Tom prilikom predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da će u Novom Sadu biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, kao i da će ukupno na trasi od Novog Sada do mađarske granice biti izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.
On je rekao da će Srbija pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025. godine i da će se brže stizati od Beograda do Budimpešte, nego od Budimpešte do Beča i da će putovanje trajati dva sata i pet minuta.
Inače, pruga Novi Sad - Subotica duga je 108,2 kilometra, a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara. Projekat obuhvata rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica.
Zbog izvođenja radova, železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice biće obustavljen u proleće 2022. godine i u tom periodu vozovi će ići alternativnim pravcima preko Bogojeva i Sombora, odnosno preko Zrenjanina i Sente. Planirani završetak radova je novembar 2024. godine.
Ovaj projekat biće finansiran iz kredita kineske Eksim banke. Posao izgradnje pruge za velike brzine na ovoj deonici obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Projektom je planirana rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
Do marta naredne godine trebalo bi da bude puštena u saobraćaj deonica brze pruge ka Mađarskoj od Beograda do Novog Sada. Na tom delu železnice u toku su radovi na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije ČČ i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešnel.
Komentari 23
Šefik
Miloš
Novus
Pa vidite ko ima koristi od nasih para
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar