Novosađanin platio račun za komunalije, da uplata nije "prošla" saznao od izvršitelja

Račun za komunalne usluge za jun 2021. Novosađanin Dejan Panić platio je, kaže, na vreme - u julu prošle godine, putem mobilnog bankarstva.
Novosađanin platio račun za komunalije, da uplata nije "prošla" saznao od izvršitelja
Foto: Pixabay (ilustracija)
Ovih dana, od izvršitelja je saznao da tih 8.099 dinara "nije leglo" na račun "Informatike", zbog čega je na ime starog duga izvršitelju morao da uplati nešto više od 16.000 dinara, piše N1
 
"Početkom ovog meseca poštom mi je stiglo rešenje izvršitelja da treba da platim oko 16.000 dinara zbog neplaćenog računa za JKP Informatika za jun 2021. Pošto račune plaćam elektronski, potražio sam datum kada sam plaćao i video da taj račun imam plaćen – stoji ‘izvršeno plaćanje'", priča Dejan Panić za taj portal.
Potom je, kaže, otišao u "Informatiku".
 
"Tamo mi kažu da uplata nije legla i da vidim sa svojom bankom. Odem u Banku Intezu gde mi kažu – taj račun je plaćen i u istom momentu storniran. Kažu, dešava se kad plaćate preko QR koda. U banci su mi još rekli da moram da vodim računa o tome šta mi je plaćeno, šta nije. I da uvid imam u izvodu sa računa koji dobijam krajem meseca", navodi Panić.
"Šta to sada znači? Da neko može da me tuži jer plaćanje nije izvršeno. Treba da platim nešto početkom meseca i narednih 30 dana nisam siguran da li je ta uplata prošla? Ja sam svoj dug platio izvršiteljima. Sada tražim obeštećenje zato što sam morao da platim više", kaže Panić.
 
On napominje i da na računu Informatike nije pisalo da ima bilo kakav dug.
 
U odgovoru koji mu je uputila Banka Inteza, u koji je redakcija portala N1 imala uvid, stoji da je banka platni nalog primila, obradila, poslala na plaćanje, ali da je on u instant platnom sistemu odbijen jer banka primaoca "nije bila u mogućnosti da u predviđenom vremenu prihvati nalog".
 
Zbog toga mu je, kako se navodi, novac vraćen, a podaci o svim plaćanjima dostupni su mu, ističe se, u mobilnoj aplikaciji.
 
Kada se odbijaju instant nalozi za plaćanje
 
U Narodnoj banci Srbije kažu da se dešavaju slučajevi da se instant nalozi za prenos novca odbiju.
 
"Izvršavanje instant naloga za prenos zavisi od, na primer, ispravnosti podataka u nalogu koje je uneo platilac, raspoloživih sredstava na računu platiocа, tehničkih uslova banke platioca da u propisanom roku pošalje nalog u sistem, ali i banke primaoca sredstava da u propisanom roku prihvati od strane sistema, odnosno odgovori da li prihvata ili ne prihvata taj nalog (zavisno od toga da li uneti račun primaoca postoji i sl.). Dakle, u praksi se ponekad dešavaju slučajevi odbijanja instant naloga za prenos usled različitih navedenih razloga zbog kojih ti nalozi nisu mogli da budu izvršeni (neispravni podaci u nalogu, nedovoljno sredstava, nemogućnost banke platioca da u propisanom roku pošalje nalog, nemogućnost banke primaoca sredstava da primi i odgovori da prihvata ili ne prihvata nalog za prenos usled trenutnih tehničkih problema i sl)", navode u NBS.
 
Ko mora da obavesti korisnika
 
U NBS ističu da, kada se plaćanja obavljaju korišćenjem, na primer, aplikacija mobilnog bankarstva, u zavisnosti od aplikativnog rešenja banke i ugovorenog načina obaveštavanja, korisnik informaciju o ishodu transakcije dobija na različite načine: putem SMS poruke, notifikacione poruke u okviru same aplikacije, ali moguće je i kroz pregled transakcija sa oznakom izvršena/odbijena ili kroz posebne preglede izvršenih, odnosno odbijenih transakcija.
 
"Platiočeva banka dužna je da, u skladu sa propisom NBS, nakon dobijanja obaveštenja iz sistema da je došlo do odbijanja instant plaćanja, odmah obavesti platioca o tome, na način utvrđen ugovorom o platnim uslugama i opštim uslovima poslovanja, kao i, ako je to moguće, o razlozima tog odbijanja. Banka je dužna i da platiocu odmah izvrši povraćaj novčanog iznosa iz tog naloga, odnosno da oslobodi rezervisana novčana sredstva", ukazuju u NBS.

Teme

banke
  • NBS

    26.07.2022 09:51
    je
    NBS je katastrofa, pogotovo sa njihovim softverima.
  • F

    26.07.2022 09:43
    F
    Dok se neukinu Privatni Izvrsitelji nema nikakve vajde! Mozemo samo kuckati komentare neki izlagati svoja gorka iskustva itd! Niko od gradjana nije siguran i oni koji ce pre platiti neki namet nego nahraniti decu! Ovaj kriminal pod zastitom sns rezima pod hitno moramo zaustaviti!!! Druga opcija nepostoji!!!
  • Ja

    25.07.2022 11:37
    da se na svakom mesecnom racunu pod OBAVEZNO uvede dva novo polje:
    - UKUPAN DUG iz prethodnih perioda: ########.##
    i tu nema diskusije, ako mi stigne racun za prosli mesec gde pise ukupan dug 0, to je dokaz na sudu da nisam nista duzan od pre. Ako stigne bilo sta sem 0, mora odmah da se plati ? Sta tu kome nije jasno ?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti