Nastavak sage Borovica - Novi Sad: Nova tužba grada kojom se traži više od 1,4 milijarde dinara
Grad Novi Sad tužio je kompanije "Dunav grupa DOO", "Dunav grupa agregati AD" i "DMB Shipping", tražeći u parničnom postupku više od 1,4 milijarde dinara.
Foto: 021.rs
Tri preduzeća na tuženoj strani povezuje kontroverzni biznismen Dušan Borovica, koji je u novembru prošle godine nepravnosnažno osuđen na četiri i po godine zatvora zbog sumnji na malverzacije u Razvojnoj banci Vojvodine.
Nekadašnji gigant "Heroj Pinki" stvar je prošlosti, baš kao i post-privatizacijska "Dunav grupa agregati" (DGA). Ipak, ono što je prilično živahno kod preduzeća u stečaju jesu dugovi. Vlasnik 100 odsto akcija u DGA je "Dunav grupa DOO", koje prema podacima Agencije za privredne registre zastupa Dušan Borovica.
Nasuprot tome, "DMB Shipping" je u vlasništvu Marije Mesarović. Portal 021.rs je pre više od godinu dana pisao o poslovno-privatnoj povezanosti ključnih lica kompanije "DMB Shipping" sa Dušanom Borovicom, ukazujući i na radnje koje su sada, delom, predmet nove tužbe Novog Sada.
Tužba
Gradska poreska uprava tužila je tri preduzeća 13. januara, tražeći iznos od 1.435.968.366 dinara. U sudskoj evidenciji se može videti da su sva tri preduzeća odgovorila na tužbu do 23. februara.
Kako navode u Kabinetu gradonačelnika za 021.rs, u odgovoru od 23. februara, Pravobranilaštvo grada do tog momenta nije zaprimilo odgovore na tužbe niti jednog od tuženih.
"Pravni osnov podnošenja tužbe protiv tuženih radi poništaja ugovora je zaštita imovinskih prava i interesa Grada Novog Sada sa ciljem naplate priznatog potraživanja nadležne Gradske poreske uprave. U navedenoj pravnoj stvari Gradska poreska uprava bila je stečani poverilac u postupku koji se vodio pred privrednim sudom u Novom Sadu. Predmet tužbenog zahteva je usmeren na utvrđivanje toga da su ugovori kojima se ustanovljavaju hipoteke na brodovima bez pravnog dejstva prema stečajnoj masi. Vrednost spora tužbenog zahteva, proizilazi iz ugovora koji su predmet parničnog postupka", navodi se u birokratskom odgovoru grada.
Dodaju i da je tužba je "proizašla iz stečajnog postupka koji se vodio protiv 'Dunav grupa agregati' i vezana je isključivo za potraživanje gradske poreske uprave od ovog dužnika".
Prema saznanjima 021.rs, Gradsko pravobranilaštvo spornim nalazi jedan ugovor o hipoteci nad brodom, kao i ugovor o ustanovljenju hipoteke, oba iz 2018. godine, koji uključuju "DMB Shipping" sa jedne i "Dunav grupu", odnosno "Dunav grupu agregati" sa druge strane.
Pišući pre više od godinu dana o povezanosti "DMB Shipping"-a sa Dušanom Borovicom ukazali smo na to da je više brodova koji su pripadali "Dunav grupi agregati" završilo u vlasništvu kompanije Marije Mesarović. "DMB Shipping" mogao je da "izluči" određenu imovinu od "Dunav grupe agregati" na osnovu Ugovora o zasnivanju hipoteke iz 2018. godine, koji su potpisali kompanija Marije Mesarović i "Dunav grupa DOO" iz Beograda i zalogodavca "Dunav grupa agregati".
Na taj način, recimo, "DMB Shipping"-u je dozvoljen upis založnog prava na brodu "Paragovo", a sve na konto "obezbeđenja zakonskog potraživanja izvršnog poverioca prema izvršnom dužniku 'Dunav grupa agregati', za potraživanje koje iznosi 12,2 miliona evra".
Teško do naplate
Prema podacima Poreske uprave, "Dunav grupa agregati" za porez duguje više od 827 miliona dinara, pa ne čudi što i sam grad pokušava da se obešteti. Međutim, "Dunav grupa agregati" nije jedino preduzeće povezano sa Borovicom od kojeg grad pokušava da naplati ono što mu se duguje.
Sudski procesi koji idu u nedogled, te novac građana koji tek tako nestaje, dobro se oslikavaju u aferi "Bulevar Evrope". Novi Sad i dalje potražuje gotovo 800 miliona dinara od preduzeća "Borovica transport", koje nikada nije izvelo radove na Bulevaru Evrope, iako im je deo novca u iznosu od 462,9 miliona bio avansno isplaćen.
Sud je presudio u korist grada, ali je pre toga, 2013. godine, doneta odluka kojom se "Borovica transportu" zabranjuje da do okončanja postupka raspolaže određenim nekretninama u Rumi. Nakon što je presuda postala pravnosnažna, grad nije iskoristio priliku da iskaže pravnosnažnost u pravom trenutku, o čemu smo opširnije pisali na OVOM LINKU. Ono što se dogodilo u međuvremenu jeste to da je Republički geodetski zavod u Rumi doneo Rešenje o dozvoli brisanja privremene mere koja se tiče raspolaganja imovinom, na šta se grad žalio.
U međuvremenu, u martu prošle godine "Borovica transport" oglašen je na prodaju, a procenjena vrednost ove kompanije bila je veća od 144,8 miliona dinara. Kao jedini zainteresovani učesnik javne prodaje, koji je pazario preduzeće po upola manjoj ceni, javio se - "DMB Shipping".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 9
Telepčan NS
Ops
Bilja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar