FOTO: Ove mlade devojke obavljaju neke od najozbiljnijih zadataka u Continental-u

Žene su na nekim od najodgovornijih pozicija u kompaniji koja automobilsku industriju na globalnom nivou "gura" u napredak.
FOTO: Ove mlade devojke obavljaju neke od najozbiljnijih zadataka u Continental-u
Foto: 021.rs

Continental Automotive Serbia može da se pohvali uspešnim poslovanjem u Novom Sadu već pune četiri godine. Za to (kratko) vreme postavljeni su temelji vrhunske tehnologije u industriji koju čine visokokvalifikovani inženjeri, developeri i stručnjaci iz drugih podoblasti informacione tehnologije. Ustaljeno je mišljenje da su ovakva zanimanja rezervisana za muškarce, ali žene poslednjih godina menjaju ovu sliku.

Visokoobrazovane, mlade žene, zahvaljujući sposobnosti, upornosti i predanosti poslu umnogome doprinose poslovanju Continental-a. U razgovoru za 021.rs, dve mlade devojke, inženjeri, Katarina Ćoćić i Milica Banović, otkrivaju kako su se zaposlile u ovoj kompaniji, kako je tekao put napretka, šta preporučuju drugima koji imaju želju da dođu u Continental i važnost pojedinih osobina za rad u dinamičnim timovima.

Katarina Ćoćić (26), Functional Lead Engineer, Commercial Vehicles and Services
 
Katarina ima vrlo zanimljivu poziciju u Istraživačko razvojnom centru Continental-a u Novom Sadu - ona i kolege u timu u kojem rade bave se pametnim kamerama koje se integrišu u komercijalna vozila i predstavljaju preduslov napredne autonomne vožnje. Ona ima detaljan uvid u sve algoritme, jedan je od glavnih koordinatora, prva adresa klijentima za bilo kakvo pitanje i jedna je od najstarijih članica u svom (pretežno ženskom) timu.
 
Kako kaže, nije oduvek sebe videla u kompaniji ovakve delatnosti, budući da je diplomirala u oblasti biomedicinskog inženjerstva. Međutim, izučavanje obrade slike i kompjuterske vizije i te kako joj je pomoglo da se uklopi u opis posla.
 
Priznaje da joj je najbitnije da u radnom okruženju ima slobodu da iskaže svoje mišljenje. To u Continental-u, kaže, slobodno može i rad u timu joj je značajno olakšan - i kad se jave neke prepreke i problemi koji se čine kompleksnim, ceo tim zajednički dođe do rešenja.
 
"Nas desetak u timu smo jedni drugima veliki oslonac. Sarađujemo sa kolegama iz Nemačke, iz Indije i dešava nam se da od njih dobijamo uputstva i zadatke za koje mi smatramo da imamo mnogo bolje rešenje i bolji pristup. Zajedničkim snagama se, uz detaljnu analizu i spremne argumente izborimo za svoje ideje i drago nam je da se naš 'fidbek' tako prihvata, sa puno poverenja. Mislim da ne bih mogla da poželim bolji tim. Nekada sam mislila da će mi Continental biti samo usputna stanica, ali sam se ovde pronašla", naglašava Katarina Ćoćić.
 
 
Ovu činjenicu navodi jer je u kompaniji vrlo brzo napredovala. Posao je dobila nakon intenzivnog intervjua koji je bio izazovan na više stručnih nivoa i, kako naglašava, za takve provere veština i znanja ne možete da budete potpuno spremni. 
 
Intervju je testirao njeno snalaženje pod pritiskom, rad po stresom, brzo razmišljanje i timske veštine.
 
"Cenila sam kad su mi nadređeni skrenuli pažnju na to da bih mnogo bolje radila na poziciji za koju nisam prvobitno ni aplicirala. Mislila sam da će put napretka biti sporiji, ali osećam da se ovde baš dobro procenjuje ko može da pruži maksimum na određenoj poziciji i dosta se radi na našim željama. Kao što je možda već nekima poznato, u Continental-u postoji tri puta karijernog razvoja - projektno-menadžerski, klasično menadžerski i tehnički i kad se u nekom od njih pronađemo, imamo potpunu podršku. Momenat kad vas 'bace u vatru' je jako dobar i efikasan, da nisam to prošla na početku karijere zaista mislim da ne bih imala veštine koje imam sada", objašnjava naša sagovornica i dodaje da slična taktika ima efekta na sve nove kolege.
 
"Ne treba da se zarobite u svojoj komfor zoni", zaključuje Katarina Ćoćić.
 
Milica Banović (25), System Lead Engineer, Central Engineering 
 
Milica je u Continental-u godinu i po dana. Njen posao je rad na razvoju sistema za otključavanje i pristup putničkim vozilima - konkretno, Milica i njen tim rade na razvoju elektronske kontrolne jedinice – RFHM (Radio Frequency Hub Module), gde je ona "sistem lid" inženjer na projektu. 
 
U razgovoru za 021.rs otkriva da ju je automobilska industrija oduvek zanimala, da je u ovoj oblasti napisala stručni i master rad, te da joj se posao u ovoj industriji izuzetno svideo. 
 
"Ovo mi je prvi posao u velikoj multinacionalnoj korporaciji kakva je Continental i nisam znala šta da očekujem. Imam odličan tim i lepo radimo, a moj vođa tima me je zaista prijateljski prihvatio kada sam došla. Bilo je to prošle godine, u vreme mnogo strožih pandemijskih mera, radili smo od kuće i, bez obzira na to, snalazila sam se, napredovala i kad smo se svi ponovo našli u kancelarijama, sve je nastavilo da teče glatko. Timski rad je kod nas izuzetno bitan, a međusobna podrška svakome od nas vidljiva i značajna. Zaista je tačno da je svaki od pomenuta tri razvojna puta u kompaniji podjednako dobar i važan", smatra Milica.
 
 
Svakodnevni posao gleda kao dinamiku u kojoj uživa. Nijedan dan nije isti i, kako primećuje, bitno je raditi na organizaciji vremena.
 
"Rokovi koje imamo nisu uvek relaksirani i trebalo bi da budete brzi i snalažljivi", zaključuje Milica koja je trenutno i na doktorskim studijama.
 
Milica je, inače, dobitnica Svetosavske nagrade, priznanja za najboljeg studenta Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu za školsku 2019/2020. godinu. Prethodno je proglašena za studenta generacije Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu iz oblasti tehničko-tehnoloških nauka za školsku 2018/2019. godinu.
 
U vremenu promene svesti društva o "muškim" i "ženskim" poslovima, naše sagovornice su stava da nema nikakve razlike u načinu na koji inženjerski, programerski ili drugi IT posao rade žene i muškarci. 
 
"Žene su odgovorne i istrajne, a kao takve su odlično pojačanje u inženjeringu i automotivu. Treba ih podstaći da studiraju i da se zapošljavaju u ovim oblastima i dostižu maksimume za koje se vrlo sposobne", zaključuju Katarina i Milica.

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti