Pruga od Novog Sada do Subotice "menja" geografiju - vijadukt kod Vrbasa biće dug 1.600 metara
Posle puštanja u saobraćaj prve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada nastavljeni su radovi na drugoj deonici, od Novog Sada do Subotice.
Foto: 021.rs
Ta deonica je duga 108 kilometra, a na njoj će biti izgrađeno 49 novih objekata - nadvožnjaka, podvožnjaka, vijadukta. Sa stanovišta geografije biće jednostavnije, a izvođači sada imaju iskustvo sa prvom deonicom, kaže za RTS Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura železnice Srbije".
Izgradnja brze pruge od Novog Sada do Subotice zvanično je počela 7. aprila, kada je i obustavljen železnički saobraćaj na ovoj trasi. Prvi zadatak je demontaža čitave kontaktne mreže.
Stanisavljević ističe da se trenutno radi na demontaži kontaktne mreže da deonici Sajlovo - Zmajevo.
"Zbog toga upozoravamo i apelujemo na sve građane, one koji prelaze preko pruge i žive blizu, da poštuju znake upozorenja i ne prilaze kontaktnoj mreži i radovima, jer i pored toga što je obustavljen železnički saobraćaj do Subotice, kontaktna mreža će na nekim deonicama stalno ili povremeno biti po visokim naponom", objašnjava Stanisavljević.
Ističe da, da bi došlo do nesreće, nije potrebno da se kontaktna mreža dodirne, dovoljno je da se uđe u strujno kolo, koje je nekada i nekoliko metara udaljeno od kontaktne mreže.
"Najsigurnije je ni ne prilaziti gradilištima. Takvi slučajevi se obično tragično završavaju", rekao je Stanisavljević.
Rok za završetak radova počeo je da teče od trenutka obustave saobraćaja, a predviđeno je da traju 33 meseca, do kraja 2024. godine.
Međutim, i pre 7. aprila bilo je radova koji nisu zahtevali obustavu saobraćaja - radovi na Železničkoj stanici Novi Sad i na nadvožnjaku u Kisačkoj.
"Sada kreću intenzivni radovi, počelo se sa demontažom kontaktne mreže, sledi demontaža pruge i izgradnja nove. Treću deonicu izvodi konzorcijum kineskih železnica, koji je radio i deonicu od Beograd centra do Nove Pazove. Kao što smo imali situaciju od Beograda do Novog Sada da je potpuno promenjena geografija, slično je i ovde. Izgradiće se 49 novih objekata, ali ovde je ravnica, pa se očekuje da će lakše ići radovi", navodi Stanisavljević.
Gradiće se podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti.
"Jedan od najvećih objekata na tom delu pruge biće vijadukt u Vrbasu, koji će imati 1.600 metara, biće rekonstruisane sve železničke stanice na ovom potezu - njih devet, a biće izgrađene i tri nove - Lovćenac, Rumenka i Vrbas. Rekonstruisaće se železnički čvorovi Novi Sad, Subotica i Vrbas", pojašnjava Stanisavljević.
Sve to će omogućiti da 2024. vozovi od Beograda do Subotice stižu za sat i 15 minuta, prelazeći 108 kilometara.
"Do pre par godina vozovi su tu udaljenost po redu vožnje prelazili prosečno za 2,5 sata, brzinom od četrdesetak kilometara na sat. Zamislite šta će biti kada bude pet puta brže, ići će se 200 kilometara na sat", ističe Stanisavljević.
Vrednost investicije je milijarda i 160 miliona evra, dok je prva deonica koštala milijardu evra.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 21
Sonne
Aleksandar
Vrbas opet
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar