Bahate se službenim vozilima
Korišćenje službenih vozila u javnim preduzećima u Novom Sadu košta građane milione dinara.
Da glasine o bahatom korišćnju službenih vozila u javnim firmama nisu prazne priče potvrđuje direktor Vodovoda, Branko Bjelajac. Prema njegovim rečima, dok on nije uveo zabranu korišćenja kola u privatne svrhe, službene automobile je koristio kako je ko hteo."Moja prva odluka na mestu direktora bila je zabrana korišćenja službenih vozila nakon 15h. Dok nisam postao direktor, ta kola je vozio kako je ko hteo – vozio ih kući, išao na letovanje, čak smo imali i jednog zaposlenog koji je na zadnjem sedištu imao postavljeno dečije sedište! I nije ga bilo sramota, jer te to u Srbiji izgleda normalna stvar", kaže Bjelajac za 021.
Ovo preduzeće je u martu rasprodalo većinu starih službenih vozila i zamenila ih novim, čime su, kako kažu, smanjili troškove održavanja. Bjelajac kaže da je Vodovod jedina firma koja je svoj vozni park prepolovila sa 108 na 45, zbog čega su mnogi radnici bili nezadovoljni. "Ja sada imam neprijatelje u firmi. Puno radnika je nezadovoljno, jer sad ne mogu da se vozikaju kako su navikli da se radi u javnim preduzećima", žali se direktor Vodovoda.
Toplana troši 11,5 miliona na gorivo
Kako saznaje 021, službena kola javnih preduzeća godišnje pojedu goriva u vrednosti od nekoliko desetina miliona dinara novca poreskih obveznika. Najveće trošadžije su u Vodovodu, koji na benzin potroši nešto manje od sedam miliona dinara, kao i "Novosadska toplana", čiji godišnji budžet za službena vozila iznosi neverovatnih 11,5 miliona dinara. Najštedljiviji je Urbanizam, čija godišnja potrošnja goriva ne prelazi 815.000 dinara, koliko su potrošli u 2010. godini. Ostala javna preduzeća koja su odgovorila na pitanja novinara Radija 021 troše između milion i dva miliona dinara na ime goriva, koliko troše Informatika (1.800.000), Poslovni prostor (1.115.000) ili Zavod za izgradnju grada, čiji rezervoari potroše dva miliona dinara godišnje.
Negde na sredini liste trošadžija nalazi se "Parking servis", koji je u 2010. potrošio 4.300.000 na gorivo. U "Lisju" su prošle godine potrošlili 2,5 miliona dinara za benzin, ali tvrde da je 95% od toga utrošeno na prevoz pokojnika, iako je pre nekoliko nedelja direktor ove firme Srboljub Bubnjević izazvao sudar vozeći pijan službeno vozilo nakon radnog vremena.
Kako za 021 kaže direktor "Stana", Rajko Bojčić, pet radnika dobilo je otkaze, jer su za vreme radnog vremena koristili vozila i alat preduzeća radeći za privatne firme, čime su direktno oštetili poreske obveznike. To se uglavnom dešavalo za vreme najveće finansijske krize u ovom preduzeću, kada su ti radnici bili bez plata. "Kod nas se vozila zloupotrebljavaju i u toku radnog vremena. Imali smo primere naših zaposlenih koji su u toku radnog vremena uzimali kola i alat i radili za privatnike. Oni koje smo uhvatili, udaljeni su iz firme", kaže Bojčić.
Novi automobili stalna stavka na tenderima
Javna preduzeća nisu štedela ni na nabavkama novih automobila,u čemu ponovo prednjači Vodovod, koji je u vreme mandata Branka Bjelajca kupio 40 novih automobila, s tim da su prodali 105 starih. Vodovod u stopu prati najzaduženije gradsko preduzeće "Stan", koje je u poslednje vreme kupilo 20 novih automobila koji su Novosađane koštali oko 12 miliona dinara. Toplana je za vreme ovog mandata kupila 10 novih vozila, od čega su poslednja tri kupljena prošle godine, dok je "Informatika" za poslednje tri godine kupila dva polovna "opela" i jednu novu "škodu".
"Poslovni prostor" je za prethodne 4 godine kupio šest automobila, četiri iz sopstvenih sredstava, dok su dva kupljena na tenderu po principu "staro za novo". "Čistoća" je za to vreme pazarila tri "punta" i jednu "tojotu avensis". U ovom segmentu najštedljiviji su na Spensu, koji je od 2008. godine pa na ovamo kupio samo jedan automobil, ali i preduzeće "Gradsko zelenilo", koje u istom periodu nije nabavljalo nova kola. GSP takođe nije nabavljao vozila za rukovodioce, ali su kupili novih 11 autobusa. Sva preduzeća napominju da kontrolu izdavanja putnih naloga i korišćenja vozila vrše nadležne službe u okviru preduzeća, dok u Zelenilu putne naloge kontroliše direktno direktorka.
Direktor "Stana", Rajko Bojčić, kaže da je teško iskontrolisati korišćenje službenih vozila nakon radnog vremena. "Naše službe rade 24 sata, tako da neki radnici dežuraju od kuće. To nam otežava praćenje njihovog koišćenja u privatne svrhe, ali nadam se da će uvođenje GPS sistema poboljšati kontrolu", kaže Bojčić.
Gradsko saobraćajno preduzeće i "Čistoća" ne razdvajaju u svojoj sistematici praćenja potrošnju goriva vozila za rad od službenih automobila za rukovodioce, pa tako njihovi odgovori na pitanja o utrošenom benzinu ne odgovaraju na sumnje o zloupotrebama službenih vozila. Vozila "Čistoće" prošle su godine potrošila 900.000 litara goriva, dok su gradski autobusi iz auspuha izbacili gasove od 5,5 miliona litara euro dizela, dva miliona litara D2 goriva kao i 8.500 litara motornog benzina.
Firme koje su odbile da polože račun Radiju 021 su JKP "Put" i "Tržnica". (Miodrag Sovilj)
Komentari 68
WARNING
Jesmo mi zaista stoka sitnog zuba koju može da radi ova bahata žgadija
Sada je 20h a napisali ste da će Novo naselje i Detelinara biti bez vode od 8 do 18h
Koga sada da hvatamo za gušu zbog ovoga???
A sutra opet neće biti ni tople vode!
Dokle ćemo trpeti ovo bahato šikaniranje???
Dr
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar