Izgradnja Žeželjevog mosta na mišiće
Pripremni radovi su u toku, ali oni konkretni, u najboljem slučaju, mogli bi da počnu krajem oktobra, pred kraj građevinske sezone. U Zavodu za izgradnju grada uputili su nas na Železnice Srbije, u kojima ni nakon višenedeljnih poziva nisu želeli da za Radio 021 objasne u kojoj su fazi pripreme za izgradnju mosta. Ipak, saznajemo da je Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu obezbedio dozvolu za izgradnju, da bi glavni projekat trebalo da bude završen do polovine septembra, te da će bar još mesec dana trebati za kontrolu i pripreme.
Projekat starog mosta uradio je građevinski inženjer Branko Žeželj, koji se zbog izraženih sumnji u bezbednost mosta prilikom probe, tokom prelaska najtežeg teretnog voza, ispod mosta vozio čamcem, kako bi svima pokazao koliko veruje u svoje delo. Most je 26. aprila 1999. godine srušila NATO avijacija, a od ostataka starog mosta biće korišćeni samo temelji centralnog rečnog stuba, koji su izdržali bombardovanje.
Novi most dug 440, širok 25 metara, sa dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze, biće praktično vizuelna replika starog, koji je izgrađen 1961. godine. Za razliku od tog mosta, u samoj konstrukciji neće dominirati beton, već čelik. Radovi su povereni konzorcijumu koji čine "Horta Koslada" iz Španije, te "Azvi" i "Tadei" iz Italije, a trebalo bi da budu završeni za 32 meseca od početka izgradnje.
Vrednost projekta je 45,3 miliona evra, za 15 manje nego što je prvobitno bilo najavljivano. 26,2 miliona evra obezbediće Evropska unija iz bespovratnog IPA fonda, a preostali deo će finansirati Vlada Vojvodine i Grad Novi Sad. Pokrajina i Grad platiće i demontažu postojećeg privremenog metalnog mosta. (D.S.)
Komentari 36
all mighty
Lego
Pobrka covek....
Krle
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar