Vožnja počinje kod Kineske četvrti, tačnije sa velikog parkinga prema Mostu slobode u 17 časova.
Kao i u ranijim vožnjama, Novosadska biciklistička inicijativa poziva bicikliste i biciklistkinje svih uzrasta da im se pridruže.
"Početak proleća je za nas više od smene godišnjih doba: na ulicama je više biciklista. Neke nove generacije voze svoj prvi bicikl, oni koji ne voze zimi ponovo dočekuju sunce i nove vožnje. Proleće je naročito dobro vreme za izgradnju novih, zdravih navika. Nove i obnovljene biciklističke staze pružaju još bolje uslove za bicikliranje, dok cene goriva, parkiranja i gužve dodatno ohrabruju ovakve odluke. Tu je i naša omiljena konstatacija: deca obožavaju Kritičnu masu, kao i roditelji najmlađe dece, koja zadremaju u sedištu u toku vožnje", ističe NSBI.
I ovoga puta vožnja će trajati oko sat vremena, što odgovara dužini rute od 10 kilometara.
Kako objašnjavaju, putanja koju su izabrali obuhvata deo grada koji, iako geografski gledajući ima identične uslove da bude lepo mesto za vožnju, nije takav. U pitanju je Petrovaradin, poznat po Petrovaradinskoj tvrđavi, ne i po svojim biciklističkim stazama.
"Petrovaradin ima velik potencijal za izgradnju biciklističke infrastrukture i nadamo se da će i ovaj deo grada dočekati 'proleće' uslova za vožnju bicikla", navode u saopštenju.
Uz pratnju policije i redara NSBI, brzina kretanja Kritične mase uglavnom bude između 10 i 15 km/h.
Ruta podrazumeva prolazak Bulevarom despota Stefana, Šekspirovovom, Bulevarom oslobođenja, Bulevarom cara Lazara, Kejom žrtava racije, Preradovićevom, Beogradskom, Varadinskim mostom, Bulevarom Mihajla Pupina, Ulicom Modene i, konačno, Trgom slobode.
Komentari 22
BS
Zakon je jasan kako se vozaci automobila trebaju ponasati.
Član 23:Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
Onda omiljena rabota vozaca u NS je blokiranje prelaza iako zakon kaze Član 49:Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.
Isto veoma popularno u NS od strane vozaca
Član 47: Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
Vesna
Bojan
E baš me lepo nasmeja, puno sreće s time - kako s guranjem bicikla, tako i s učenjem kako se piše i kaže na našem jeziku.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar