Uskoro novi kružni tokovi

Novi Sad će do kraja 2011. godine dobiti još najmanje dve kružne raskrsnice, obećavaju gradske službe.
Novi Sad će do kraja 2011. godine dobiti još najmanje dve kružne raskrsnice, obećavaju gradske službe.

Već postojećim kružnim tokovima, na uglu Bulevara Evrope i Kornelija Stankovića i Bulevara Evrope i Rumenačkog puta, u oktobru će se pridružiti i kružni tok na uglu Novosadskog puta, Kralja Petra Prvog i Kralja Aleksandra u Veterniku.

Biće to i najveća kružna raskrsnica u gradu, jer će se u nju ulaziti čak iz pet pravaca: Novosadskog puta, Kralja Petra Prvog, Kralja Aleksandra, Omladinske ulice i puta iz pravca groblja u Veterniku. Kako piše Blic, do kraja 2011. godine bi mogao biti završen i četvrti kružni tok, na ukrštanju Bulevara cara Lazara i Somborskog bulevara s Bulevarom Evrope na Limanu IV.

  • Vasa

    12.08.2011 19:01
    za Bokija i Vozaca
    Kad ne bi bilo saobraćajnih znakova, vozilo koje se kreće unutar kružne raskrsnice NE BI IMALO prvenstvo u odnosu na vozilo koje se uključuje u kružni tok zato što mu to ulazeće vozilo dolazi sa desne strane (važi pravilo desne ruke). To je zbog toga što se kružni tok smatra kružnom ulicom sa više raskrsnica sa ulicama ISTOG prioriteta.

    Zbog toga, da bi vozilo koje se kreće tim kružnim tokom ipak IMALO prioritet, na sva uključenja se postavljaju saobraćajni znaci trougla koji označavaju da te priključne ulice imaju niži prioritet od ulice u koju se vrši uključenje, tj. u kružni tok.

    Ako trougla NEMA, onda prioritet ima vozilo koje ulazi u kružni tok, zato što se koristi pravilo desne strane.

    Za grafički prikaz i objašnjenja pogledati
    http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_regulisane_raskrsnice_sa_kruznim_tokom.html
    a naročito zadatak koji je pri dnu te strane.
  • Vozac

    12.08.2011 07:33
    Pravila
    MALA SKOLA VOZNJE U KRUZNOM TOKU: :)

    Kruzni tok na ukrstanju Bulevara Evrope i Kornelija Stankovica je kruzni tok sa dve saobracajne trake.
    Sledeca pravila vaze na takvim kruznim tokovima:

    1. Menjanje saobracajnih traka. Pri menjanju traka u kruznom toku vazi isto pravilo kao pri menjanju traka na drugim putevima sa vise traka.
    Dakle kad vozilo zeli da promeni traku, mora da ustupi prednost vozilima koja se vec nalaze u toj traci.
    2. Ukljucivanje u kruzni tok. Vozila koja su vec u kruznom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja se ukljucuju u kruzni tok.


    Ono sto nije "pravilo", ali bi trebalo postovati kako bi se saobracaj odvijao sto nesmetanije:

    (Dve trake na kruznom toku nazivaju se spoljna traka i unutrasnja traka.)

    Dok je vozilo u kruznom toku, trebalo bi STO MANJE da se nalazi u spoljnoj traci!!!
    Posto kad se nalazi u spoljnoj traci, ometa druga vozila da se ukljucuju u kruzni tok, kao i da se iz njega iskljucuju.

    Dozvoljeno je u kruzni tok se ukljuciti i iz leve i iz desne trake prilaznog puta.
    Dozvoljeno je u kruzni tok se ukljuciti direktno u unutrasnju traku, kao i u spoljnu traku.

    Dozvoljeno je u kruzni tok se iskljuciti u levu kao i u desnu izlaznog puta.
    Dozvoljeno je iz kruznog toka se iskljuciti iz unutrasnje trake kao i iz spoljne trake.

    Ali vodeci racuna o pravilu 1. odnosno PRI MENJANJU I PRESECANJU TRAKA, POTREBNO JE USTUPITI PRVENSTVO VOZILIMA KOJA SE VEC KRECU TRAKOM!


    Dozvoljeno je napraviti novi krug ako nije moguce bezbedno promeniti traku ili se iskljuciti iz kruznog toka.


    Nekoliko scenarija:

    - Zelimo da skrenemo desno (ugao 90 stepeni):
    Preporucljivo je iz desne trake prilaznog puta se ukljuciti u spoljnu traku. Iskljuciti se u desnu traku izlaznog puta.

    - Zelimo da pruduzimo pravo (ugao 180 stepeni):
    Vozilo moze da odabere da li ce se kretati unutrasnjom ili spoljnom trakom. Zavisno od prilika u saobracaju.

    - Zelimo da skrenemo levo (ugao 270 stepeni):
    Pozeljno je kretati se unutrasnom trakom.

    - Zelimo da napravimo "polukruzno" (ugao 360 stepeni):
    Pozeljno je kretati se unutrasnom trakom.

    Dakle:
    sto manje u spoljnoj traci,
    pri menjanju trake oprez, uvek ima prednost onaj koji se vec nalazi u traci,
    ustupite prvenstvo kad ulazite u traku.



    Dva linka sa slikama, i dodatnim objasnjenjem pravila voznje u kruznom toku:
    http://bihamk.ba/saobracajna-preventiva/savjeti-vozacima/78-tehnika-voznje-u-kruznom-toku-saobracaja.html
    http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_regulisane_raskrsnice_sa_kruznim_tokom.html
  • 12.08.2011 05:05
    ns
    Kruzni tokovi su em jeftiniji em lepsi
    Gde god je raskrsnica siroka, kao sto je u samom centru grada Novoga Sada, kod Izvrsnog veca, bilo bi lepse,efikasnije i jeftinije jedan kruzni tok

    Po gradovima, da li velikim,srednjim ili malim, u EU su kruzni tokovi,/npr FR juzni deo drzave/
    Svaki kruzni tok je drugacije projektovan - cvece, mali slapovi...izuzetno dekorativni

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti