
Zašto se pada na tehničkom pregledu: Šta treba da znate o kočnicama?
Kao i u životu, tako i na automobilima, sve može da ode u neželjenom pravcu ukoliko nemate dobre kočnice.
Kočioni sistem se pokazao kao najveći uzrok neprolaska tehničkog pregleda, ali isto tako i kao najveći problem prilikom popravki, poručuju u Auto-tehnici.
Neko će se zapitati zašto je to tako kad su se kočnice oduvek kontrolisale? Jesu, ali ne na ovakav način i sa ovakvim uređajima. Način kočenja je potpuno drugačiji i sami rezultati su mnogo precizniji.
Rok od tri dana koji je ostavljen za svaku, pa i ovu vrstu popravke, pokazao se kao vrlo kratak zbog gužvi kod majstora i zbog problema oko nabavke rezervnih delova. Ljudi se često pitaju kada im se dostavi spisak neispravnosti da li oni sami treba da znaju šta to sve znači i šta se tačno treba popraviti? Naravno da ne treba, zato su tu kontolori na tehničkim pregledima i majstori koji zajednički treba da dođu do rešenja vašeg kvara.
Bitno je da se zna da ono što se kontroliše jesu minimalni parametri koji su propisani i da ih velika većina vozila ostvaruje, što znači da ih i vaše vozilo mora imati uz adekvatnu popravku, objašnjavaju u Auto-tehnici.
Mnogi kažu i kako nemaju nikakvih problema u saobraćaju, dodajući da auto normalno koči. To je moguće, s tim da je na tehničkom pregledu strogo propisano kako se koči, ti parametri su opšte prihvaćeni u svim zemljama i ne dovode se u pitanje. Između ostalog, kočenje u gradskoj vožnji pri brzini od 40 do 50 kilometara na čas ili lagano kočenje pred semaforom može i da zavara i ne može da predstavlja realno stanje kočionog sistema i njegove ispravnosti u drugačijim okolnostima.
Šta se sve gleda?
Posmatra se koliku silu ostvaruju pojedinačno vaše zadnje i prednje kočnice i da li je ta sila dovoljna da se vozilo zaustavi u određenim situacijama, kontroliše se i sila koja je neophodna da se primeni na vašu papučicu kočnice, i ona ne sme biti prevelika.
Proverava se razlika u kočenju točkova na istoj osovini. Ona ne sme biti veća od 30 odsto i to je vrlo često uzrok kvarova koji se teško otklanjaju. Kočioni sistem je vrlo složen i nisu to samo pakne ili diskovi. Zato je jako bitno da imate svog majstora za automobil i da redovno servisirate i ovaj deo vozila pored zamene ulja. Takođe, kontroliše se i ručna kočnica.
Ukoliko nekoliko godina niste popravljali kočioni sistem, preporuka je da to obavezno uradite pre tehničkog pregleda. I još jedna napomena, od 2023. godine u kontrolu će se dodati i takozvana ovalnost.
Mopedi
Ono što građani treba da znaju jeste to da neće više na svakom tehničkom pregledu moći da izvrše kontrolu mopeda i motocikala, jer je za dobijanje dozvole za kontrolu mopeda i motocikala bilo neophodno kupiti posebnu opremu i dobiti ovlašćenje MUP-a.
Najveća promena kod motocikala je što se i kod njih koristi papučica za kontrolu sile kojom se pritiskaju komande kočnice, što znači da se kočnica više ne može pritiskati bilo kojom silom da bi se dobilo dovoljno jako kočenje.
Osim ove promene, još jedna značajna novina je i merenje brzine, za šta postoje posebni uređaji i oprema. Prema našem zakonu, moped se ne kreće brzinom većom od 45 kilometara na čas, kažu u Auto-tehnici.
Šta ovo znači za vlasnike mopeda? Za one čiji se mopedi uklapaju u ovu brzinu, nema problema. Međutim, svi oni čiji mopedi imaju skinute blokade i razvijaju brzinu veću od 45 kilometara na čas, biće u situaciji da na tehničkom pregledu biraju između dve opcije - prva je da im se moped, ukoliko zadovoljava još neke uslove, odmah prebaci u kategoriju motocikala. To, osim skupljih troškova registracije, znači i to da ga ne mogu voziti sa AM kategorijom, nego minimalno moraju da imaju A1 kategoriju.
Druga opcija je da se obrate serviseru i vrate blokade. Međutim, ukoliko su pre toga bili na tehničkom pregledu, za ovu vrstu popravke će morati da urade i atest, jer se to smatra prepravkom, te im sve to može stvoriti dodatni trošak.
"Većina će se složiti sa činjenicom da mopedi jure pored nas brzinom većom nego što se kreću putnička vozila i da ih je teško uočiti. Posebno mladi koji nemaju dovoljno iskustva u saobraćaju, a na mopedu sa malim točkovima i sa brzinom za koju taj moped nije konstruisan, predstavljaju veliku opasnost, najviše sami za sebe. Naša preporuka je da pre odlaska na tehnički pregled vratite blokade na vaše mopede, odnosno proverite i sami najveću brzinu kojom moped ide. Ako je ona veća od 45 kilometara na čas, javite se serviseru", zaključuju u Auto-tehnici.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Novosadski studenti u blokadi pozivaju u šetnju sećanja: Poslednja stanica - pravda
31.03.2025.•
0
Studenti u blokadi fakulteta Univerziteta u Novom Sadu pozivaju u šetnju sećanja na žrtve pada nadstrešnice Železničke stanice, koja će početi sutra, 1. aprila u 19 časova okupljanjem kod Rektorata.
VIDEO Završen protest akademske zajednice u Novom Sadu: "Svi za jednog, jedan za sve"
31.03.2025.•
0
Mirna akademska protestna šetnja na koju je pozvao Slobodan univerzitet, završena je na Trgu slobode uz poruku da je akademska zajednica ustala protiv nasilja i zastrašivanja.
Šta vas, osim oblaka, očekuje u utorak u Novom Sadu
31.03.2025.•
0
Spremite se za moguće padavine, a u Novom Sadu vas očekuju i poneki događaji za kvalitetno trošenje vremena.
Studenti u blokadi Filozofskog: Ispunjenje legitimnih zahteva pa nastavak studiranja
31.03.2025.•
0
Studenti u blokadi Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, najoštrije su osudili anketu o nastavku nastave i poručili da žele da nastave studije nakon ispunjenja njihovih legitimnih zahteva.
Novosadska opozicija povodom pet meseci od pada nadstrešnice: Najbolnije mesto zločina u Srbiji
31.03.2025.•
1
Ujedinjena novosadska opozicija pozvala je građane da zajedno, u utorak, 1. aprila u 11.30 časova, budu na Železničkoj stanici - "najbolnijem mestu zločina u celoj Srbiji".
"Zahtevi inženjera": Pokrenuta peticija da se pritvoreni inženjeri brane sa slobode
31.03.2025.•
4
Inicijativa "Zahtevi inženjera", pozvala je u peticiji Više sudove u Novom Sadu i Beogradu da omoguće pritvorenim inženjerima, osumnjičenim u slučaju "Nadstrešnica", da se brane sa slobode.
Skup "Roditelji u borbi za prava dece sa autizmom" u sredu kod Miletića: Nužne sistematske promene
31.03.2025.•
0
U sredu 2. aprila u Novom Sadu i u Beogradu istovremeno biće održan skup "Roditelji u borbi za prava dece sa autizmom".
Oglasila se privatna gimnazija iz Novog Sada čiji su učenici pretučeni u Sarajevu
31.03.2025.•
3
Privatna gimnazija "Tvrđava" najoštrije je osudila napad koji se dogodio učenicima iz Novog Sada tokom njihovog boravka u Sarajevu, u okviru razmene sa Drugom gimnazijom iz Sarajeva.
Slučaj "Nadstrešnica": Tanasković produžen kućni pritvor, Šurlan još 30 dana iza rešetaka
31.03.2025.•
5
Okrivljenima u slučaju pada nadstrešnice Viši sud u Novom Sadu produžen je pritvor, odnosno kućni pritvor.
Novosadski aktivisti optužuju Partiju radikalne levice za sabotažu
31.03.2025.•
13
U saopštenju nekoliko novosadskih organizacija i kolektiva navode da aktivisti i aktivistkinje trpe maltretiranje pojedinaca iz Anarhosindikalističke inicijative i Partije radikalne levice.
Još sutra tmurno u Novom Sadu, pa nekoliko suvih i vedrijih dana
31.03.2025.•
0
Još utorak će biti tmuran u Novom Sadu i moguća je kiša, a onda sledi nekoliko suvih i vedrijih dana.
VIDEO: Rektor Madić došao u kancelariju na DIF-u, otišao nakon zviždanja
31.03.2025.•
5
Rektor Dejan Madić pojavio se danas na Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje. Međutim, otišao je nakon zviždanja studenata.
FOTO, VIDEO: Đaci Jovine gimnazije i njihovi roditelji ponovo u sekretarijatu te škole
31.03.2025.•
7
Đaci Jovine gimnazije, njihovi roditelji i drugi građani okupili su se kako bi pružili podršku profesorima te škole.
Nauka je (u)stala: U Novom Sadu u sredu šetnja podrške naučnom sindikatu koji stupa u štrajk
31.03.2025.•
2
Novosadski studenti u blokadi pozivaju građane da u sredu, 2. aprila, pođu na šetnju podrške Sindikatu zaposlenih u naučnoistraživačkoj delatnosti povodom stupanja u štrajk.
Građevinskoj inspekciji tri sata posle pada nadstrešnice stigao mejl da počinju radovi na stanici
31.03.2025.•
21
Ako se posmatra kako propise tumače predstavnici Republičke građevinske inspekcije, za njih se na Železničkoj stanici Novi Sad tri godine nisu izvodili bilo kakvi radovi.
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija kabina na Štrandu od ponedeljka: Ovo je raspored
31.03.2025.•
0
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija kabina na Štrandu počeće u ponedeljak, 7. aprila.
Mićin: Crpna stanica nije opasna po Novosađane, lično sam obišao objekat
31.03.2025.•
24
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin rekao je da je juče obišao glavnu crpnu stanicu za prečišćavanje otpadnih voda i kanalizacije.
FOTO Blokadni čopor Medicinskog fakulteta: Pogledajte ko čuva studente medicine u Novom Sadu
31.03.2025.•
14
Studenti Medicinskog fakulteta stupili su u blokadu 11. decembra 2024. godine i od tada njih svakodnevno čuva nekoliko šapica. Ovo je priča o Blokiju, Blekiju, Belom, Malom, Dobrivoju i Kapućinu.
Protesti u četiri veća grada zbog napada na dekanicu: "Stanemo li sada, sutra će biti kasno"
31.03.2025.•
7
Akademska mreža Slobodan univerzitet pozvala je građane i akademsku zajednicu na mirnu protestnu šetnju "protiv nasilja i zastrašivanja", u ponedeljak, 31. marta, sa početkom u 19 časova.
Novosađani koji sutra daju krv dobiju besplatne biohemijske analize i kompletnu krvnu sliku
31.03.2025.•
3
Zavod za transfuziju krvi Vojvodine će u utorak, 1. aprila svima koji daju krv kontrolisati analize iz krvi KKS, CRP, ŠUK, ALT, AST, GGT, ureu, kreatinin, mokraćnu kiselinu, gvožđe i lipidni status.
Država usvojila plan izgradnje naftovoda do Novog Sada do Mađarske
31.03.2025.•
7
Vlada Srbije usvojila je Uredbu o utvrđivanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora naftovoda od granice sa Mađarskom do Novog Sada.