Vlada je uputila u skupštinsku proceduru Zakon o potvrđivanju ugovora o zajmu kredita za povlašćenog kupca za projekat izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) između Vlade Srbije, koju predstavlja Ministarstvo finansija, kao zajamoprimca i Kineske Export-import banke kao zajamodavca, piše Nova ekonomija.
U oktobru 2020. godine potpisan je Komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) između Vlade Srbije, "Puteva Srbije" , "Koridora Srbije" i "China Road and Bridge Corporation".
Komercijalnim ugovorom je predviđeno da će Srbija kreditna sredstva iskoristiti za pokriće 85 odsto vrednosti projekta, dok će ostatak od 15 odsto obezbediti iz budžeta.
Ugovorena cena za izradu projektno-tehničke dokumentacije, izvođenje radova i isporuku dobara prema Komercijalnom ugovoru iznosi 715,7 miliona američkih dolara.
Zakonom o budžetu za 2020. godinu odobreno je zaduživanje Srbije kod kineskih banaka u iznosu do 608.385.000 američkih dolara.
Zakonom o budžetu za 2021. godinu iznos zaduženja za navedeni projekat je povećan na 610 miliona američkih dolara, dok je istim članom Zakona o budžetu za 2022. godinu taj iznos preciziran i iznosi 608.384.610 američkih dolara.
Pod kojim uslovima se zadužuje Srbija?
Rok dospeća kredita je 20 godina, uključujući i period početka od pet godina. Period otplate glavnice je 15 godina u 30 polugodišnjih rata koje dospevaju 15. maja i 15. novembra svake godine.
Kamatna stopa je fiksna i iznosi tri odsto godišnje.
Troškove obrade kredita (po stopi od 0,5 odsto na ukupan iznos) Vlada će platiti jednokratno, u iznosu od 3,04 miliona dolara, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog ugovora.
Period raspoloživosti kredita je pet godina, uz mogućnost produžetka.
Izgradnja Fruškogorskog koridora je od posebnog značaja za razvoj transportnog sistema Srbije i doprineće unapređenju efikasnosti i ekonomskih koristi u sektoru saobraćaja, smanjenju posledica teretnog saobraćaja i nepovoljnih uticaja na okolinu, rasterećenju drugih putnih pravaca, bržem protoku saobraćaja, navodi se u obrazloženju.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći državni put Novi Sad - Zrenjanin - granica Rumunije, a na kraju na planirani državni Ruma - Šabac - Loznica, povezujući tako Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac i Loznica, a posredno i Srbiju sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 37
Dex
Stanoja
Voja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar