Ovo su podaci iz analize saobraćajnih nezgoda za prvih šest meseci ove godine, koji istovremeno pokazuju da je broj sudara bio u višegodišnjem proseku.
Analiza je deo izveštaja koji će se naći pred odbornicima u Skupštini grada 29. novembra.
Prema statističkim podacima, najugroženiji su pešaci, potom vozači, putnici u automobila i na kraju sleduju biciklisti.
U periodu od januara do juna ove godine registrovane su 1.034 nezgode, što je približno višegodišnjem proseku. Na primer, prošle godine, kada je saobraćaj bio slabijeg intenziteta, bilo je 949 nezgoda, dok su u 2019. zabeležena 1.142 udesa.
U prvoj polovini godine bilo je 98 osoba sa teškim povredama, što je manje u odnosu na 2017, kada ih je bilo 107, ali znatno više u odnosu na 2018. kada je bilo 59 teško povređenih.
Od januara do juna ove godine lakše je povređeno 577 osoba, dok je u 2020. taj broj bio 507, a pretprošle godine 694.
U prvoj polovini 2020. bilo je 10 nastradalih osoba na novosadskim ulicama, koliko je bilo i 2020. Godinu pre toga bilo je 11 nastradalih, a u istom periodu 2017. i 2018. poginulo je sedam osoba.
Prema podacima o ugroženosti, u najvećem problemu su pešaci, koji su učestvovali u 81 nezgodi, a bilo je i troje poginulih, te 76 povređenih. U 905 sudara nastradala su četiri vozača, a 277 njih je lakše ili teže povređeno. U 383 nezgode poginula su tri putnika, dok je 178 njih povređeno. U 88 nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti, povređene su 82 osobe.
Kako pokazuje statistika, nezgode se najčešće događaju petkom, a subota i nedelja su ispod proseka po broju udesa. Stanica pokazuje da se nezgode u Novom Sadu najčešće dešavaju petkom u periodu od 12 do 17 časova. Više od trećina nezgoda u prvih šest meseca dogodilo se u ovom periodu.
Većina nezgoda se događa na gradskim ulicama, potom sledi magistralni put Bačka Palanka-Novi Sad-Zrenjanin.
Kako se navodi u analizi, Grad preko Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima preduzima razne mere da se unapredi bezbednost. Među aktivnostima su predavanje, tribine i edukacija posebno ugroženih grupa kao što su stariji od 65 godina, deca, biciklisti. Grad sprovodi i projekat popularisanja korišćenja dečijih sedišta i druge promotivne akcije, kao što su štampanje edukativnog materijala, bilbordi, radio i tv spotovi. Takođe, rađene su ili su naručene izrade više analiza, studija ili idejnih rešenja za rešavanje pojedinih saobraćajnih problema u gradu.
Deo novca kojim upravlja Savet je iskorišćen za radove na saobraćajnicama (ležeći policajci, signalizacija, ograda oko škola i slično) i postavljanje kamera sa softverom za automatsku detekciju saobraćajnih prekršaja, za šta je tender u toku.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
Magnum
Anon
Nije njihovo da citaju, vec da laju, napadaju i targetiraju.
Urbanista,psi-amater
Možete slobodno još jednom pročitati i možda se malo zadržati na delu "Sve vlasti do sada" koji je nedvosmisleno jasan.
Pobogu kakve istorijske čitanke, ovde su u pitanju urbanistički planovi, stručnost i realizacija.
Ako sada opet pročitam vaš komentar pomisliću da je to ipak vaša projekcija.
Zapanjujuće je koliko ili ne vidite, ili ne shvatate ili nećete da prihvatite koliko je režim taj koji urniše ovu zemlju, nas ljude i našu decu.
U svakom slučaju- drago mi je što smo razmenili mišljenja!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar