Prava priprema vozila i dobra informisanost umanjiće mogućnost vraćanja sa tehničkog pregleda. Iz tog razloga, donosimo vam pet važnih koraka u pripremi vozila za tehnički pregled.
Auto-tehnika donosi vam i odgovore na često postavljena pitanja.
No, najpre da vidimo kako da se pripremite za ono važno - tehnički pregled.
Prvi korak
Ukoliko govorimo o vozilima starijim od pet godina, prvi korak je svakako odlazak kod automehaničara. Osim redovnog servisa, morate da mu napomenete i da uskoro idete na tehnički pregled, te da bi bilo dobro da proveri stanje pločica, diskova, cilindara, kočionog ulja, odnosno kompletnog kočionog i upravljačkog mehanizma.
Ukoliko imate bilo kakve nedoumice oko sitnih oštećenja ili bilo šta za šta mislite da bi mogao da bude problem, pozovite tehnički pregled gde ste planirali da idete i upitajte ih da li bi sitno oštećenje moglo da vam napravi neželjenu situaciju. Tako ćete imati vremena da rešite potencijalni problem i da bez strepnje odete na tehnički.
Treći korak
Dan pred zakazani termin sami prekontrolišite signalizaciju. Upravo je signalizacija često jedini uzrok za neprolazak na tehničkom iz prvog puta.
Četvrti korak
Ispraznite gepek, pripremite obaveznu opremu i ponesite kuglu ako imate kuku, odnosno dodatni konektor za OBD ukoliko znate da vam je izmešten.
Peti korak
Na dan tehničkog pregleda operite vozilo. Važno je da bude čisto i spolja, jer je i to uslov za obavljanje tehničkog pregleda. Nemojte da zaboravite saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu i ateste ukoliko ih imate. Dođite barem pet minuta pre zakazanog pregleda, savetuju u Auto-tehnici.
Pitanja
Čemu prazan gepek?
Tehnički pregled se obavlja na neopterećenom vozilu, a isto tako je i veoma nezgodno da kontrolori preturaju po gepeku tražeći obaveznu opremu i da dižu sve stvari kako bi došli do rezervnog točka.
Šta mu toliko rade?
Vlasnici i vlasnice automobila se ovo zapitaju kada vide da kontrolori otvaraju sva vrata, da sedaju na prednja i zadnja sedišta, dižu stakla, pale brisače, sviraju. Mnogo toga mora da se pregleda i u tih malo više od pola sata deluje kao opsada vašeg vozila.
Kontrolori u stvari zagrevaju motor vašeg vozila, jer se merenje izduvnih gasova radi na zagrejanom motoru.
"S obzirom na to da nemamo podatke proizvođača kolika je to temperatura onda svi radimo po uputstvima proizvođača opreme sa kojom radimo. Kod nas je to na primer 80 stepeni. Ovo je poprilično problematično u zimskim hladnim mesecima i u jutarnjima časovima kada vozila, posebno dizeli, dolaze potpuno hladna sa temperaturom od 40 stepeni i neophodno je da se zagreje motor do tih 80 stepeni kako bi izmerili izduvne gasove", objašnjavaju u Auto-tehnici.
Šta toliko koče?
Ovo pitanje posebno mori vlasnike 4x4 vozila. U odnosu na ranije godine uvećan je broj kočenja zbog merenja ovalnosti diskova, a kod vozila 4x4 to je čak devet kočenja u najboljem slučaju, jer se dešava da neko kočenje mora da se ponovi.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Predsednik AKV Vladimir Beljanski, koji je zajedno sa studentima biciklom išao do Strazbura, smatra da se kao epilog akcije može očekivati veće interesovanje evropskih institucija.
Studenti u blokadi Univerziteta u Novom Sadu pozvali su kolege i građane da u petak, 18. aprila u 20 časova ispred Rektorata dočekaju studente bicikliste iz Strazbura.
Potvrđena je optužnica protiv troje okrivljenih za pad nadstrešnice u Novom Sadu, a u vezi sa izvršenjem nekoliko krivičnih dela sa koruptivnim elementima, koje su imale za posledicu pad nadstrešnice.
Četvorica radnika "Pošte Srbije" u Novom Sadu, koji su bili u obustavi rada od 14. februara do početka marta, danas su dobili otkaze, reko je jedan od poštara.
Reklama na bilbordu Poštanske štedionice na kojem se nude krediti za stanove za mlade, uklonjena je ispred Železničke stanice nakon reakcija javnosti i određenih odborničkih grupa u Novom Sadu.
Gradonačelnik Žarko Mićin izjavio je "da nije postojala nikakva namera iza postavljanja reklame kod Železničke stanice sa porukom 'Jer mi gradimo snove' u vezi sa stambenim kreditima za mlade".
Kolege studenti, roditelji i građani dočekali su Ispred Rektorata studenate bicikliste koji su vozili više od 520 kilometara na proteste u Novi Pazar i Kraljevo.
Roditelji okupljeni u Viber zajednici "Roditelji za povratak đaka u škole"obratili su se saopštenjem javnosti i institucijama Republike Srbije sa zahtevom da se srednjoškolci vrate na nastavu.
Studenti Pravnog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu u blokadi, poručili su da ne prihvataju plan o nadoknadi nastave i poručuju da je on suprotan volji plenuma.
Građanski pokret Bravo traži da se hitno ukloni bilbord sa kreditima za mlade koji se nalazi ispred Železničke stanice u Novom Sadu, na kojoj je u padu nadstrešnice, 1. novembra, stradalo 16 osoba.
Komentari 1
Miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar