Ukinuto skoro 300 polazaka gradskih autobusa: Detaljan vodič kroz redukovan red vožnje

Redukovani red vožnje GSP-a je doveo do toga da na većini gradskih linija autobusi u proseku bar jednom u sat vremena imaju razmak između polaska od minimum 30 minuta, otkriva 021.rs.
Ukinuto skoro 300 polazaka gradskih autobusa: Detaljan vodič kroz redukovan red vožnje
Foto: 021.rs

Uvidom u izmenjeni red vožnje 021.rs se uverio da je ukinuto 299 polazaka na 11 glavnih gradskih linija.

Mada se radi o ukidanju oko petine polazaka na ovim trasama, oni nisu raspoređeni svuda isto, tako da je negde redukcija dovela do neznatnih izmena, a negde su promene izraženije, kao na primer na liniji 4 gde jednom u sat vremena ima razmaka od 40 minuta između polazaka. 

Ovi razmaci u polascima na svim linijama i te kako utiču na Novosađane koji sada teže mogu da koriste gradski prevoz jer iovako već duže vremena nema striktnog pridržavanja reda vožnje. Pomenimo i da je nesigurno korišćenje aplikacije NSmart jer, koliko smo se uverili, podaci koje daje nisu baš precizni i nije jasno da li daje GPS koordinate kretanja vozila ili nasumično predviđa gde bi, prema redu vožnje, trebalo da bude autobus, koji se uglavnom i ne pojavi. 
 
Kako bi Novosađani mogli lakše da se organizuju 021.rs je pregledao redukovani red vožnje. Ovo su promene koje su vidljive zbog toga što GSP nema dovoljno vozača - prema poslednjim podacima, od oko 600 vozača, njih 125 je na bolovanju zbog korone.
 
Na liniji 1 ukinut je 31 polazak što dovodi do toga da tokom celog dana bar jednom u satu nema busa u razmaku od 25 do 35 minuta.
 
Autobusi na liniji 2 imaju 13 polazaka manje i to samo u periodu od 9 do 15 časova što za posledicu ima da tada u jednom satu dođe do razmaka u polasku od 30 do 40 minuta.  
 
Na liniji 3 Petrovaradin-Detelinara, prema redukovanom redu vožnje, ukinuto je 29 polazaka u oba smera tokom celog dana. Ovo je dovelo do toga da, sem u periodu od 7h do 8h i od 14h do 15h časova, autobusi voze u svakom satu sa po jednim razmakom od 30 do 40 minuta.
 
Linija 4 koja vozi od Limana IV preko centra do Železničke stanice se čini najviše pogođena redukcijom jer je ukinuto 39 polazaka, odnosno skoro trećina. Ovo za posledicu ima da tokom celog dana jednom u sat vremena nema polazaka oko 40 minuta, pretežno u drugom delu sata. 
 
Na liniji 5 ima 28 polazaka manje u oba smera i ova trasa je među onima sa manjom redukcijom, jer su u jutarnjem i popodnevnom špicu zadržani skoro svi polasci. Kako se može videti u izmenjenom redu vožnje, Gradski prevoznik na ovoj liniji nije napravio velike razmake jer nije u svakom satu došlo do ukidanja polazaka. Tamo gde je to jednom u satu, razmak je oko 30 minuta. Ipak, u večernjim časovima od 20h razmak je gotovo 50 minuta, odnosno ima otprilike po jedan polazak u satu.  
 
Šestica je možda i pretrpela najmanje izmena u redu vožnje, jer je kod nje u večernjim satima ukinuto samo 11 polazaka u oba smera. Kako u ovim terminima već ima malo polazaka, ova redukcija za posledicu ima da od 18 časova do ponoći ide tek jedan polazak u sat vremena.  
 
Kružna linije 7A/7B ima najviše ukinutih polazaka, ukupno 42, ali kako spada u liniju gradskog prevoza sa većim brojem polazaka, ova redukcija nije toliko uticala na red vožnje. Izmene su dovele do toga da jednom u satu dolazi do razmaka između autobusa od 20 do 25 minuta, umesto prosečnih 15 minuta. Ipak, u večernjim satima od 20 časova pa nadalje, dolazi do razmaka od oko 30 minuta. Uglavnom u drugom delu sata nema polazaka.
 
Linija 8 ima ukidanje 26 polazaka u oba smera, ali ne u svakom satu. Kako je ova linija jedna od najopterećenijih u gradu i sa dosta polazaka, GSP je ukinuo tek oko petinu njenih polazaka. Ova redukcija dovodi do toga da u proseku na dva sata ima jedan razmak od 25 do 30 minuta, umesto prosečnih od 10 do 15 minuta.
 
Sa ukinutih 25 polazaka tokom dana linija 9 je u grupi onih sa manjom redukcijom. Smanjenje je takvo da je ukinut jedan polazak u dva sata, zbog čega na svakih sat i po vremena ima jedan razmak od oko 30 minuta između kretanja devetke. 
 
Na kružnoj liniji 11A/11B je GSP smanjio broj polazaka za 32 i to je dovelo do toga da svakog sata ima jedan razmak od oko 30 minuta između polazaka buseva. 
 
Linija 12 ima manjih promena u redu vožnje. Kako se uverio 021.rs uvidom u novi redukovani red vožnje, na ovoj liniji smanjenja ima samo u večernjim satima od 18 časova do ponoći, kada je ukinuto 11 polazaka, što dovodi do toga da u tom periodu ima po dva polaska u sat vremena umesto tri, koliko je prosečno tokom celog dana u redovnom redu vožnje. 
 
Slično je i na liniji 14 gde je ukinuto 12 dnevnih polazaka u raznim terminima, tako da autobusi u oba smera voze ceo dan na oko 30 minuta.   
 
Na manjim linijma koje i po redovnom redu vožnje voze ređe, kao što su 10, 13, 15,16, 17, 19 i 20, nije bilo ukidanja polazaka, kao ni na noćnoj liniji 18. Takođe, koliko je 021.rs primetio, nije bilo ni ukidanja polazaka na prigradskim linijama ili bar ona nisu prikazana u redu vožnje na sajtu. 
 
Kažimo da iz GSP-a nema informacija do kada bi mogle da traju ove redukcije. 
  • Novosadjanka

    31.01.2022 09:24
    Sramota
    I treba da se smanje polasci autobusa, ali onda popravite biciklističke staze i napravite više parkinga za bicikle. Ovako će samo ljudi više ići kolima, a iovako nema dovoljno parkinga za automobile. Sve zelene površine pretvorili u parkinge, strašno!
  • Novosađanka

    30.01.2022 17:33
    Zašto ne privatni prevoz?
    Ovako je bilo i prethodnih godina, naročito zimi, kad je vreme najružnije. Sećam se 2017 ili 2018 kad je bilo baš hladno pa sam čekala bilo koja linija da naiđe pa makar išla peške nekoliko stanica samo da stignem kući a ono ništa po sat do sat i po. Pa sam na novosadskom portalu predložila da se pusti privatni prevoz jer ovako zaista ne ide, ali sam dobila stotine minusa i napali su me da pokušavam da "uništim" gsp i ljude koji ga koriste. Pa šta da vam kažem, onda se mučite! Naći ću već alternativu, makar bicikl, peške 12 stanica, ako narod toliko neće privatni prevoz onda ćutite i ne žalite se. Jer druge alternative prosto nema! Neće privatni prevoz uništiti gsp, ali će prorediti gužve i nervoze. Da nema privatnog zdravstva svi bi se gurali u državno i bilo bi još teže (ako je to uopšte moguće) doći do termina. Ne razumem, objasnite mi zašto je privatni gradski prevoz toliko loša opcija. Ja bih prva uložila za to samo da ne čekam autobus sat i po po zimi ili pljusku i da svaki dan izgubim 3 sata samo na prevoz.
  • samo pitam

    28.01.2022 10:38
    Sta kaze gradonacelnik na to sto mu se sugradjani smrzavaju na debelom minusu cekajuci autobus? Ili mu grad koji vodi i ljudi koji u njemu zive nisu bas prioritet?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti