Kada idete na tehnički pregled važno je i koje popravke ste obavljali u prethodnom periodu. Za neke od njih neophodno je da imate uverenje o ispitivanju Agencije za bezbednost saobraćaja - atest.
Dve najčešće prepravke su promena vrste vozila iz putničkog u teretno ili obrnuto, i ugradnja gasa ili njegova izgradnja. Ove dve prepravke na vozilu podležu ispitivanju i neophodno je imati atest Agencije za bezbednost saobraćaja, objašnjavaju u Auto-tehnici.
Vrlo česta prepravka je naknadno zatamnjivanje stakala, popularno stavljanje folija, koje takođe podrazumeva imanje atesta. Ovo se odnosi na naknadno lepljenje tamnih folija sa unutrašnje strane stakala na vozilu, dok se atest ne traži za brendiranje vozila kad se folija lepi sa spoljašnje strane i prelazi na stakla ali ne ona u ravni vozača.
Ono što mnogi ne znaju jeste da prepravka signalizacije u smislu dodavanja dnevnih svetala ili zamena običnih farova ksenon farovima, takođe predstavlja prepravku vozila i neophodan je atest.
"Da pojasnimo šta se ovde dešava. Kad vlasnici vozila odluče da zamene farove, vrlo često odu u prodavnicu ili kod električara i oni im preporuče potpuno nove ksenon farove ili samo zamenu instalacija i postavljanje takozvanih sijalica sa gasnim izvorom svetlosti. Vlasnici to plate i tek kad dođu na tehnički pregled tu im se kaže da za takvu vrstu promene na vozilu moraju da imaju i atest. Kako se vidi da to nisu originalni ksenon farovi? Zato što se vide dodatne instalacije, nemaju perače farova i slično. Na žalost, do tada im to niko nije rekao. Vrlo često se dešava da onda ponovo menjaju farove, sijalice, instalacije i vraćaju u prvobitno stanje, jer ni nemaju uslove za dobijanje atesta", poručuju u Auto-tehnici.
U prepravke se takođe ubraja naknadno montiranje pragova ili rol barova koji nisu fabrički ugrađeni. Ono što je jako bitno prilikom kupovine jeste da ovakvi delovi, koji su bez homologacije, više ne mogu biti ugrađeni.
Znači, kad kupite nov automobil koji na sebi ima pragove ili rol barove koji imaju homologaciju sa oznakom marke tog vozila, nećete imati problema na tehničkom pregledu, ali ako kupite pragove na Najlon pijaci i sami ih montirate, tako nećete proći tehnički pregled, a ni dobiti atest.
U prepravku još spada zamena motora ukoliko nije istog tipa, zatim ugradnja komandi za lica sa invaliditetom, ugradnja rashladnih uređaja, prepravka u hladnjaču i svaka naknadna ugradnja uređaja koji menja tehničke karakteristike vozila.
Naravno, prepravkom na vozilu se smatra i naknadna ugradnja kuke. Ono što se promenilo je da su ranijih godina vlasnici vozila sa kukama, na tehnički pregled morali da dolaze bez namontirane kugle. Pravilo je izmenjeno i sada na tehničkom mogu da se pojave i sa namontiranom kuglom, a ukoliko nije namontirana, onda moraju da je donesu.
"Zato što među novim uređajima i opremom koja se u potpunosti primenjuje na svim tehničkim pregledima od ove godine, postoje takozvani kalibri kojima se kontroliše i kugla kuke. Takođe, postoji i uređaj za kontrolu instalacija, koji se povezuje sa vašim instalacijama za kuku i kontroliše se signalizacija. Vozila sa kukom koja su uvezena od 19. aprila 2014. godine i koja imaju uverenje ABS da su upotrebljavana, ne moraju da imaju nikakav dodatan atest", dodaju u Auto-tehnici.
Vozila koja imaju ugrađenu kuku fabrički moraju da imaju COC obrazac i u njemu se nalazi podatak o fabrički ugrađenoj kuki ili vam ovlašćeni predstavnik za vaše vozilo u Srbiji može dati potvrdu da je vaše vozilo proizvedeno sa ovim uređajem.
Može se desiti da ste kupili i novo vozilo ali da je kuka ugrađena u Srbiji. U tom slučaju, kao i u slučaju da sada želite da ugradite kuku, obraćate se Agenciji za bezbednost saobraćaja, te uz račun od kuke, potvrdu servisa koji vam ju je ugradio i potvrdu proizvođača vozila da je na vaše vozilo uopšte moguća ugradnja kuke, dobijate atest.
Za kuke za koje nemate račun i one same nisu homologovane, na žalost, ne možete da dobijete atest. Veoma bitna informacija je da izgradnja kuke ne predstavlja prepravku i za nju ne morate da se obraćate agenciji, međutim neophodno je da svi delovi i instalacije budu izgrađeni.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu naložilo je policijskoj upravi da preduzme "niz operativnih mera u skladu sa zakonom" u cilju rasvetljavanja "kritičnog događaja" u ulici Laze Telečkog.
Protest u centru grada zbog prebijanja četvorice studenata DIF-a, koji su organizovale njihove kolege studenti u blokadi, završen je 10 minuta posle ponoći.
"Profesorski rečeno, Anketna komisija je - promašila temu", poručio je, između ostalog, nekadašnji ministar finansija Mlađan Dinkić u novom saopštenju.
Advokatska komora Vojvodine saopštila je da se pridružuje potpisima sudija i tužilaca kojim se osuđuje Vučićeva izjava da će "oni tužioci koji ne budu štitili poredak i zakon biti promenjeni".
Klinički centar Vojvodine (KCV) saopštio je da je na lečenju zadržan jedan od tri pacijenta - studenta koji su primljeni prethodne noći u Urgentni centar.
Kompanija Serbia Zijin Mining, vlasnik prvog zelenog rudarskog projekta i pionir održivog rudarstva u Srbiji, dobitnik je prestižne nagrade "Kapetan Miša Anastasijević".
Premijer u ostavci Miloš Vučević oglasio se na mreži instagram povodom prebijanja četiri studenta u Novom Sadu, a saopštenjem se oglasio i Gradski odbor Srpske napredne stranke u Novom Sadu.
Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da su policijski službenici PU Novi Sad noćas, oko 2.25 časova upućeni u Katoličku portu odakle je NN lice prijavilo da je u toku tuča više lica.
Član Anketne komisije za utvrđivanje odgovornosti za pad nadstrešnice Tanasije Marinković, rekao je da ta komisija nije predala svoj izveštaj TOK-u, ali da je na zahtev tog Tužilaštva odgovorila.
Studenti u blokadi fakulteta Univerziteta u Novom Sadu najavili su da će večeras u 21 čas, protestovati kod fontane u Katoličkoj porti zbog prebijanja njihovih kolega.
Zaposleni na Fakultetu tehničkih nauka počeli su danas u 10h blokadu turbo kružnog toka kod Promenade, koju su završili tačno u 15 časova, a saobraćaj u tom delu grada sada se odvija nesmetano.
Građani koji putuju autobusima JGSP "Novi Sad", a pritom imaju plaćene mesečne ili godišnje karte za prevoz, počeli su prilikom kontrole da dobijaju opomene.