To je izjavio za K1 ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Momirović je poručio da se kamenovanjem vozova ne ugrožava samo imovina, već i bezbednost putnika.
"Formirali smo Radnu grupu sa pripadnicima Ministarstva unutrašnjih poslova i Republičkim tužilaštvom i već imamo rezultate - uhapšeni su ljudi koji su kamenovali voz ('Soko') i oni koji su krali ogradu, nažalost i jedan čovek iz Železnica. Sve koji uništavaju društvenu imovinu ćemo goniti i sankcionisati", rekao je Momirović.
Podsetio je da su kazne za oštećenja na železničkoj infrastrukturi visoke i da mogu ići do osam godina zatvora, jer je reč o ugrožavanju saobraćaja i mogućnosti gubitka života.
Koji su motivi za uništavanje vozova
Prof. dr
Bojan Janković sa Kriminalističko-policijskog univerziteta objašnjava za
RTS da motivi za kamenovanje vozova mogu biti različiti, od početnih - poput izazova na pojedinim društvenim mrežama, do mnogo ozbiljnijih.
"Prekomerno korišćenje alkohola, pokretači tih nezakonitih radnji i korišćenje psihoaktivnih supstanci usled kojeg mladi ljudi deluju nezakonito i preduzimaju neke radnje koje inače u normalnom stanju ne bi preduzeli. Takođe, pokazivanje nekog mladalačkog bunta, to počinje u porodici, prema roditeljima, a onda u školi, a na kraju i prema državi. Ovde je železnica predstavnik te države. Na kraju mogu biti i različiti politički stavovi", ukazuje Janković.
Poruke koje se prenose ovakvim oštećenjem mogu biti različite i zavise od motiva koji pokreću izvršenje - prenošenje neke poruke mladalačkog duha, do klasičnog vandalizma, ali i prenošenje nekih političkih stavova.
Postavljanje dasaka i kamenja na pruge
U poslednje vreme vandali na prugu postavljaju kamenice, daske i druge predmete koji mogu da oštete voz. Putnici, kažu nadležni, nisu ugroženi ali ti predmeti mogu da povrede ljude kraj pruge.
Da bi se vandalizam sprečio, formirana je radna grupa u kojoj zajedno rade policija, tužilaštvo, železnica. Ministarstvo saobraćaja pojačalo je pozornost i mere bezbednosti oko pruga.
"Iznad svega, to je komunikacija sa lokalnom zajednicom koju je MUP već dobrim delom i uradio, obilazili su mesta uz prugu, razgovarali sa decom, sa omladinom i skretali pažnju roditeljima da povedu računa šta im deca rade. Ono što je izdato kao nalog mašinovođama na svim vozovima je da, ukoliko uoče da se lica zatiču u rejonu pruge, pre nego što učine bilo šta, da o tome odmah izveste operativu koja dalje izveštava MUP da bi što pre izašli na teren", ukazuje Ivan Bulajić, savetnik ministra saobraćaja za železnicu.
Komentari 49
dd
Ko postavlja ovakve ljude za ministra i jos gore zasto mu ne kazu sta je dron i da je bolje da isprica nesto u cemu nece niko nista razumeti jer zapravo nista nije ni rekao.
Dronopad
deonica
takve stvari se rešavaju "iz kuće", samo što su oni koje papreno plaćamo, ukinuvši ophodare pruge, kuću srušili tu negde od 2000, ili i pre.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar