korone.Problem je sve više stranačko zapošljavanje neradnika koji vuku plate nosiocima posla(vozači) koji nežele da trpe više zulum.Dajte vozačima min 100.000 i bolje uslove rada i rešen problem sa bolovanjem i manjkom vozača.Nema tu puno mudrolije, razlozi nezadovoljstva su jasni ko dan al se javnosti pogrešno prezentuje pravo stanje.
  • Mile

    16.10.2021 09:26
    @Kum
    Da nije u pitanju Putin koji ispija kafice sa pomoćnikom za saobraćaj? Sve ide na tu vodenicu... Uklapa se u raspad saobraćaja.
  • Kum

    16.10.2021 08:33
    Malo jači vozac
    Nije problem u GSP veliko bolovanje tek tako, već je to instruisano kako bi se urušio javni prevoz u gradu. Čovek koji je glavni organizator sedi u kanc i ispija kafu sa pomoćnikom direktora a dobija platu vozaca, ko je ovde lud.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti