Uz to je naveo da "za sada nema kašnjenja", ali i da "svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radovi". Momirović je izjavio i danas da će pruga od Beograda do Novog Sada biti gotova najkasnije u martu ove godine, kada će se brzim vozom od grada do grada stizati za 30 minuta.
Da rokovi do sada nisu prekoračivani više puta, a obećanja neispunjavana, računajući i njegovo da će svi radovi na ovoj deonici biti završeni do kraja 2021, nova najava ministra Momirovića delovala bi ubedljivije.
"Ako to ne bude ispoštovano, niko od tih ljudi više neće ništa raditi u Srbiji ili ja više neću biti ministar", poručio je Momirović.
Mesec dana kasnije, na samom početku 2021, ponovio je da je uveren da će brza pruga do Novog Sada biti gotova do kraja godine, a već narednog meseca naglasio je da ne postoji nijedna prepreka da ta deonica ne bude puštena u saobraćaj u roku koji je naveo. "Za tridesetak minuta do kraja godine će ljudi moći da se voze od Beograda do Novog Sada najkvalitetnijim vozovima u Evropi" naglasio je ministar.
Nakon pola godine, izjavio je da svi radovi na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad "napreduju dobro" i da će pruga biti puštena u komercijalnu upotrebu u – februaru 2022.
"Približavamo se samom kraju brze pruge Beograd – Novi Sad, prvog dela budućeg koridora od Beograda do Budimpešte. Mehanizacije je ključna, ušli smo u elektroradove i sigurnosne radove. Stanica napreduje dobro, kao i svih šest stanica na trasi od Beograda do Novog Sada. Kraj uvek može da se razvuče, a to ne smemo da dozvolimo", ocenio je Momirović. Naglasio je da su u taj projekat uspeli da uključe svu srpsku inženjersku pamet i da će on, kako smatra, biti najveća zaostavština Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića, koji je taj projekat i pokrenuo.'
Krajem avgusta napomenuo je da će deonica, "bez probijanja rokova i bez plaćanja penala", biti završena do kraja godine, a testirana i puštena u saobraćaj u februaru 2022.
A ovih dana ministar je zajedno sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem obišao radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici u Novom Sadu, u okviru izgradnje ove deonice, i kazao da se "trenutno odvijaju predviđenom dinamikom".
"Očekujemo da 1. marta bude gotov nadvožnjak, kada će pruga biti puštena u saobraćaj i biće normalizovan saobraćaj u Novom Sadu", rekao je Momirović i podsetio na to da su do sada ispoštovani svi rokovi, te da su na realizaciji projekta angažovani najbolji inženjeri. Testiranja se već rade na pojedinim deonicama, a ministar očekuje da će i ta deonica biti testirana na vreme i spremna za puštanje u rad u najavljenom roku.
A kako otkriva BIRN, Srbija je zbog kašnjenja radova i nepovlačenja tranši ruskog kredita do sada na ime penala platila više od 4,7 miliona dolara, a zbog greške u projektu vijadukta i tunela još dodatnih 30 miliona dolara.
Kada je 22. novembra počela izgradnja druge deonice brze pruge Beograd–Budimpešta, od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije, predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da će Srbija pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025.
Voz koji u polasku kasni četiri godine
Istinomer podseća, još u oktobru 2014. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je da će za dve i po godine (polovinom 2017) vožnja od Beograda do Novog Sada trajati pola sata. Dva meseca kasnije, krajem decembra 2014, potpisala je sa Kinom i Mađarskom Memorandum o razumevanju o modernizaciji pruge, da bi u januaru 2015. najavila početak radova za kraj te godine, a završetak do kraja 2017.
I tadašnji premijer Aleksandar Vučić je u martu 2015. tvrdio da izgradnja kreće "pre kraja godine", dok tadašnji predsednik Srbije Tomislav Nikolić nije imao dilemu da će pruga biti izgrađena za dve godine, kako je obećano: "Ako smo rekli da će (pruga Beograd-Budimpešta) biti za dve godine, onda mora da bude za dve godine, jer dobro poznajem kako Kinezi rade i kod njih opravdanja za probijanje rokova nema. Ta pruga nas spaja sa Evropom, a u velikoj meri i Kinu oslonjenu na Srbiju mnogo bolje povezuje sa Evropom."
Potom je, u januaru 2016, ministarka Mihajlović početak radova najavila za drugu polovinu te godine, da bi u aprilu premijer Vučić tvrdio da su radovi – već počeli.
Isto je govorio i u martu 2017. kada je bio u kampanji za predsedničke izbore, naglašavajući da će za godinu i po (krajem 2018) pruga biti završena.
Radovi su zvanično počeli tek krajem novembra 2017, i to na deonici Beograd- Stara Pazova, u dužini od 34,5 kilometara, a u avgustu 2019. ministarka Mihajlović rok za završetak postavila je na novembar 2021.
Ali, u decembru 2021. vozova nema na relaciji Beograd-Subotica, a za nešto više od mesec i po dana videće se koliko je bilo realno najnovije obećanje ministra Momirovića da će vozovi na prvoj deonici do Novog Sada početi da saobraćaju 1. marta.
Komentari 21
Pajalica
Boki
Nemanja
Ili da Srbiju izvedemo odavde, može i tako...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar