Takođe, kako se navodi u izveštaju Državne revizorske institucije, opština je u 2020. godini nepravilno obračunala i isplatila plate i druge rashode u višem iznosu od najmanje 3,72 miliona dinara.
Opštinska uprava je tokom dve kontrolisane godine nabavila dobra i usluge u iznosu većem od 10 miliona dinara bez postupka javne nabavke, a da nisu postojali razlozi za izuzeće. Reč je o poslovima održavanja softvera, uslugama poljočuvarske službe, izrade projektno-tehničke dokumentacije i sl.
U osam tendera opština je postavljala dodatne uslove tako da diskriminišu ponuđače i ograničavaju konkurenciju.
"Staza zdravlja" kao "dobar" primer
Primer javne nabavke sa nepravilnostima su radovi na izgradnji i uređenju "Staze zdravlja" u Vrdniku, procenjene vrednosti 95.422.189 dinara, a ugovorene vrednosti 94.420.154 dinara.
Finansijer ovih radova je Uprava za kapitalna ulaganja Autonomne pokrajine Vojvodine koja je prenela sredstva na Opštinu Irig. Nabavku je pokrenuo predsednik opštine. Nakon objavljivanja Konkursne dokumentacije, naručilac je dva puta produžavao rok za podnošenje ponuda.
Građevinska dozvola izdata je za dužinu staze od 2,80 kilometara. Međutim, po zahtevu Uprave za kapitalna ulaganja, projekat je izmenjen tako da je dužina staze smanjena na 2.19km, ali naručilac, odnosno opština, nije izmenio projektno-tehničku dokumentaciju i građevinsku dozvolu koji su urađeni za stazu dužine 2,8km.
Za ovaj posao izabrana je grupa ponuđača predvođena firmom "Baumeister" iz Beograda, a rok izvođenja radova produžavan je aneksima više puta, dok polisa osiguranja nije istovremeno produžavana. U toku posla, izvođač je promenio obim ugovorenih radova, i to bez pisane saglasnosti opštine, a građevinski dnevnik nije vođen propisno. Osim ovih, utvrđeno je još nekoliko nepravilnosti vezanih za ovaj tender, koje su pronađene i u tenderu za nadzor nad izvođenjem ovih radova, navodi DRI.
Prekovremeni rad plaćen bez dokaza da je zapravo izvršen
Državni revizor utvrdio je i da je opštinska uprava u toku 2020. godine za više zaposlenih obračunala i isplatila dodatak za prekovremeni rad za čak 1.360 sati, pri čemu je prekovremeni rad u pojedinim periodima trajao duže od osam časova nedeljno. Za ovo je opština isplatila 504.000 dinara. Međutim, dokaza o obavljenom poslu tokom tih dodatnih sati nije bilo.
Kao primer navodi se mesec maj u kom su zaposleni imali po četrdeset sati prekovremenog rada, iako je u tom mesecu bilo četiri radne nedelje, pa zaposleni, prema propisima, nisu mogli imati više od 32 sata prekovremenog rada.
Opština je isplatila i 2,11 miliona dinara za troškove prevoza na posao i sa posla, bez dokumentacije na osnovu koje je moguće utvrditi visinu stvarnih troškova prevoza.
Skupština opštine je isplatila naknade za rad u tri komisije za više zaposlenih lica u iznosu od 369.000 dinara. Ono što je revizor u ovom slučaju ocenio kao sporno je to da su zadaci komisija spadali u redovne poslove i da su sednice održane u toku redovnog radnog vremena. Isti "prestup" učinio je i predsednik opštine koji je za rad u komisijama isplatio 173.000 dinara bez pravnog osnova. Za rad u pojedinim komisijama za koje su isplaćene naknade zakoni ne predviđaju naknade.
Pojedine nepravilnosti ispravljene su tokom same revizije, dok je za ostale opština dobila rok od 90 dana od dostavljanja izveštaja.
Komentari 23
Zoran
Vrdničani to naj bolje vide.
Zoran
Stevica
Ružica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar