Kako navode, to bi omogućilo brz i efikasan prevoz ogromnog broja putnika na najopterećenijem pravcu istok-zapad (Begeč-Budisava) i dodaju da je brzi voz "Soko" koji povezuje Beograd i Novi Sad pravi primer adekvatnog rešenja javnog saobraćaja.
Predsednik novosadskog odbora Novog DSS-a Bojan Radojević poručuje da je "evidentno da se u Srbiji grade brze pruge, u Beogradu je započeta izgradnja metroa, a jedino Novi Sad nikako da smogne hrabrosti da započne sa planiranjem i izgradnjom svog nasušnog šinskog javnog prevoza".
"Za razliku od prevoza vozom, koncept javnog saobraćaja u drugom po veličini gradu u Srbiji ne odgovara potrebama građana koji su svakodnevno izloženi stresu zbog sve većih gužvi, naročito u špicu. Problem predstavljaju još i buka i zagađenje vazduha. Broj vožnji automobilom povećava se iz godine u godinu, dok se pešačenje i učešće prevoza putnika javnim prevozom smanjuje. Biciklistički saobraćaj je intenziviran, ali i dalje sveukupno vrlo malo učestvuje u prevozu putnika. Saobraćajna infrastruktura u centralnom delu grada se nije povećala, a ulice su istog profila već decenijama unazad. Građani očekuju da se to stanje popravi. Zbog svega ovoga javni gradski prevoz mora radikalno da se menja i omogući prebacivanje putnika sa kraja na kraj grada brzo, efikasno i ekološki prihvatljivo", navodi on.
Umesto kupovine električnih autobusa novac bi trebalo usmeriti na planiranje i uvođenje elemenata šinskog saobraćaja, smatraju u ovoj stranci. Prema Studiji koju je izradio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, novu tramvajsku mrežu bi činilo 5 linija: 1 – Novo Naselje – Centar – Liman IV, 2 – Železnička stanica – Sremska Kamenica I (Mišeluk), 3 – Novo Naselje – Centar – Sremska Kamenica (Mišeluk), 4 – Novo Naselje – Centar – Petrovaradin, 5 – Liman IV – Centar – Petrovaradin.
Novi DSS ističe da su savremeni tramvaji bezbedni i komforni za vožnju.
"Osim toga, predstavljaju brz i ekološki prihvatljiv način urbanog javnog transporta. Niskopodni tramvaji omogućavaju lak ulazak putnika, naročito starijim osobama, osobama sa invaliditetom, roditeljima sa decom, biciklistima itd. Tramvaj može da preveze veliki broj putnika za kratko vreme, ne meša se sa ostalim gradskim saobraćajem i zbog toga je brži od drugih vidova saobraćaja. Pokreće ga nečujni elektromotor pa ne pravi buku. Moderni tramvaji imaju klima uređaje, u njima svira muzika, najavljuju se dolazeće stanice. Ovakav vid transporta pružio bi neophodnu alternativu automobilskom saobraćaju koji već godinama zatrpava širi centar grada, poručuju iz Novog DSS i apeluju da se započne sa sprovođenjem te važne investicije koja bi olakšala svakodnevno funkcionisanje građana i turista u Novom Sadu", zaključuju u saopštenju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 28
opa
da li je tramvaj ili laki šatl, nadzemni metro a trebaće i pravi
sve to ima u okruženju i zamislite nisu u XVII veku a nije ovo originalna ideja navedene stranke ali trenutnoj "vlasti" sad baš i neodgovara pa treba pljuvati
smanjite doživljaj
umesto što se pruge prodaju u staro gvožđe mogle su biti već sređene za šinobuse/šatlove u lokalu
ali ne, pruga Petrovaradin-SrKamenica-Ledinci-Beočin će da bude za šetnju umesto za brz lokalni prevoz
Putnik
Bačvan
Које су ово болесне и ретроградне идеје?
Поредити брзе пруге и метро саобраћај са транвајским превозом је као поредити рачунаљке из 17. столећа и савремене рачунаре (компјутере) 21. столећа?
Како су кренули, могли би ускоро да траже и увеђење запрежних возила у градском превозу.
P.S.
Новом Саду треба у блиској будућности метро, а не облици превоза карактереистични за 19. столеће.
Са друге стране, новосадске улице се морају плански проширивати на ниво булевара (где год је то могуће), без обзира на захтеве инвеститора, који би увек да граде без паркинг места и гаража колективне стамбене и пословне објекте, а да не говорим о њиховом избегавању остављања зелених површина. Градска власти и ЈП "Урбанизам" их својим планским документима морају довести у ред.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar