Redak je deo grada gde stanari bez muke i brige mogu da parkiraju blizu svog doma ili firme, pa je skoro neverovatno da će usred Grbavice, koja je jedna od najgušće naseljenih zona Novog Sada, uskoro biti velik broj slobodnih parking mesta.
Kompanija
"Vaer inženjering" u bloku koji opasuju ulice Miše Dimitrijevića, Gogoljeva, Puškinova i Ulica Doža Đerđa, počinje izgradnju spratne garaže sa više od 100 mesta. Direktor ove kompanije,
Radomir Delić, kaže za 021.rs da se ne radi samo o betonskoj kocki koja će biti podignuta usred saobraćajno haotične Grbavice.
"Pre svega je bilo neophodno razrešiti sve potencijano sporne tačke, kojih nije bilo malo, kako bi kompletna infrastruktura mogla da isprati izgradnju garaže i kako bi se plan za ovaj deo grada u potpunosti mogao realizovati. Dosta ulažemo da ovaj objekat bude kvalitetan, da ima sve što je neophodno da bi parking bio funkcionalan. Ujedno se u ovom kvartu rešava i višedecenijski problem sa odvođenjem atmosferskih voda koje ugrožavaju okolne stambene objekte. Mnogi pitaju: a šta je sa zelenim površinama? U istom trenutku, samo u bloku u kom se planira izgradnja garaže, imamo preko 100 automobila parkiranih na zelene površine. Upravo te zelene površine će oživeti realizacijom plana, dok će automobili biti zapakovani na mnogo manju površinu", kaže Delić.
Vozači se parkiraju unutar blokovskih površina gde tokom decenija infrastruktura nije dobro ili uopšte izgrađena, pa dolazi do poplava i stvaranja velikih kaljuga. Takvi parkinzi se eventulno privremeno saniraju tucanikom, ali na duži period to je - mrka kapa. Upravo zato su u "Vaer inženjeringu" procenili da je izgradnja garaže pravo rešenje.
"Ne samo da u tom delu grada nema dovoljno zelenila, već vozači iz očaja parkiraju i na ono malo zelenih površina koje postoje, a sve zato što u odnosu na broj ljudi koji ovde žive i rade nema dovoljno parking prostora. Iz bloka će biti uklonjene i poslednje nelegalno izgrađene limene garaže dok će postojeće legalno izgrađene, konačno, dobiti kvalitetan prilaz. Takav prilaz će dobiti i nekoliko dvorišta višeporodičnih stambenih objekata ali i trafo stanice koje se nalaze u bloku", kaže Delić.
Inače, Grad konstantno pooštrava uslove za investitore kada je u pitanju izgradnja parking prostora, nedavno je uveo i kazne za one koji izgrade objekat bez dovoljnog broja parking mesta, a koje iznose dva miliona dinara po nedostajućem parking mestu. U najavi su i nova pooštravanja.
"Prema logici stvari, taj novac bi trebalo da se ulaže kako bi se stanarima istih tih delova grada, gde investitor nije obezbedio dovoljan broj parking mesta, zaista omogućilo da imaju gde da parkiraju. To bi moglo da se uradi kroz drugačiji način obračuna komunalija prilikom izgradnje garaža, trenutno stvari stoje tako da su komunalije za metar kvadratni garažnog prostora značajno skuplje i od poslovnog prostora, jer se obračunavaju i na prostor kolske komunikacije unutar garaže koja je neophodno da obuhvati značajan deo ukupnog prostora objekta. Treba omogućiti privatnom sektoru da se uključi u rešavanje problematike parking prostora u gradu", ukazuje Delić i dodaje da to ne znači da će se od izgradnje odustati ali ukoliko želimo više garažnog prostora treba stvoriti ambijent za to.
Garažno mesto pre svega znači da:
- Dobijate uređenu infrastrukturu za svoje vozilo,
- Vaš četvorotočkaš će uvek biti na dobro osvetljenom mestu, pod video nadzorom,
- Automobil će biti na zaklonjenom mestu, zaštićen od vremenskih uslova i eventualnih vandala,
- i pre svega: u svako doba dana i noći imaćete svoje garantovano prazno parking mesto.
Kako će biti razmeštena parking mesta možete pogledati u fotogaleriji u nastavku:
Više informacija o garažnim mestima na Grbavici i kako bar jedno može postati vaše možete dobiti preko mejl adrese info@vaer.rs ili broja telefona: 062 778 428.