Kako će se širiti pešačka zona u Novom Sadu: Potrebni milioni, garaže i most
Pešačka zona u Novom Sadu bi trebalo da bude proširena oko Sokolskog doma u centru grada i na Podgrađe Petrovaradinske tvrđave, saznaje 021.rs.
Foto: 021.rs
Ova promena bi trebalo da se dogodi u narednim godinama. Iako nema tačnog datuma do kog bi Podgrađe Petrovaradinske tvrđave ili prostora oko Sokolskog doma postao pešačka zona, uslovi za to bi se stvorili oko 2025. godine.
Ideja da pešaci dobiju prednost u ovim ulicama nije nova, ali je mogućnost proširenja pešačke zone potvrđena i poslednjim analizama, koje je naručila Uprava za saobraćaj.
Međutim, širenje pešačke zone se neće dogoditi tako brzo. Najpre je potrebno rešiti pojedine saobraćajne probleme, izgraditi pešačko-biciklistički most, urediti prilaz Varadinskom mostu, a prethodno je neophodno izgraditi podzemne i nadzemne garaže u centru, što će verovatno biti gotovo do 2025. godine.
Centar
Portal 021.rs imao je uvid u analizu koju je prošle godine naručila Uprava za saobraćaj. Nakon brojanja vozila i pešaka, te praćenja njihovog kretanja, zaključuje se da bi širenje pešačke zone najpre trebalo da krene od ulica Ilije Ognjanovića, Ignjata Pavlasa, Ise Bajića i Konstantina Danila, kao i Podgrađa Tvrđave.
Razmišljalo se da se pešačka zona širi i na Nikolajevsku i Đure Jakšića, ali kako nisu direktno povezane s pomenutim ulicama i već su zone usporenog saobraćaja, nije bilo potrebe za tim.
Predlaže se širenje u dve faze, kako bi se izbeglo da blok oko Sokolskog doma odjednom ostane bez 205 parking mesta. Najpre bi se zona proširila na Ise Bajića i deo Ilije Ognjanovića (od Bajića do Konstantina Danila). Nakon izgradnje garaže u Modeninoj ulici, mogla bi da započne druga faza proširenja, koja podrazumeva ostatak Ilije Ognjanovića, Konstantina Danila i Ignjata Pavlasa.
U analizi se navodi da bi podzemna garaža obezbedila više parking mesta nego što ih trenutno ima, kao i da bi to zadovoljilo potrebe saobraćaja. Kako se objašnjava, završetkom ovog proširenja pešačka zona bi se spojila u jednu veliku pešačku celinu sa Dunavskim parkom.
U analizi se na navode rokovi, ali je poznato da bi izgradnja garaže u Modeninoj trebalo da počne 2022. i da počne sa radom dve godine kasnije, što znači da bi 2025. bili stvoreni uslovi za širenje pešačke zone u centru grada.
Za prvu fazonu proširenja pešačke zone na ulice oko Sokolskog doma bilo bi potrebno oko pola godine i više od 54 miliona dinara, dok bi za drugu fazu i isti vremenski period za radove, bilo potrebno preko 52,5 miliona dinara sa projektovanjem.
Gradić
Kada je u pitanju Gradić, ovde bi se pešačka zona uvela u Beogradskoj ulici od mosta do kapije, Štrosmajerovoj ulici, Lisinskog (od Štrosmajerove do Beogradske 9) i Vladimira Nazora (Štrosmajerove do Prote Mihaldžića). Ostatak Podgrađa bi bio zona usporenog saobraćaja.
Ovo nepotpuno zatvaranje svih ulica je uslovljeno time što se mora ostaviti koridor za pristup Vojnoj bolnici i vojnim objektima. U analizi je navedeno da, kada dođe do iseljenja Vojne bolnice i vojske iz drugih objekata, ulica Prote Mihaldžića i druge površine bi se dodale pešačkoj zoni. Problem ukidanja parking mesta bi se rešio gradnjom parkirališta nedaleko od Beogradske kapije.
Suma koju je potrebno izdvojiti za uređenje pešačke zone u Podgrađu ne uključuje izgradnju biciklističko-pešačkog mosta, čije bi izgradnja mogla da počne 2023. i da bude gotove dve ili tri godine kasnije. Za širenje zone na Gradić bilo bi potrebno oko 116 miliona dinara sa troškom projektovanja i 220 dana za izvođenje radova.
Istovremeno bi se radilo i na gradnji parkinga od minimum 100 mesta kod Beogradske kapije. Radovi bi trajali pet meseci i koštali bi 73,5 miliona dinara. Za premeštanje trasa linija GSP-a potrebno je izdvojiti 4,4 miliona dinara sa troškovima projektovanja, a ukoliko bi autobusi išli drugom trasom, kroz Patrijarha Rajačića, bilo bi potrebno izdvojiti dodatnih 250 miliona za proširenje i rekonstrukciju saobraćajnica.
Međutim, radovi tu nisu gotovi. Neophodna je i rekonstrukcija raskrsnica na prilazima Varadinskom mostu tako što bi se napravili kružni tokovi na uglu Kameničkog puta i Trga vladike Nikolaja, Keja skojevaca i Prote Mihaldžića. To bi sa projektom koštalo 105 miliona dinara, a radovi bi trajali 200 dana, pokazuje analiza. Više od 52 miliona dinara bilo bi izdvojeno za kružni tok na raskrsnici Kameničkog puta i Dunavske divizije, a 1,1 miliona bi bio izdvojen za optimizaciju rada semafora.
Pomenimo i to da su vrednosti radova procenjene pre poskupljenja materijala, koja se beleže u poslednjih nekoliko meseci.
Stare ideje
Ideja o uvođenju pešačke zone u Novom Sadu potiče iz šezdesetih godina prošlog veka. Već 1977. godine Dunavska je bila zatvorena, a početkom osamdesetih isti scenario viđen je u Njegoševoj, Gimnazijskoj, Zmaj Jovinoj, Kralja Aleksandra, Modeninoj, Trgu slobode, Pozorišnom trgu.
Godine 1991. pešačkoj zoni su pridodate ulice Laze Telečkog i Mite Ružića, a 2005. godine, ukidanje prigradske stanice, pridodat je i Trg Republike. Pre nekoliko godina deo pešačke zone je ukinut na uglu Njegoševe sa Trifkovićevim trgom, dok je pre desetak godina napravljen koridor Modena - Njegoševa za bicikliste.
Tokom godina više puta se pominjalo proširenje na okolne ulice u centru, kao i na Podgrađe Petrovaradinske tvrđave, što se navodi i u Generalnim urbanističkim planovima grada i drugim urbanističkim aktima. Takođe, tokom proteklih decenija rađen je i niz analiza koje su predviđale sličan razvoj saobraćaja, uz ocene da su neophodne dodatne garaže i gradnja mostova.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
3
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
6
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
97
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
16
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
3
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
5
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
20
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
23
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 29
ha,ha,ha
Pa ako nećete to da radite, promenite plan, pa nek neki investitor tu uzme nešto da gradi, jer ovako sve se već ruši i raspada od starosti. Koja je poenta takve politike grada???
A još veća glupost je što ste uveli pešačku zonu u samo jednoj polovini ulice i to onoj daljoj od centra, a u ovoj bližoj niste?!?!?! Da mi je samo znati koji je to naučnik smislio.
Čuli smo da je to neko iz akademije zvao i tražio, pod izgovorom kao ovo je grad kulture. Pa kakva to veze ima sa ovim nenormalnim rešenjem??? Pa sami ti iz akademije su najveći zagađivači ulice. Po ceo dan su ispred akademije na ulici, bacaju pikavce i flaše na sve strane. Dođite bilo kad i uverite se.
Ustvari šta je prava istina. Zaposleni u akademiji su smislili način kako da imaju uvek obezbeđen parking i to besplatno dok su na poslu. Kad dođu parkiraju ispred akademije i pauk ih ne dira dok je radno vreme. Čim se završi njihovo radno vreme i odu kući, pauk opseda ovu ulicu i nosi svakoga ko se tu zatekne, pod izgovorom da je to pešačka zona. Pa kako nije pešačka zona radnim danima pre podne??? Znači providni ste. Dosta mi je više bahatosti.
/
bili su glupi kao ovi njihovi sadasnji sinovi.
dokazuju da je glupost nasledna
Лиманац
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar