Tom prilikom predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da će u Novom Sadu biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, kao i da će ukupno na trasi od Novog Sada do mađarske granice biti izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.
On je rekao da će Srbija pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025. godine i da će se brže stizati od Beograda do Budimpešte, nego od Budimpešte do Beča i da će putovanje trajati dva sata i pet minuta.
Inače, pruga Novi Sad - Subotica duga je 108,2 kilometra, a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara. Projekat obuhvata rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica.
Zbog izvođenja radova, železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice biće obustavljen u proleće 2022. godine i u tom periodu vozovi će ići alternativnim pravcima preko Bogojeva i Sombora, odnosno preko Zrenjanina i Sente. Planirani završetak radova je novembar 2024. godine.
Ovaj projekat biće finansiran iz kredita kineske Eksim banke. Posao izgradnje pruge za velike brzine na ovoj deonici obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Projektom je planirana rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
Do marta naredne godine trebalo bi da bude puštena u saobraćaj deonica brze pruge ka Mađarskoj od Beograda do Novog Sada. Na tom delu železnice u toku su radovi na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije ČČ i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešnel.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 23
Šefik
Miloš
Novus
Pa vidite ko ima koristi od nasih para
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar