FOTO: Počelo istraživanje tla na Šodrošu za projekat mosta, aktivisti najavljuju protest
Geološko-hidrološka istraživanja za potrebe pravljenja projekta novog mosta u produžetku Bulevara Evrope počela su krajem prošle nedelje na Šodrošu.
Foto: 021.rs
Javnost nije obaveštena o ovim radovima koji podrazumevaju i bušenje tla na vodom zemljištu, što izaziva zabrinutost kod ekoloških aktivista.
Daniela Stojković iz organizacije "Svet i Dunav" kaže za 021 da ima mnogo spornih stvari u vezi sa ovim istraživanjima. Po njenim rečima, sporno je to što gradilište nije obeleženo, što javnost nije informisana.
"Znamo da je to ekološki koridor. Imamo onu minimalnu zaštitu staništa strogo zaštićenih vrsta koja izlazi na otvoreni Dunav, to je u neposrednoj blizini. Ove mašine su stare, rade na naftu i opravdano sumnjamo da dolazi do zagađenja", navodi Stojković.
Stojković kaže da su bušenja počela prošle nedelje, za šta su saznali kada su im ljudi koji su šetali u blizni prijavili "neuobičajene radnje". Dodaje da su na licu mesta zatekli ekipu iz "Hidrozavoda DTD" i da su im oni rekli da se radi o istraživanju tla za potrebe projekta mosta.
Ono što ona ovde vidi kao problematično je to da je "Hidrozavod", po njihovim saznanjima, na osnovu dogovora sa Vladom Srbije angažovala kineska kompanija CRBC. Kako navodi, na terenu su ostavljene otvorene rupe, a većina stoji potpuno neograđena.
Na najave ministra građevinarstva i infrastrukture Tomislava Momirovića i gradonačelnika Novog Sada o skorom početku izgradnje mosta Stojković odgovara da je to "potpuna glupost, zato što ne može da se radi most samo na osnovu nacrta mosta".
Tu je i pitanje ustavne žalbe koja je podneta još 15. jula prošle godine. Podneto je i nekoliko krivičnih prijava i žalba Konvenciji Saveta Evrope o očuvanju evropske divlje flore i faune i prirodnih staništa (Bernska konvencija). Od Sekretarijata konvencije stigao je odgovor da je žalba primljena i da će se o ovom pitanju odlučivati na sledećem sastanku koji je zakazan za 15. i 16. septembar 2022. godine. Sekretarijat je zatražio od Ministarstva za zaštitu životne sredine Republike Srbije da do 15. jula da zvaničan stav o ovoj žalbi.
Zbog svega ovog aktivisti najavljuju protest za subotu, 26. februar, na kom će zahtevati povlačenje Nacrta Generalnog urbanističkog plana i stopiranje ovog projekta do odluke Bernske konvencije.
Protest će započeti kod Brodogradilišta, odakle će se krenuti trasom kojom je namenjeno da se gradi most, prema kružnom toku na Bulevaru Evrope.
Projekat izgradnje novog mosta predmet je žustre javne i političke diskusije. Urbanistički plan je usvojen u junu 2021. godine bez ijednog glasa protiv u Skupštini grada, a čelnici Grada su izgradnju objasnili činjenicom da je Novi Sad sve veći.
Nadležni u gradu i gradski urbanisti su stava da će ovaj most rasteretiti najopterećeniji putni pravac u gradu - od Mosta slobode do Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja.
Po rečima ministra Momirovića, prethodnih devet mesecima je "mnogo urađeno na sastancima vezanim za izgradnju mosta".
"Očekujem da ćemo u narednih mesec i po dana moći da započnemo gradnju, te da će ovaj projekt u 2024. godini biti završen", naveo je on 10. februara 2022. godine.
Direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić izjavio je da će "u bliskoj budućnosti biti potpisan ugovor za početak izvođenja radova".
Nevladine organizacije i inicijative su zabrinute za stanje životne sredine nakon izgradnje ovog mosta, dok je za pojedine opozicionare sporan izbor partnera na projektu. Kako su ranije poručili u pokretu "Dosta je bilo", problematičan je izbor kineske kompanije CRBC za partnera, koja je između ostalog bila i na "crnoj listi" Svetske banke.
U novembru prošle godine ova kompanija je kažnjena sa 200.000 evra zbog uništavanja riba i drugog živog sveta u reci Tari tokom izgradnje autoputa Bar-Boljare u Crnoj Gori.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
3
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
6
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
97
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
16
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
3
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
5
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
20
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
23
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 75
Mastodont
Željno vas iščekujemo, cmok!
@Mastodont
Hvala bogu da treba tu most da bude, o tome se prica vec 15 godina.
Pun mi očin ovih predizbornih protesta, slušao sam one prezentacije za GUP, i sumnjam da ih je 2% ljudi koji ovde komentarišu gledalo te prezentacije i slušalo argumente i jedne i druge strane.
Većina stvari koje se zameraju su nebulozne. Jedino što ima smisla je revolt prema Galensu i besmislenom dizanju spratnosti investitorima, i očiglednim koruptivnim radnjama koje se u tim slučajevima dešavaju.
Most, plaža na kameničkoj adi, sklanjanje onih nelegalno ogradjenih parcela?
Molim vas što pre, i hvala što se neko setio da to najzad sprovede u delo.
Srdjan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar