Dokle se stiglo sa Fruškogorskim koridorom: Još nije počelo bušenje najdužeg tunela u Srbiji

"Da je tunel bušen na vreme, bilo bi lakše" - parafraza je poruke koju je direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić uputio radnicima na ulaznom portalu tunela ispod Iriškog venca.
Dokle se stiglo sa Fruškogorskim koridorom: Još nije počelo bušenje najdužeg tunela u Srbiji
Foto: 021.rs
Antić je snimak obilaska radova na toj lokaciji objavio na Instagram nalogu, a pomenuta rečenica odnosi se na uslove na gradilištu, gde se na velikoj vrućini i dalje radi na utvrđivanju potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom.
Dnevnik piše da očigledno, zaključujući iz snimka, okolna geologija nije bila baš blagonaklona prema inženjerima, koji se trude da obezbede zemljište iza potpornog zida, čiji se sastav i struktura na malom rastojanju prilično razlikuju. Otud verovatno i Antićeva opaska, jer je prema najavama od pre dva meseca, bušenje tunela, koji će sa prosečnom dužinom od oko 3,5 kilometra biti najduži u Srbiji, trebalo da počne krajem juna.
 
Antić je početkom jula prilikom obilaska gradilišta drugog ključnog dela Fruškogorskog koridora, mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, naveo da izvođač radova, kineski CRBC, ima običaj da temeljno priprema uslove za izvođenje radova, da bi onda veoma brzo uradio posao.
 
"Na tunelu radimo ulazni i izlazni portal, uradili smo sve pristupne saobraćajnice, obezbeđujemo sve kosine. Jako je važno da ta faza, pre nego što krenemo u bušenje tunela, bude temeljno urađena kako ne bismo imali problema tokom samog bušenja tunela i kako bismo stabilizovali čitavu tu konstrukciju", rekao je Antić izrazivši očekivanje da će se uskoro uspostaviti dinamika radova kojom će svi biti zadovoljni.
 
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, počeli su 1. maja 2021. godine. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
 
Ovim pravcem prođe oko 900 kamiona dnevno i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećnijih u državi. Novi koridor će zaobići Irig sa zapadne strane, a u blizini će biti izgrađena i naplatna stanica. Kroz ugovor sa Kinom, država je obezbedila 715 miliona dolara za ovaj posao, čiji kraj je zakazan za april 2025. godine.
 
Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma - Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac - Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd - Subotica kod benzinske stanice "Minut", ali i na budući auto-put Novi Sad - Zrenjanin - Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine.
 
Ujedno, na teritoriji Novog Sada, Koridor će služiti kao južna i istočna gradska obilaznica za teretni saobraćaj, dok će ostala vozila moći da koriste i most koji se gradi između Novog Sada i Sremske Kamenice, jer će se obilaznica oko Kamenice ukrštati s Koridorom kod motela "Sunce" na Paragovu. Kao dodatak, za teške kamione i šlepere koji imaju krajnju adresu u Novom Sadu, gradi se i odvajanje prema drumsko-železničkom mostu, što će zapravo biti obilaznica oko Petrovaradina.
 
Od Fruškogorskog koridora se očekuje da rastereti od teškog teretnog saobraćaja Frušku goru, Irig, delove Novog Sada, prvenstveno Partizansku ulicu i Salajku i omogući brži i bezbedniji protok ljudi i robe.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ramzaj

    26.07.2022 20:54
    Biocid
    Čemu tačno služi ova monstruozna građevina na jednom ovako jedinstvenom mestu na svetu?! Osim, možda, da se izvrši još jedan biocid i ekocid (u čemu smo jedni od svetskih lidera) ili je to, možda, još jedan poligon za pranje beskonačno nastampanog novca jer, kakav je značaj ovog monstruma za narod(?).. Ono što možemo logički da zaključimo, a na osnovu onoga za čega je sve predviđen ovaj koridor, a to je da u oba smera može da ide teška mehanizacija, razumnom čoveku može da govori to da je ta mehanizacija potrebna kako bi od Fruške Gore napravili novi Zlatibor, ne daj bože, ili je projekat deo NATO-a. Ne zna se šta je gore!! Sačuvajmo ovaj jedinstveni raj na planeti zemlji!!
  • Лиманац

    25.07.2022 16:47
    Фрушкогорски коридор је један од најважнијих инфраструктурних пројеката у овом делу Србије.
    Пуна подршка његовој изградњи!
  • Zokins

    25.07.2022 14:02
    tunel
    Pa još i najduži!! Ljdi će pomisliti da je Vojvodina poput Crne Gore sva u planinama i klisurama . A počeo se još davno graditi od paragova pa nadalje i to već u Titovo doba.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti