Prava priprema vozila i dobra informisanost umanjiće mogućnost vraćanja sa tehničkog pregleda. Iz tog razloga, donosimo vam pet važnih koraka u pripremi vozila za tehnički pregled.
Auto-tehnika donosi vam i odgovore na često postavljena pitanja.
No, najpre da vidimo kako da se pripremite za ono važno - tehnički pregled.
Prvi korak
Ukoliko govorimo o vozilima starijim od pet godina, prvi korak je svakako odlazak kod automehaničara. Osim redovnog servisa, morate da mu napomenete i da uskoro idete na tehnički pregled, te da bi bilo dobro da proveri stanje pločica, diskova, cilindara, kočionog ulja, odnosno kompletnog kočionog i upravljačkog mehanizma.
Ukoliko imate bilo kakve nedoumice oko sitnih oštećenja ili bilo šta za šta mislite da bi mogao da bude problem, pozovite tehnički pregled gde ste planirali da idete i upitajte ih da li bi sitno oštećenje moglo da vam napravi neželjenu situaciju. Tako ćete imati vremena da rešite potencijalni problem i da bez strepnje odete na tehnički.
Treći korak
Dan pred zakazani termin sami prekontrolišite signalizaciju. Upravo je signalizacija često jedini uzrok za neprolazak na tehničkom iz prvog puta.
Četvrti korak
Ispraznite gepek, pripremite obaveznu opremu i ponesite kuglu ako imate kuku, odnosno dodatni konektor za OBD ukoliko znate da vam je izmešten.
Peti korak
Na dan tehničkog pregleda operite vozilo. Važno je da bude čisto i spolja, jer je i to uslov za obavljanje tehničkog pregleda. Nemojte da zaboravite saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu i ateste ukoliko ih imate. Dođite barem pet minuta pre zakazanog pregleda, savetuju u Auto-tehnici.
Pitanja
Čemu prazan gepek?
Tehnički pregled se obavlja na neopterećenom vozilu, a isto tako je i veoma nezgodno da kontrolori preturaju po gepeku tražeći obaveznu opremu i da dižu sve stvari kako bi došli do rezervnog točka.
Šta mu toliko rade?
Vlasnici i vlasnice automobila se ovo zapitaju kada vide da kontrolori otvaraju sva vrata, da sedaju na prednja i zadnja sedišta, dižu stakla, pale brisače, sviraju. Mnogo toga mora da se pregleda i u tih malo više od pola sata deluje kao opsada vašeg vozila.
Kontrolori u stvari zagrevaju motor vašeg vozila, jer se merenje izduvnih gasova radi na zagrejanom motoru.
"S obzirom na to da nemamo podatke proizvođača kolika je to temperatura onda svi radimo po uputstvima proizvođača opreme sa kojom radimo. Kod nas je to na primer 80 stepeni. Ovo je poprilično problematično u zimskim hladnim mesecima i u jutarnjima časovima kada vozila, posebno dizeli, dolaze potpuno hladna sa temperaturom od 40 stepeni i neophodno je da se zagreje motor do tih 80 stepeni kako bi izmerili izduvne gasove", objašnjavaju u Auto-tehnici.
Šta toliko koče?
Ovo pitanje posebno mori vlasnike 4x4 vozila. U odnosu na ranije godine uvećan je broj kočenja zbog merenja ovalnosti diskova, a kod vozila 4x4 to je čak devet kočenja u najboljem slučaju, jer se dešava da neko kočenje mora da se ponovi.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 1
Miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar