FOTO: Bez roka za gradnju mosta na Fruškogorskom koridoru kod Petrovaradina, vlasti "važan kvalitet"

Predstavnici države su danas ocenili da nije važno koji je rok za gradnju mosta na Fruškogorskom koridoru, između Ratnog ostrva i Petrovaradina, nego njegov kvalitet.
FOTO: Bez roka za gradnju mosta na Fruškogorskom koridoru kod Petrovaradina, vlasti "važan kvalitet"
Foto: 021.rs

Da nisu poznati rokovi za izgradnju vidi se i po građevinskoj tabli koja je, prilikom obilaska, bila skrivena od pogleda i stajala iza jednog od agregata na gradilištu. Na njoj piše da je početak radova maj 2022, ali nije naveden rok za završetak.

Prilikom obilaska pripremnog gradilišta kod Ratnog ostrva, na kojem je u toku postavljanje pomoćnog mosta koji će služiti za gradnju konstrukcije mosta, kao i dva stuba, rečeno je da je ovo deo velikog projekta koji je važan i za Novi Sad i za Vojvodinu i Srbiju, tako da se "insistira prvenstveno na kvalitetu projekta".
 
Radove na ovom petom mostu preko Dunava kod Novog Sada izvodi kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation" i kada bude sagrađen, a okvirni rok je oko tri do tri i po godine, biće deo Fruškogorskog koridora čija gradnja je najvidljivija u delu pripremnih radova za bušenje tunela ispod Iriškog venca. Cena gradnje mosta nije poznata, dok ceo projekat košta 715 miliona evra i finansira se iz kredita kineske banke.
Ministar građevinarstva Tomislav Momirović kaže da "stalno postoji neka trka i pritisak kada će se završiti neki projekat".
 
- Ne kažem da nije važno da li će nešto biti završeno šest meseci pre ili posle, nego da je važno da ovaj most završimo, kao i  drugi most u Novom Sadu, takozvanu obilaznicu, na čemu je insistirao gradonačelnik Vučević. Da Novi Sad bude grad mostova, da oni budu najreprezentativniji, da budu najkvalitetniji i najlepši, jer ih gradimo za generacije posle nas. Zbog toga bi tim stvarima dao prednost u odnosu na to da li će on biti završen u decembru 2024. godine ili u aprilu 2025. godine - naveo je Momirović. 
 
 
Ni vojvođanski premijer Igor Mirović nije pomenuo rokove, navodeći samo da očekuje da za tri i po godine Fruškogorski koridor bude rešenje saobraćaja za ovaj deo Vojvodine. Gradonačelnik Miloš Vučević je izrazio očekivanje da će se preko mosta preći krajem 2024. godine, ali je naveo da te detalje bolje znaju ministar Momirović i direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić. Prvi čovek "Koridora" jeste naveo da su kineski partneri pominjali rokove do kraja 2024. godine, ali je dodao da se sada radi na projektima i da oni insistiraju da sve bude kvalitetno urađeno. 
 
 
Republički, pokrajinski i gradski čelnici su izrazili uverenja da će se ovim značajno poboljšati saobraćaj u Vojvodini, a Novi Sad dobiti istočnu obilaznicu, koja će Petrovaradin i Salajku rešiti teretnog saobraćaja. 
 
- Verujem da većina nas u Novom Sadu nije mogla ni da zamisli, ni da sanja da se istovremeno grade dva nova mosta u našem gradu, dok je u toku projektovanje trećeg, pešačko-biciklističkog, a da smo tek pre četiri godine vratili ono što su nam u NATO agresiji srušili. Novim mostovima i saobraćajnom infrastrukturom, menjamo sveukupni ambijent, sliku grada i kvalitet života u Novom Sadu na bolje. Veoma sam zadovoljan nivoom podrške koju imamo u pogledu finansiranja, jer država Srbija finansira sve ove projekte, koji ni Grad ni Pokrajinu ne koštaju novčano, a direktno utiču na kvalitet našeg života. Ovo će biti najbrža veza između dva auto-puta E70 i E75, zapadnog dela države prema severu i istoku. U pogledu promena u gradu, Petrovaradin i Salajka će bukvalno procvetati kad se ovaj most napravi, jer neće više prolaziti kamioni Partizanskom ulicom i svim onim saobraćajnicama kroz Petrovaradin ka Žeželjevom mostu, već će koristiti tranzitne saobraćajnice - naveo je gradonačelnik Vučević.
 
Ministar Momirović je naglasio da će Fruškogorski koridor, koji će biti dužine 48 kilometara, mnogo značiti za Novi Sad i Rumu, ali možda najviše za Frušku goru.
 
- Izmestićemo teretni saobraćaj sa planine i omogućićemo svim građanima Srbije da je lagodno koriste u rekreativne svrhe, jer će Fruška gora biti rasterećena teretnog saobraćaja, a moći ćemo da privlačimo nove investicije u oblasti turizma i kulture – rekao je Momirović.
 
 
- Most će povezivati Kovilj i Petrovaradin u dužini od 1,7 kilometara i biće jedan od najvažnijih objekata na koridoru, uz tunel kroz Frušku goru u dužini većoj od 3,5 kilometara. Ovaj projekat je izuzetno važan za Novi Sad, Irig i Rumu jer je ta deonica sa oko 900 kamiona i 10.000 vozila dnevno jedna od najopterećenijih kada je reč o državnim putevima u Srbiji. Verujem da ćemo za tri i po godine imati praktično spasonosno rešenje za Novi Sad i druge opštine kada je reč o teretnom saobraćaju, za Petrovaradin posebno, za Partizansku ulicu, za Srem, Frušku goru i Irig - istakao je predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
  • Voja

    04.07.2022 11:57
    Most
    Kome su još bitni rokovi?Srećom je dodatni most u NS potpuno nepotreban, može da se izgradi za 5 godina ili nikad.
  • Indira

    04.07.2022 04:05
    Zašto grade most
    Zato što je država
    Bez vlasti ,sudova,
    Zato što otvaraju kockarnice, MOLIM SVE POŠTEN SVET U OVOJ ZEMLJI DA IH OTERAMO SA VLASTI!SVI NA ULICE
  • Iq veći od broja cio

    03.07.2022 18:25
    Srbistan
    Pa sve kineske firme koje su dobile poslove bez tendera naravno, nemaju u ugovorima rok završetka. Tako da nijedna do sada njihova firma nije plaćala penale

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti