Od "besplatnih minuta" ne ostane ni pola
Velike telekomunikacione kompanije se na sva usta hvale kako će onaj ko se odluči za njihov paket imati toliko i toliko besplatnih minuta, a vi baš pomislite kako je to prava stvar za vas jer vaši pozivi obično ne traju duže od petnaestak sekundi, informišite se bolje. Razgovori u mobilnoj telefoniji se zaokružuju na pune minute, tako da se, na primer, tri poziva koja su trajala ukupno 30 sekundi na računu obračunavaju kao tri puna minuta.
Naš slušalac Bojan kaže da korisnici samo teoretski mogu da iskoriste sve minute koje plaćaju. "Jedini način da ja stvarno potrošim svojih "besplatnih" 200 minuta je da prvog u mesecu uzmem telefon, nazovem jedan broj i pričam dvesta minuta. Ukoliko telefon normalno koristim, realno vreme koja ja provedem na vezi je manje od pola tih čuvenih besplatnih minuta", rezigniran je ovaj Novosađanin.
Ranije nije bilo zaokruživanja
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Goran Papović kaže za Radio 021 da se telefoniranje ranije obračunavalo bez zaokruživanja na pune minute. Prema njegovim rečima, u međuvremenu je neko iz državnog vrha operaterima dozvolio novi način naplate. "Kad pogledate stare ugovore, tamo nije bilo zaokruživanja na 60 sekundi. Tada sam mogao da tražim listing i vidim u sekundu koliko sam razgovarao i nije bilo toga. Tada se znalo, sad se ništa ne zna", naglašava Papović.
Kako za 021 kaže marketing menadžerka kompanije "Vip" Nataša Kažić, tačno je da se vreme razgovora zaokružuje na pun minut, bez obzira na to što je korisnik tek ušao u naredni minut pričanja. "Svaki put kad započnete minut, on se u staru računa kao 60 sekundi. Isto tako i za svaki sledeći - ukoliko razgovarate, recimo, 75 sekundi, vama će biti naplaćena dva puna minuta", navodi Kažićeva.
Kompanije: Nikog ne lažemo
Prema njenim rečima, sve kompanije na isti način obračunavaju razgovore i u tome ne vidi obmanjivanje potrošača, jer je u svim dokumentima koje korisnici potpisuju jasno naznačeno kako se razgovori obračunavaju.
"To nije obmanjivanje potrošača. Mi svi vrlo transparentno komuniciramo i sva tri operatera imaju isti način obračunavanja, što smatram da je fer prema korisnicima. Isto tako, u svim tekstovima i ugovorima koji su vazani za post paid tarife jasno stoji o kakvom je obračunu reč", objašnjava Kažićeva.
Goran Papović kaže da su potrošači, i pored sitnih slova u ugovorima, obmanuti jer im se ne predstavlja jasna slika šta dobijaju za svoj novac. Prema njegovim rečima, marketinški trikovi u kojima se korisnicima obećavaju besplatni minuti, besplatne poruke, telefoni za dinar i internet koji ne košta ništa su klasične prevare potrošača.
"Nula ne postoji. Ne postoje telefoni za dinar i nijedan razgovor nije džabe. Korišćenje tih trikova je klasično obmanjivanje i zamazivanje očiju potrošača", kaže Papović.
Situacija je sledeća. Sedate u kafić, otvarate novine i naručujete kafu. Nakon što se se razbudili i rastegnuli, želite da platite račun i da idete. Konobar vam donosi račun u kom stoji da je vaš ceh za posrkanu tursku kafu 800 dinara. Zabezeknuto pogledate konobara i okrenete se oko sebe misleći da je u pitanju skrivena kamera, i nakon što utvrdite da je sve u redu osim iznosa na računu, pitate ga u čemu je stvar.
Saznate da kafu zaokružuju na kilogram. (Miodrag Sovilj)
Komentari 19
Limanka
Hoću svoj deo!
G
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar